אייל גולן הוא הזמר הכי נעקב ברשתות החברתיות בישראלת מתחילת שנת 2014, עם מעל לחצי מיליון עוקבים, ובפער עצום מכל השאר. במקום השני משה פרץ עם כמעט 300 אלף עוקבים. שלישי דודו אהרון, רביעי שלמה ארצי ובמקום החמישי שרית חדד.
כך עולה מנתונים של חברת "Wolflo" שמפעילה אפליקציה מיוחדת המנטרת את הפעילות ברשתות החברתיות בישראל ובעולם ומרכזת נתונים על אמנים ישראלים וכוכבים בינלאומיים. איסוף הנתונים של האפליקציה החל עוד בשנה שעברה, והיא הפכה זמינה לקהל הרחב בחינם החל מלפני חודשיים וחצי. הנתונים מתייחסים למעקב אחרי אותם אמנים בפייסבוק, טוויטר ואינסטגראם.
- עוד ב-mako מוזיקה:
- שחקו וגלו: איזו להקת בנים אתם?
- עופר לוי בכנסת: "הציעו לי להיות נשיא המדינה"
- "סופרגרופ": איזי, האולטראס, נאור אורמיה וענבל ביבי
את עשיריית הנעקבים ביותר משלימים: הזמרת שרית אביטן, להקת הבלקן ביט בוקס, הזמר עידן רייכל, שירי מיימון ועברי לידר. בעשירייה שנייה של הנעקבים תמצאו את ליאור נרקיס, הראפר איזי, אלון דה לוקו, עומר אדם, הפרויקט של רביבו, להקת "הפיל הכחול", אביב גפן, להקת "אורפנד לנד", להקת "הדג נחש" ואביתר בנאי. רף הכניסה ל-20 הגדולים הוא 100 אלף עוקבים בכל הרשתות - אחרי בנאי עוקבים 102,621 איש. עידו בי וצוקי, שבמקום ה-21, מעקבים על ידי קצת יותר מ-97 אלף איש.
מעניינת לא פחות היא פריסת העיקוב: אחרי אייל גולן עקבו מתחילת השנה 501,231 איש (בין היתר בשל הפרשה שנקשרה בשמו). החלוקה היא ל-7,166 בטוויטר, 278,088 בפייסבוק ו-215,977 באינסטגראם. למשה פרץ, כוכב "אקס פקטור", שנמצא במקום השני, אין חשבון טוויטר, ו-296,333 האנשים שעוקבים אחריו נחלקים בין 210,741 בפייסבוק ורק 85,592 באינסטגראם.
לדודו אהרון יש 251,787 עוקבים בסך הכל, מתוכם מעל 191 אלף בפייסבוק, 53 אלף באינסטגראם ו-6859 בטוויטר. לשלמה ארצי, לעומתו, אין טוויטר, וכמעט כל 219,876 העוקבים שלו נמצאים בפייסבוק. גם לעומר אדם, איזי ואביתר בנאי אין טוויטרים, והם מסתמכים בעיקר על פייסבוק. לאביתר בנאי גם אין אינסטגראם, כמו לאביב גפן ואורפנד לנד. חשבונות טוויטר חזקים יש לכוכבי "דה ווייס" שרית חדד (27,470), ושלומי שבת (25,045).
האמנים הכי פעילים ברשתות החברתיות
נתונים נוספים מצביעים על האמנים הפעילם ביותר ברשתות החברתיות מתחילת השנה. כאן נמדדת הפעילות שלהם באמצעות: שירים וקליפים רשמיים ביו-טיוב, פוסטים רשמיים בפייסבוק, ציוצים בטוויטר, תמונות באינסטגראם, קליפים ב-vimeo, שירים סאונדקלאוד ובבנדקמפ.
האמן הפעיל ביותר הוא אליעד נחום עם 1,717 פעילויות ברשתות. אחריו אלון דה לוקו (892), ליאור נרקיס (467), שרית אביטן (443) ואביב גפן (437)
בחמישייה השנייה: אבי סינגולדה (352), עידו בי וצוקי (343), אורפנד לנד (276), קוקי לבנה (243) ורמי פורטיס (242).
בעשירייה השנייה: סאבלימינל (236), עומר אדם (232), לירן אביב (229), הפרויקט של רביבו והאולטראס עם 227 כל אחת, חן אהרוני (218), היהודים (199), עברי לידר (191), עידן רייכל (177) ואייל גולן עם 175 פעילויות יזומות ברשתות החברתיות.
"זמר אמריקאי מתחזק כ-7 רשתות חברתיות על בסיס יומיומי"
כדאי לציין שהתפתחות השימוש ברשתות חברתיות בקרב אמנים ישראלים מפותחת, אבל עדיין נמצאת הרחק מאחורי הפעילות אצל אמנים בארצות הברית. "השימוש ברשתות החברתיות בארה"ב בקרב מפורסמים ככלל ומוזיקאים בפרט הפך כיום משמעותי מתמיד, במיוחד בהשוואה לארץ", אומר גל שפיגלר, יזם Wolflo.
"זמר אמריקאי ממוצע מתחזק כ-7 רשתות חברתיות שונות על בסיס יומיומי, כאשר הדגש הוא בהפצת תכנים יחודיים בכל רשת ורשת. הגופים הגדולים בעולם מפנים משאבים לכיוון הרשתות החברתיות, ה-'New Media', מתוך הבנה ששם נמצאת מסת הצרכנים הגדולה ביותר, יכולת תקשורת עם קהל היעד וגמישות ביצירת תכנים דינמיים, ממוקדים וממוסחרים".