נסרין קדרי, מאור אשואל, דור שמעון, ליאב יעקובי ותאיר שדה מתמודדים הערב בהיכל נוקיה בתל אביב בגמר "אייל גולן קורא לך 2" על תואר "הכוכב הבא של המוזיקה הים תיכונית".
הגיע רגע האמת של חמשת הזמרים והזמרות, והערב הכל תלוי באיכות השירה וההופעה שלהם. הם יסלסלו, הם ירגשו את הקהל, הם יקפיצו את ההיכל.
אז איך הם שרו? איך הם היו? הנה הביקורות על הביצועים של הגמר הגדול.
מאור אשוואל - "ממני אלייך"
הביצוע הזה ממש לא קל, כי הוא פותח למעשה את החלק של התחרות ומן הסתם ההתרגשות בשיא. לכן הפתיחה של מאור אשוואל היתה קצת בהילוך שני. ככל שהשיר התקדם הוא השתפר. הקול החזק שלו, הגרוני, העמוק שמזכיר את האחים ישי ונתי לוי, סחב אותו בהתחלה.
אשוואל הוא לא היה מבריק, אבל הוא היה מדויק, יחסית. בהמשך הנאמבר הוא התחיל לזוז על הבמה, לרקוד, לתת קצת שואו,ולקראת סיום השיר הוא התעצב והתאזן. לקטע ראשון זה היה טוב, להמשך לא בטוח שהרמה הזו תספיק לו.
תאיר שדה - "שישמעו אותי"
הפתיחה של תאיר היתה חזקה והיא סלסלה היטב בפזמון שמתחיל את השיר. בבית היא חזרה לווליום רגיל של שירה ושמרה על דיוק. כששוב הגיע הפזמון היא שרה יפה, השתפרה ביחס לראשון. הקול שלה מספיק איכותי כדי לתת ביצוע טוב.
בפזמון האחרון היא פתחה את המבער עוד יותר, והגיעה עד תדרים שמרגשים ומסמרים את השיערות בגוף. בסיום היא קצת כיסחה מעבר, אבל בסך הכל היא היתה מצוינת. קשה להאמין שהיא רק בת 14 וחצי. היא נתנה נאמבר בלתי נשכח.
ליאב יעקובי - "את כבר לא איתי"
ליאב יעקובי עובד חזק על הנשמה ועל הרגש. יש כאלה שזה נוגע בהם ויש כאלה שלא. הביצוע של ליאב לשיר של חיים משה היה ביצוע מדויק, אבל הקול של יעקובי לא עשה את זה עד הסוף. הוא היה במקום הנכון, בטיימינג טוב, והוא רצה לרגש, אבל לפעמים לחץ מדי וניסה יותר מדי בכוח.
ליאב הוא זמר טוב, אבל הפתיחה שלו היתה קצת חלשה, בגלל התרגשות טבעית וזה בסדר. בהמשך הוא השתפר, אבל זה עדיין לא נגע ממש בנקודה שבה צריך לגעת כדי להגיע למקסימום ריגוש. כבר היו לו ביצועים טובים יותר בעונה הזו.
נסרין קדרי - "סוואח"
נסרין קדרי היא כל מה שמי שאוהב מוזיקה ערבית יכול לחלום עליו. יש לה קול אדיר, מנעד גדול, ויכולת ביצוע מרשימה מאוד. הביצוע שלה כאן ל"סוואח" היה לא פחות ממצויין. היא הרימה את ההיכל ושרפה את הבמה.
אם פורטים את זה לפרוטות, היא הצליחה לשלב דיוק רב בביצוע הקולי, נגעה איפה שהיה צריך לגעת, יחד עם עוצמה מדהימה מבחינת הווליום, יכולות לסלסל כמו באגדות, דיוק ברמת הניואנסים הקטנים, ותנועה יפה עם הגוף על הבמה. מה שבאמת יוצא דופן זה שהיא נראית כאילו הכל בא לה בטבעיות ובקלות, בלי להתאמץ. מושלמת. כמעט.
דור שמעון - "אל נבקש"
די ברור אחרי הביצוע הזה שהתחרות האמיתית הערב היא בין דור שמעון לבין נסרין ותאיר. לשמעון יש קול חזק ביותר, והוא יודע לשחק איתו נכון גם כשהוא מגיע לשיא העוצמה שלו. יש המון שיטות ודרכים לשיר את הקלאסיקות של זוהר ארגוב, ודור שמעון בחר ללכת על הגודל והעוצמה, ללכת עד הסוף עם כל מה שיש לו, וזה עבד.
בשלב מסוים הוא גם הבין שהוא יכול להשתחרר קצת ולתת שואו, והתחיל לזוז על הבמה ולקרוא לקהל לשיר איתו. לא יודע מה יהיה בסוף אבל לדור שמעון יש יכולות שאיתן הוא מסוגל להגיע רחוק, גם אם לא יזכה כאן. סחתיין.
מאור אשוואל ודודו אהרון - "כמו מלאך"
קשה מאוד לבלוט ליד זמר מצויין כמו דודו אהרון, ומאור אשוואל למד את זה הערב על בשרו. אבל לזכותו יאמר שהוא עמד בזה, הוא החזיק שם, הוא נתן פייט. הוא לא זמר גדול כמו אהרון, אבל הוא קיבל ממנו ביטחון והצליח לשיר כמו שצריך.
