שני יצהרי היתה אחת מהתגליות הבולטות של השנה האחרונה במוזיקה המקומית, עם צמד להיטים גדולים - "י'בינתי" ו"כמה כמה", שנחרשו בתחנות הרדיו והביאו את בוגרת להקת חיל האויר בת ה-21 מראשון לציון אל לב תעשיית המוזיקה הים תיכונית, כשהיא מנוהלת על ידי עילית ושם ברזילי, בשיתוף המפיק המוזיקלי הנחשב תומר בירן, שהפיק עבורה את הלהיטים.
את 2011 פותחת יצהרי עם שיר שלישי בשם "אגו", שחותך מהכיוון המזרחי יחסית של "י'בינתי" לכיוון הדאנס והמועדונים. למילים אחראי יוסי גיספן, ללחן עדי לאון ועל ההפקה המוזיקלית תמיר צור (בדיוק אותם שלושה שאחראים לשיר החדש של ישי לוי שיצא אתמול). בעמדת הניהול של יצהרי נמצא כיום צוות אחר לגמרי - אסף אטדגי, שבעבר עבד עם הראל מויאל וכיום עובד עם מרגול ועומר אדם, וטל אהרון, הבעלים של "טייטל הפקות", שאחראי בין היתר על ארגון המופעים באוניות הנופש בקיץ.
מאחורי המעבר של יצהרי מניהולם של ברזילי ובירן לניהול של אטדגי ואהרון נפוצו בחודשים האחרונים שמועות רבות. עכשיו הגיע הזמן של יצהרי לספר את הדברים מנקות מבטה, החל מההצלחה המפתיעה ועד לסוויץ' שהחליטה לעשות. "ההצלחה הפתיעה אותי מאוד", היא אומרת. "עד שהגעתי לפריצה, כשהייתי אנונימית, טפטפו לי שזה נורא קשה להצליח ולהגיע לתודעה ושלכל זמר לוקח זמן עד שמשמיעים אותו, אלבומים נכשלים, סינגלים נכשלים ולוקח זמן. אמרו לי אל תצפי, תישארי על הקרקע, וזה מה שהפתיע אותי כי לא ציפיתי שיהיה כזה רעש מטורף. אבל הנה להפתעתי השיר הראשון הצליח וזה משהו שמאוד כיף ולא מובן מאליו".
"לא היה לי טוב אז הלכתי, עכשיו מנסים לעשות לי תרגילים"
-אז איך את יכולה לעזוב את מי שהביא אותך להצלחה?
"מי ששומע על הסיפור מבין שזמרת לא תעזוב מנהלים אחרי שני סינגלים. אם היה לי טוב לא הייתי עוזבת. היה הרבה לכלוך, גיליתי דברים מאוד מסריחים, גם בפן הכלכלי. לא היה לי טוב, וזה בלשון המעטה. למרות שאני לא יכולה לקחת מהם את מה שעשו בשבילי והביאו אותי למקום יפה וטוב. הם בנו אותי, אבל לא כל הקרדיט מגיע להם. אני מעריכה ומודה להם, אבל חלק מהמקום שהגעתי אליו הוא גם בזכותי. פשוט לא היה לי טוב אז לקחתי את הרגליים והלכתי משם. לא היה לי אינטרס לעזוב כל כך מוקדם".
-מה היה לא בסדר?
"בגדול זה היה בפן הכספי שלא עמדו בהתחייבויות, עבדו עלי, רימו אותי, וגם בפן האישי, היחס. היו הרבה ויכוחים לא לגיטימיים בין מנהל למנוהל. המון דברים. אנחנו כרגע בבוררות ומשפטים. הם מנסים להשתיק את הקריירה שלי. רצו לאסור עלי להוציא סינגלים. דומה למה שעשו להראל סקעת. רצו להשבית אותי. אין לי שום אינטרס, הם מפסידים מזה. רצו לגנוז את השירים שלי, להחריג אותם, את שניהם, הם מנסים לעשות לי הרבה תרגילים, אני לא מדברת איתם מן הסתם, אני עם אסף וטל ולא מסתכלת אחורה, מנסה להתקדם ובעזרת השם אני הולכת לפי האינטואיציות שלי, שאמרו שאסף וטל הם האנשים הנכונים".
