מתן גלילוב הופעה
כאב לב. מתן גלילוב בהופעה

כואב הלב על מתן גלילוב, בחור נחמד בסך הכל, מלך היו טיוב, נסיך הפייסבוק, שההופעה שלו אמש ברידינג 3 בתל אביב לא המריאה לשום מקום. גלילוב עלה אמש על במת המועדון בנמל תל אביב בשעה רבע לאחת בלילה, מול לא יותר מ-120 איש שבאו לראות אותו, כולל בני משפחה, מוזמנים וחברים. ו-120 איש בחלל שמתאים לקלוט 900 - נראים כמות עלובה. היה כל כך הרבה מקום בחלל של הרידינג, שאפשר היה להכניס שם ברוורס את המשאית עם ציוד ההגברה של עומר אדם, מבלי לדרוס אף אחד.

גלילוב נתן הופעה באורך של 40 דקות בדיוק, שכללה שישה שירים שלו ועוד ארבעה קאברים ("ביוטיפול" של דודו אהרון, "שגעת טרפת" של ליאור נרקיס ושניים של עומר אדם: "הופה" ו"וואי לי"). לפניו הופיע שחר צרפתי, גם בהופעה של ארבעים דקות, שחלק גדול ממנה קאברים (גם הוא שר את "ביוטיפול" של דודו אהרון), עם רקדניות בטן, שחוללו ונענעו מול כ-30 איש, אשר התקבצו מול הבמה. גלילוב וצרפתי מאוד רצו שזה ירגיש כמו אחד המועדונים ברחובות או בקריות, שבהם עושים שמח באמת, אבל זה נראה מגוחך. במיוחד כשמנחה הערב דיבר אל הקהל כאילו יש מולו מאות מעריצים באטרף, במיוחד כשצרפתי ניסה לשלהב ולא היה לו את מי, והכי גרוע - כשגלילוב חזר שלוש פעמים על המשפט "בעזרת השם - בקרוב קיסריה". ידידי, את המזנון של קיסריה אתה לא ממלא במצבך.

עוד נשימה

אישית, אני מחבב את מתן גלילוב, שהוא באמת תופעה יוצאת דופן ברשת, ואת המנהל והיחצן שלו, מעיין בן-סימון, שמבין את השוק המזרחי לעומק. לכן התפלאתי לראות עד כמה שניהם טעו עם הערב הזה, עד כמה הם הצליחו "לכתוב נח בשבע שגיאות". זה מתחיל בקריאה שגויה של הקהל. הקהל של מתן גלילוב קיים בפייסבוק וביו טיוב. רובו צעיר, חלקו צעיר מאוד, סוף היסודי, חטיבת ביניים, אולי תיכון, אולי גם חיילים. מה לקהל כזה ולהופעה בנמל תל אביב במוצאי שבת באחת בלילה? איך הם אמורים להגיע לשם, איך הם אמורים לחזור משם, ביום הזה, בשעה הזו. איזה הורה ייתן לבן או לבת שלו לחזור הביתה בשלוש בבוקר במוצאי שבת. למחרת יש בית ספר (או צבא), ולידי שמעתי מישהו אומר "יאללה שיעלה כבר - מחר יש בגרות".

ונניח שהקהל הזה מתארגן איכשהו ומגיע, למרות המיקום והשעה והיום בשבוע - הקהל הזה, עד היום, היה רגיל לקבל מגלילוב הכל בחינם. לייקים בפייסבוק וצפיות ביו טיוב לא עולים כסף. פתאום הקהל הזה צריך גם להוציא כסף מהכיס. יש פער עצום בין נערה בת 16 שיושבת על הפייסבוק בבית ועושה לייק ומשתפת, לבין מצב שאותה נערה תצא מהבית במוצאי שבת, תיסע עד הנמל עם חברות שלה ותשלם כסף מהכיס על משהו שעד היום היא קיבלה בחינם. האם שווה לה כל הטרחה בשביל לראות את מתן גלילוב בגודל טבעי? לא בטוח. יש פער עצום בין קהל באינטרנט שהוא סוג של אשלייה מתוקה, לבין קהל אמיתי שמצביע ברגליים ובא לראות אותך מופיע. זה בדיוק הצד השני של המטבע ששמו "מליון צפיות ביו טיוב לשיר חדש" - זה נשאר ביו טיוב.

חלש מולך, עם שחר צרפתי

השגיאות נמשכו בלוקיישן ובאיך שעיצבו אותו ובאופי המופע שבחרו לו - הרידינג הוא מקום מכובד בנמל תל אביב, שצריך לעלות להופיע בו בשעה סבירה (23:00 גג, עדיף שישי בצהרים) מול שולחנות מלאים באנשים, שכבר ישבו שם שעה לפחות, שתו ואולי גם אכלו. ככה מקבלים את הריספקט שהמקום הזה מעניק למי שמופיע בו. הרדינג הוא לא מועדון ברחובות או בראשון לציון שקהל צעיר יושב בו עד חמש בבוקר כי הוא בא להתחיל עם בחורות ולהשתכר, ואז מקבל שני זמרים כבונוס. ברגע שאתה מופיע במועדון שהקהל בא אליו כדי לראות אותך במיוחד - חוקי המשחק משתנים לגמרי. אתה צריך לעלות לבמה ככוכב ולתת הופעה של כוכב.

עכשיו מתן גלילוב מבין מה העוצמה האמיתית של עומר אדם ומאור אדרי - שניים שההצלחה שלהם מהווה עבורו סוג של מודל לחיקוי. עכשיו הוא מבין שעם ההופעה הזו ברדינג הוא היה צריך לחכות עוד כמה חודשים, אולי עוד שנה, עד שהוא יהיה בטוח ומשוכנע שיש לו קהל אמיתי שיבוא לראות אותו. מעבר לזה, מתן גלילוב רחוק מלהיות זמר שיש לו קול שיכול להחזיק מופע וקהל - מכל הבחינות - העוצמה, המנעד, היכולות. הוא גם רחוק מלהיות פרפורמר שיכול להחזיק במה כמו הרידינג. הוא צריך לעבור עוד הרבה מאוד הופעות ושיעורים כדי שיוכל לחשוב שהוא זמר ומופיען שיכול להרים מופע כזה, במקום כזה. גבר, תבוא עוד שנתיים, נדבר.

מחרוזת : ביוטיפול, הופה, שגעת-טרפת


לילה לילה (דלאלה דלאלה)


זוכרת


וואי לי


גורל או מזל


היפה בעולם


שחר צרפתי- זה בא והולך


שחר צרפתי - מחרוזת