את אופק נחמן, בת ה-23, חלקכם אולי זוכרים מהשתתפותה בעונה האחרונה של התכנית דה וויס, שם הגיעה עד לשלב רבע הגמר. במשך שנים עסקה אופק בגלישת גלים מקצועית, אבל אחרי שתשוקתה לגלישה אבדה, היא החליטה להקשיב ללב, ירדה מהגלשן והחלה לשיר. זה התחיל בדה וויס - וממשיך עם סינגל חדש אותו היא משחררת הבוקר.
אחרי שעזבה את התכנית, אופק לא חדלה מלחלום בגדול, והבוקר כאמור, אחרי חודשים ארוכים של עבודה ולאחר שהוחתמה תחת הלייבל ארומה MUSIC, היא משחררת את סינגל הבכורה שלה, "הכי קרוב", אותו יצרו אבי אוחיון ומתן דרור, ומציג את קולה האחר ויוצא הדופן שתפס אותנו ברגע.
"כששמענו מתן דרור ואני את אופק בפעם ראשונה - ידענו שאנחנו רוצים לעבוד איתה", מספר אבי אוחיון על העבודה לצד נחמן. "כתבנו לה שיר שהפזמון שלו שרוט ושבור בדיוק כמו הקול שלה שעושה לנו צמרמורת - אבל צמרמורת מהסוג הטוב".
מאז השתתפותה בתכנית, אופק הספיקה לחרוש לא מעט במות, בעיקר לצדם של שלומי ושבת ונתן גושן כזמרת ליווי, למדה תיאטרון ולא נתנה לחיידק האמנותי לשחרר ממנה, והבוקר תפסנו לראיון קצר לכבוד סינגל הבכורה שלה.
ספרי לנו קצת, מה קרה בעצם מאז ההשתתפות בדה וויס?
"ההחלטה להגיע לדה וויס נבעה מהרצון להתחיל דרך מקצועית בעולם המוזיקה, ומאז שהתכנית הסתיימה גיבשתי לעצמי את הסגנון שאני רוצה להשמיע לקהל שלי. במקביל, כדי להתחייב ולהתפנות לדרך המוזיקלית שלי, עבדתי במלצרות ובעבודות מזדמנות, והקדשתי את עצמי ליצירה, כתיבה והלחנה של שירים - וכמובן לפגישות עם אנשי מקצוע. בעיני, פרטנרים ושותפים הם סוד ההצלחה, ולא כל מי שנקרא בדרך הוא האדם הנכון - מה שאומר שצריך לשים לפעמים בצד את הדחף להוציא שיר וגם את הציפייה של האנשים - ולהרשות לעצמי ללכת בדרך שלי".
ואיך היה החיבור עם אבי אוחיון?
"אחרי שנה של טיול בין הצעה לבין לפנייה, הגיע המפגש עם אבי שיצר את התפנית הגדולה. ביני לבין אבי היה חיבור מידי - גם במקצועי ולא פחות באישי. היה מאוד ברור שזה לא כמו יתר הפגישות שהיו לי; ישבנו באולפן של אבי יחד עם מפיק העל מתן דרור ואז פשוט קרה הקסם. בהמשך גם ארומה מיוזיק נכנסו לתמונה ואני חייבת להגיד שבדיוק לשם כיוונתי. כשישבתי איתם לפגישה גיליתי יותר ממה שחשבתי שידעתי, ובעיקר גיליתי שמדובר באנשים טובים ומקצועיים. זה הרגיש כאילו כל הנקודות בדרך התחברו לרגע הזה, ואין מאושרת ממני שאלו הם הפרטנרים שלי".
מבחינת ההשפעות המוזיקליות שלה, אופק מספרת שהיא גדלה בבית בו שמעה ריטה ולאונרד כהן, אייל גולן וברברה סטרייסנד, הכל מהכל, וכשהיא אומרת הכל - היא באמת מתכוונת לכך: "כבר כילדה אני זוכרת את עצמי מקשיבה מצד אחד לאבריל לאבין ומצד שני לקרן פלס, כוורת ואריק איינשטיין. אחרי זה הצטרפו גם טונה, רביד פלוטניק, ישי ריבו, חנן בן ארי ועדן חסון - הקו המנחה שלי במוזיקה תמיד היה הטקסטים - אני אוהבת טקסים שפותחים לי את הלב ומגלים לי עולם במשפט אחד".
אמנם התחלת את דרכך רק הבוקר, אבל אפשר כבר לדבר על תכניות להמשך?
"תמיד הערכתי אומנים שיוצרים לעצמם את הסיפור שלהם משיר לשיר ומאלבום לאלבום, והחלום שלי להצליח לעשות את זה בעצמי. אני יכולה להגיד שאני כאן כדי לייצר משהו אחר שלא היה, ואני חושבת שזה יתרון להצליח לשאוב כל כך הרבה השראה ולגבש אותה למוזיקה שלי.
אני מתחילה את דרכי עם 'הכי קרוב', שהוא באמת השיר הכי קרוב אלי, וסוג של סמנטיקה לדרך שעברתי עד לרגע הזה והוא מרגיש ממש כמו ילד ראשון. אחריו אני מאמינה יבואו עוד שירים שאצור ביחד עם אבי ומתן - ואני כבר לא יכולה לחכות שתהיו עדים לדרך. אני פה כדי לייצר, אני פה כדי לשנות, אני פה כדי להישאר ואני פה כדי לעשות את מה שאני הכי אוהבת".
הכי קרוב // מילים
לילה מדברת עם השקט
למה זכרון נשרף
אין לאן לרוץ אני הולכת
לא בוכה על יום נשכח
ואתה רוצה תמיד הכל ישר
כמו גשם שנופל עליי
אתה פשוט וזה הכי מורכב
בוא אליי לילות שבורים בבית לא יתפסו מקום
תחזיק אותי בשתי ידיים הכי הכי קרוב
ולא חשוב לי מי יאהב יותר הכל נשאר בנינו
כמו ירח שתמיד חוזר האור נשבר עלינו
לילה והרוח מתעקשת
רגש לפעמים נסדק
אמא לי תמיד הייתה אומרת
לא רוקדים על חבל דק
ואתה רוצה תמיד הכל ישר
כמו גשם שנופל עליי
להרדם איתך זה לא נחשב
בוא אליי לילות שבורים בבית לא יתפסו מקום
תחזיק אותי בשתי ידיים הכי הכי קרוב
ולא חשוב לי מי יאהב יותר הכל נשאר בנינו
כמו ירח שתמיד חוזר האור נשבר עלינו
בוא אליי לילות שבורים בבית לא יתפסו מקום
תחזיק אותי בשתי ידיים הכי הכי קרוב
ולא חשוב לי מי יאהב יותר הכל נשאר בנינו
כמו ירח שתמיד חוזר האור נשבר עלינו