"מרגול לא מעורבת בניהול שלי; אליקו לא שידך אותי לאסף וטל"
-היו שמועות שמרגול מעורבת בניהול שלך.
"לא היא לא מעורבת. אסף מנהל אותי, אבל היא לא קשורה לניהול שלי בשום דבר. הייתי שמחה ללמוד ממנה ושהיא כן היתה קשורה, אבל היא לא קשורה".
-גם דובר על כך שאליקו שידך אותך אל אטדגי ואהרון.
"לא, זה לא נכון בכלל. את אסף פגשתי באירועי השקה. לא קשה לפספס אחד את השני. נתקלתי בו הרבה ומהרגע הראשון היה ניצוץ, קליק מגניב, מהשנייה שנפגשנו נורא 'התאהבתי' במירכאות באסף. ככה נוצר החיבור. היה לי כבר את הטלפון, דיברנו, היינו מדברים, אני פניתי אליו, האמת".
-טל אהרון כבר סידר לך להופיע בהפלגות?
"לא, כי כשנכנסתי אליהם כבר נגמר הקיץ ונגמרו ההפלגות, אבל הופעתי בהפקות שלו באילת וברוך השם הוא סגר לי הפלגות לקיץ".
אמא של שני יצהרי, אילנה, נולדה ברוסיה ועובדת בביטוח. אביה, דרור, הוא חצי תימני וחצי טריפוליטאי, בעל מפעל מזון שמספק סלטים למסעדות ובתי מלון. "אנחנו לא עשירים,, היא אומרת, "משפחה ממוצעת. יש לי אחות שצעירה ממני בשנתיים. אני קיבלתי את הצבעים של אבא והיא בהירה עם עיניים כחולות, מהצד של אמא".
"אני מקבלת הצעות נישואין, תעשי לי ילד, תעשי לי אוכלוסיה"
-עד כמה המראה החיצוני קריטי בהצלחה שלך?
"לא ממש. אני מכירה יפים שהם פחות מוכשרים ממני שלא הצליחו. זה מראה שהמוזיקה שלי משחקת אותה. אותם יפים ניסו להיכנס לתעשייה, הם נורא יפים וזה כן יכול היה לעניין, אבל כשהמוזיקה לא טובה - זה לא עובד. זה כיף להיות יפה, אני לא אשקר, כיף לקבל מחמאות. אני מקבלת הצעות נישואין, תעשי לי ילד, תעשי לי אוכלוסיה, דברים כאלה מצחיקים. אני גם מקבלת טלפונים בחמש בבוקר לא כל כך נעימים, כל מיני הטרדות מיניות, דברים הזויים, אנשים מתנשפים לי, נחשפתי לדברים מזעזעים ואני לוקחת את זה בהומור.
-את מרגישה תחרות מהצד של ג'ולייטה או אתי ביטון?
"אתי ביטון חברה מאוד טובה שלי כבר שנים. התגייסנו יחד ללהקה ואנחנו חברות ביום יום, היא אצלי בת-בית. אפשר לנסות לסכסך בינינו, אבל אנחנו חברות טובות. גם את ג'ולייטה אני מכירה, היא מקסימה. הכי קלישאה זה להגיד שאני מביאה משהו אחר, אבל זה נכון. כל אחת מאיתנו היא משהו אחר לגמרי".
"שרית חדד זה נעליים גדולות"
-ושרית חדד?
"הדרך להגיע לשרית חדד ארוכה מאוד ואני מאחלת לעצמי, כי זה נעליים גדולות, אבל היא ארוכה וקשה. אני מתכוונת יום אחד לרשת אותה. מבחינתי זה יהיה הגשמת חלום, להגיע למעמד שלה, לא להיות כמוה. אין לי מודל לחיקוי, אני לא מחקה אף אחד".
-מי כן השפיע עליך?
"שמעתי הרבה אר נ' בי, הרבה פופ, יותר לועזית, מריה קארי, ארית'ה פרנקלין, וויטני יוסטון. הייתי שרה הרבה באנגלית בתקופת המלצרים המזמרים, טינה טרנר, ספייס גירלז, בק סטריט בויז ובבית אייל גולן ושרית חדד, שומעים מעורב".
