הזמר לירן אביב מכריז היום על סכסוך משפטי ודורש התנצלות מתכנית הטלוויזיה "צינור לילה" המשודרת בערוץ 10, שם נרמז ו/או נטען, לדבריו, כי הוא ומפיקיו גרמו לזיופי צפיות ביוטיוב ללהיט שלו "תגידי", שהגיע למקום השישי במצעד סיכום השנה של יו טיוב ישראל.. בתוך כך נשלח היום מכתב לערוץ 10 ולתוכנית "צינור לילה" מטעם חברת התקליטים "אנווה מיוזיק" עם בקשה להתנצל בפני החברה והזמר לירן אביב ולתקן את הרושם שנוצר כי הוא "הקפיץ" צפיות.
במכתב מעורך הדין נטען בין היתר כי "אנווה דוחה מכל וכל את הטענות ו/או הרמיזות הבוטות לפיהן הזמר לירן אביב הוא זמר "אלמוני" וכי זויפו ו/או נרכשו, על ידה ו/או על ידי מי מטעמה ו/או מטעם הזמר לירן אביב, הצפיות בשיריו של הזמר לירן אביב באתר האינטרנט "יו-טיוב"... אנווה מבהירה ומדגישה בזאת, כי הצלחתם של תכני הזמר לירן אביב באתר "יו-טיוב" עומדת ביחס ישר למעמדו כאמן צעיר ומבטיח שעתידו לפניו, וכן להצלחתו במדדים המסורתיים המקובלים בתעשיית המוסיקה".
הואשם ב"הקפצות" של צפיות ביו טיוב
ב"הצינור", אומרים בצד של לירן אביב, האשימו כי מדובר ב"הקפצות" של צפיות ביו טיוב באמצעות חברות מחו"ל, ובתגובה מביאים תרשים המראה כי: "הפיזור הדמוגראפי של הצפיות בתכני הזמר לירן אביב באתר "יו-טיוב" מורה, באופן חד משמעי, כי הקהל שצפה בתכנים אלו באתר "יו-טיוב" הוא קהל ישראלי. זאת, בשונה ובניגוד לשיטת "קניית הצפיות" המייצרת צפיות מאזורים שונים בעולם, על מנת שלא לאפשר להנהלת אתר "יו-טיוב" לאתר את המניפולציה על מספר הצפיות.
למכתב מצרפים אנשיו של אביב צילום מסך של עמוד ה- Insight מתוך חשבון ה- "יו-טיוב" שלו. לדבריהם: "המורה בצורה ברורה כי מקור כ-98% (!) מהצפיות בקליפ "תגידי" בביצוע הזמר לירן אביב - בישראל. עובדה זו לבדה שומטת את הקרקע מהטענות שעלו נגד הזמר לירן אביב באופן ישיר ואנווה, באופן עקיף, אך ברור, על הסף".
"ההסבר שלנו למיליון הצפיות ללהיט 'תגידי' הוא פשוט, אומר ליאור זיני, מנהלו של לירן אביב והבעלים של אתר Charts - מעל ל130 אלף איש עשו לקליפ הזה 'Share' בפייסבוק וככה הוא הגיע למיליון צפיות".
מחדשות 10 נמסר בתגובה: "התדיינות משפטית מקומה בבית המשפט".