ככל שהביצוע התקדם אשוואל השתחרר והתחיל להראות את מה שהוא באמת יודע. מבחינת ביצוע נטו זה היה רחוק מלהיות מושלם, אבל בסך הכל הוא זמר טוב שהצליח לספק את הסחורה. הוא עמד באתגר, גם אם במאמץ.
תאיר שדה ודודו אהרון - "ילדה מבית טוב"
תאיר שדה התחילה את השיר לא טוב, היא זייפה בבית הראשון ובפזמון הראשון. החל מהבית השני היא תיקנה והתחילה לשיר טוב יותר. כמו לא מעט זמרות בז'אנר היא לא ניגשה טוב לחלק השקט של השיר, אבל אחר כך פרחה בחלק הקצבי.
וכששדה פותחת מבער קשה לעצור אותה. עם האנרגיות וההתלהבות היא יצאה בשלום מהנאמבר הזה, שהתחיל בפלופ רציני מבחינתה והסתדר בהמשך. ועדיין מדהים שהיא רק בת 14 וחצי. ילדה מבית מזויף, אבל פזמון מקפיץ.
נסרין קדרי ודודו אהרון - "לא מוותר"
בניגוד לאהרון שהקול שלו צח כשלג, נסרין התחילה את השיר הזה בבכי שבא מעולמות שירת הנשמה והמוזיקה הערבית. זה עבד לה יפה ונתן קונטרה למה שאהרון בדרך כלל נותן בשיר. אבל זה שהיא זמרת טובה של מוזיקה ערבית, לא הופך אותה לזמרת פופ ים תיכוני בעברית. הקול שלה לא התאים לשיר הזה.
נסרין השתדלה ונתנה את הכי טוב שהיא יכולה בשלב הזה של ההתפתחות שלה כזמרת, אבל חוסר ההתאמה בעוכריה. הקול שלה מדהים והיכולות שלה הן של כוכבת, אבל הבחירה באופן ביצוע השיר לא עבדה לטובתה. לקראת הסוף נסרין העלתה עוצה ושרה יותר גבוה וזה איכשהו כן התחבר, אבל בסך הכל מדובר בסוג של פספוס.
דור שמעון ודודו אהרון - "ביוטיפול"
סוף סוף מישהו שבא לתת "קרב" אמיתי לדודו אהרון. דור שמעון הוא זמר ים תיכוני ראוי, שבחר שיר נכון שמתאים לו וביצע אותו היטב יחד עם המבצע המקורי. שמעון הביא בביצוע הזה את היכולות שלו כזמר למקום הנכון, מקום שבו הוא הרגיש בנוח. הוא גדל על המוזיקה הזו והיא יושבת עליו כמו השמלה על מרינה קבישר.
דור לא הגזים, לא "קפץ מעל הפופיק" ונתן את מה שהוא יודע על הצד הטוב ביותר, ובגלל שהוא זמר שיודע לשיר מזרחית ויש לו את האנרגיות הנכונות התוצאה היתה בהתאם - מוצלחת. אולי זה הביצוע שייתן לו את הכתר בסופו של דבר.
מאור אשוואל - "כמעט לאהוב"
זה מאור אשוואל האמיתי, זמר שמצליח לשלב שירת נשמה עם שירה רומנטית. אשוואל נתן כאן את הכל, את המקסימום, והגיע כאן לשיא אישי שבאמת יהיה קשה לנצח הערב.
אשוואל הוא חיים משה חדש, עם טוויסט משימי תבורי. הקול שלו הצליח לרגש כאן כמו שלא ריגש אף שיר בערב הזה (עד כה). הרגשתי שהוא נוגע לקהל בלב, במיוחד בקטע הסיום הבומבסטי, שזכה להישמע כמו בפסטיבל סן-רמו. יש לו את כל הכלים לעשות קריירה במוזיקה הים תיכונית ולהתברג בעתיד בצמרת.
נסרין קדרי - "כמעט לאהוב"
נסרין קדרי היא זמרת מזרחית טובה וזמרת ערבית מעולה, אבל היא לא זמרת של שירים רומנטיים וגדולים מהחיים. הקול שלה, בבסיסו, לא מתאים לשיר הזה. למרות זאת, נסרין נלחמה, ונתנה מעצמה הכל. היא רעדה בכל הגוף והלכה עד הסוף עם מה שהיה לה.
הביצוע של נסרין היה "אובר", יותר מדי גדול, מעבר לבומבסטי. הוא היה מוגזם לחלוטין. יכול להיות שיש כאלה שאוהבים את העוצמה המטורפת הזאת - עלי זה פחות עובד. היא הזכירה לי את אורטל אדרי מכוכב נולד ברגעי ההשתוללות שלה, ולא מדובר במחמאה.
דור שמעון - "כמעט לאהוב"
דור שמעון נתן כאן ביצוע טוב מכל הלב הרחב והנשמה הגדולה שלו. הוא ידע לדייק, ושר עם הרבה רגש. הוא כביכול, לכאורה, הגיע כאן לשיא שלו, אבל אני חושב שזה לא היה הביצוע הכי גדול שהוא היה יכול לתת, אני מאמין שהפוטנציאל שלו גבוה מזה.
דור שמעון הוא זמר מזרחי, זמר ים תיכוני, בלדה שאנסונרית סן רמואית מהסוג הזה היא לא בדיוק כוס הקפה שחור שלו, אבל הוא עשה מאמץ והשתדל מאוד. מגיע לו כל הכבוד על המאמץ הזה.