-למה לא הלכת לכוכב נולד?
"נורא פחדתי לגשת. הייתי מאוד מפוחדת. לא ידעתי לקבל ביקורת והייתי בטוחה שאם לא אתקבל אתבאס ברמות קשות ואפרוש מהתחום. הלהה הצבאית היתה בשבילי הבית ספר. אכלתי הרבה חצץ, היו הרבה תחרויות וקנאה, סולואים לפה ולשם, הרבה דברים כאלה, התחשלתי שם. יצאתי והתחלתי לעבוד על האלבום. אם לא הייתי מתחילה לעבוד הייתי מנסה שוב את כוכב נולד".
"עומר אדם ילד הכי מבוגר, ילד ערס"
-יש לך חבר?
"היה לי חבר, לפני שהכל התחיל והיום אין לי. הבנתי שזה נורא מסובך גם להיות בשלב מאוד אינטנסיבי בקריירה שזה שלב הפריצה וגם לשלב עם זה זוגיות. אני לא ממש הצלחתי. אני בן אדם מאוד טוטאלי, אני עד הסוף וקשה לי לפצל את החיים שלי לכל מיני מקומות. אני תמיד רוצה להיות עם מישהו, לא רוצה להיות לבד. אני מחכה לזיווג המושלם והנה הוא לא בא. מבחינה פנימית אני רוצה שיהיה מפרגן, שיבין את התחום שיתמוך בי, שיעלה אותי למעלה, שאוהב אותו והוא יאהב אותי, שיהיה מצחיק ברמות וכימיה מטורפת".
-מה עם עומר אדם, לא שידוך טוב?
"הוא ילד, אבל הילד הכי מבוגר, ילד ערס, מתנהג כמו מבוגרים, יוצא, מבלה. אני מתה עליו, הוא כמו אח שלי, אחד הזמרים הטובים שיש לנו פה".
תגובה
בא כוחם של עילית ושם ברזילי ותומר בירן, עו"ד רון לוינטל, מוסר בשמם כי: "שני יצהרי, בהיותה אלמונית לחלוטין, חתמה על הסכם עם אמרגניה ומנהליה האומנותיים שם ועילית ברזילי ותומר בירן, אשר בפרק זמן של חודשים ספורים בכישוריהם,קשריהם וממונם הפכו אותה לכוכבת, בעלת שני להיטים, יש מאין. בכפיות טובה שאין כדוגמתה בחרה זו לרמוס ברגל גסה כל התחייבות שנטלה ולדלג אל מנהלים אחרים, כאילו לא היה ההסכם עליו היא חתומה מחייב, וזאת במקום ללבן את הדברים אצל בורר כפי שהוסכם עימה. למטה מכבודם של אמרגניה מלהיגרר לטענות הסרק המוזכרות בכתבה, שאין מאחוריהן כלום לבד מתאוות בצע והמשך הקנוניות של מנהליה החדשים ושלה, ויתבררו ממילא בהליכים המשפטיים".
עוד מלוונטל: "בימים אלה מוגשת תביעה לפיצוי בגין הפרת החוזה וכן נגד אטדגי ואהרון בגין גרם הפרת חוזה והפרת זכויות יוצרים. לפי שעה, ועל פי בקשתי, השירים 'יא בינתי' ו"כמה כמה" הוצאו מהרפטואר של הזמרת ואסור כעת לנגנם ברדיו או להופיע עימם בהופעות. בימים הקרובים תוגשנה גם תביעות נגד תחנות רדיו ואולמות הופעה בהם נוגנו השירים ובהם הופיעה הזמרת יצהרי בניגוד לצו בית המשפט ולהודעת החרגת השירים של אקו"ם. מצער לראות את הפוטנציאל של הזמרת הצעירה מבוזבז על מאבקים משפטיים ופיצויים כספיים בגלל עצות אחיתופל שנתנו לה אטדגי ואהרון, שלמעשה "שרפו אותה" בשוק, רגע לפני התהילה. זו מדינה קטנה ותעשייה קטנה וכשהיא תריב גם איתם – סביר שהיא תחזור ותשקע באלמוניותה".