בית המשפט הטיל צו עיקול על ההכנסות של הזמר מאור אדרי מהופעותיו ביום המימונה שנערכו השבוע ועל הכנסות שצפויות לו מהופעות ביום העצמאות הקרוב. מדובר בסכום המוערך במאות אלפי שקלים, שייכנסו למשמרת אצל מזמיני ההופעות, עד להכרעת דין סופית בסכסוך של אדרי מול משווקי ההופעות ("בוקינג") שלו לשעבר, חברת "ג'רני הפקות" בראשות המפיק ירום כהן. עיקולים אלה יצטרפו לעיקולים שכבר הוטלו על ההכנסות של אדרי מהופעות ביום העצמאות בשנה שעברה, כך מפרסם הערב אתר "בטריבונה".
הסיבה לצווי העיקול היא חשש של ה"בוקרים" לשעבר של אדרי, שבמקרה שינצחו את הזמר במאבק המשפטי ויזכו לפיצוי גבוה, יכריז אדרי על פשיטת רגל ולא ישלם להם את הכסף. בחודשיים האחרונים ניסו הצדדים לגשר ביניהם על הפערים ולהסכים על גובה הפיצויים שישלמו מאור אדרי ואחיו לירום כהן ו"ג'רני הפקות", אך לא הגיעו לעמק השווה.
בין הצדדים מתנהלות בימים אלה כמה תביעות משפטיות: תביעה כספית שהגישה "ג'רני", המתנהלת בבית משפט השלום בתל אביב, אחרי הפסיקה העובדתית שנתן בית המשפט המחוזי, לפיו הפר אדרי את ההסכם בין הצדדים. בית משפט השלום הוא זה שהטיל את צווי העיקול. במקביל, בעקבות פסיקת המחוזי, ערערה "ג'רני" לבית המשפט העליון, שקבע מועד חדש לדיון, ב-1 בספטמבר 2014.
בית המשפט המחוזי פסק נגד מאור אדרי ואחיו
כזכור, בחודש ספטמבר 2013 קבע בית המשפט המחוזי, על ידי נשיאת בית המשפט, השופטת הילה גרסטל, שמאור אדרי ואחיו עמי אדרי, שהוא גם מנהלו האישי, אשמים בהפרת ההסכם לשיווק הופעות מול "ג'רני הפקות". השופטת אף קבעה בפסק הדין שעמי אדרי נהג בשיטה של איומים והפחדות כלפי ירום כהן. על אדרי הוטל לשלם את הוצאות המשפט בסך 20 אלף ש"ח.
עם זאת, בית המשפט קיבל רק באופן חלקי את דרישות התביעה. המחוזי החליט לפסול את בקשת "ג'רני הפקות" לחייב את אכיפת החוזה באופן בלעדי, בשיווק הופעותיו העתידיות של מאור אדרי, ואף פסל הוצאת צו מניעה בנושא. זאת משום שלטענת עמי אדרי, יחסי האמון בין הצדדים נפגעו באופן בלתי הפיך ולכן לא יוכלו לעבוד במשותף. בנוסף, נדרשו מאור אדרי ואחיו-מנהלו להעביר לתובעים את כל חוזי ההופעות שנסגרו מתחילת ההתקשרות איתם ועד למועד הגשת התביעה, ולא כדרישת התביעה - עד תום פקיעת ההסכם. כאמור, כיוון שפסק הדין לא ענה במלואו על תביעותיהם, החליטו ב"ג'רני הפקות" להגיש ערעור לבית המשפט העליון.
זו לא הפעם הראשונה שמאור אדרי נאבק משפטית על ניהול הקריירה שלו, אחרי שאמרגניו לשעבר מוטי ראובן ואורן אמויאל תבעו שליש מרווחיו והגיעו איתו לפשרה חסויה מחוץ לכותלי בית המשפט.
מאור אדרי מגיב: "מנסים להרוויח כסף על גבי"
מיחסי הציבור של מאור אדרי, משרד "משה זיו תקשורת", נמסר בתגובה: "בסוף שנת 2011, בתחילת דרכו המקצועית של מאור אדרי, החתים אותו ירום כהן על הסכם לשיווק הופעות ציבוריות, זאת לאחר שהציג עצמו כמנהל חברת בוקינג ('ג׳רני הפקות') ובעל ניסיון בתחום. מאור אדרי פעל לצאת מההסכם".
"לאחר שההסכם בוטל ע"י מאור, הגישה 'ג'רנ'י תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר הצעד המרכזי שהתבקש בה הוא אכיפת ההסכם. בפסק דינה של נשיאת בית המשפט, כבוד השופטת הילה גרסטל, נקבע כי לא ניתן לאכוף את ההסכם בנסיבות העניין ולנוכח מצב היחסים המעורער בן הצדדים, 'ג'רני הפקות' הגישה ערעור על פסק הדין לבית משפט העליון בטענה שבית המשפט המחוזי שגה בקביעתו האמורה. קיים צו עיקול הדדי על כספים ובימים הקרובים יערך דיון בנושא".
ירום כהן: "מאור אדרי יורק לבאר שממנה הוא שתה"
ירום כהן מ"ג'רני הפקות" מגיב: "מאור אדרי טען בכתב ההגנה שהשדרן אליקו הוא זה שקידם אותו והביא להצלחתו, ושחברת 'ג'רני' לא קבעה לו שום הופעה. נשיאת בית המשפט המחוזי פסקה ש'גרני' קידמה אותו לא פחות מאשר אליקו קידם אותו וקבעה לו הרבה הופעות כבר בשלב הראשון ב-250 אלף ש"ח, כמות לא מבוטלת של הופעות, ועבדה בתנאים קשים, תחת איומים פיזיים וכלכליים, ועשתה את העבודה הטובה למרות כל הקושי. קבענו את כל ההופעות הראשונות שהיו למאור ברשויות מקומיות. בהתחלה היו לקוחות שלא ידעו מי הוא ואני סיפרתי עליו והצלחתי לפלס לו את הדרך ולקבוע לו הופעות.
"חבל שמאור אדרי והמנהל שלו, שהוא גם אחיו, יורקים לבאר שהם שתו ממנה, לא מכבדים הסכמים ומנסים לארגן מקום עבודה חדש למקורב, על חשבון 'ג'רני הפקות', שקידמה את מאור. אני, ירום כהן, הפקתי את אירועי 'הנוער ינהג אחרת' ו'הנוער בגלגלצ ינהגו אחרת', שהתקיימו בסוף שנות ה-90', והתעקשתי להכניס לשם זמרים מהז'אנר הים תיכוני, שהפכו בהמשך לכוכבי-על, כמו אייל גולן ושרית חדד. תרמתי במו ידי למהפכת המוזיקה המזרחית בישראל, ויש לי קבלות בנושא. לא מאור אדרי ולא עמי אדרי ילמדו אותי איך לשווק הופעות של זמרים ים תיכוניים".