נדרייק נגד הלייבל של עצמו וספוטיפיי. הראפר הגיש עתירה נגד חברת התקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ בטענה שניפחה באמצעים מפוקפקים את נתוני ההשמעות של השיר Not Like Us של קנדריק לאמאר בספוטיפיי, ובכך תרמה לפופולריות העצומה שלו. הביף בין הראפרים הוליד לא מעט דיס טראקס - שבהם הם יורדים אחד על השני בצורות מקוריות, משעשעות וכואבות יותר ופחות.
הקונצנזוס הוא שקנדריק יצא מהביף עם ידו על העליונה (עוד לפני GMX, האלבום החדש שקנדריק הוציא בסוף השבוע האחרון) והמספרים מגבים את זה: Not Like Us שיצא בתחילת מאי הפך ללהיט אדיר עם מעל 914 מיליון האזנות בספוטיפיי, ואפילו קיבל חמש מועמדויות לגראמי, כולל שיר השנה והקלטת השנה. אלא שדרייק לא יודע לא להפסיד בכבוד, והוא הגיש אמש (שני) עתירה לבית המשפט במנהטן.
בעתירה נטען כי חברת התקליטים יוניברסל השתמשה בבוטים, נתנה לספוטיפיי רישיונות מוזלים ב-30%, ושילמה לתחנות רדיו בתמורה לתמיכה בשיר, כדי להעלות את נתוני ההשמעות של Not Like Us. לטענתו, אפילו סירי, העוזרת האישית של אפל, הייתה חלק מהמזימה, והפנתה משתמשים לשיר המדובר כשהם ביקשו ממנה לנגן את Certified Lover Boy, האלבום של דרייק מ-2021 (כזכור, בשיר Not Like Us נכללת השורה "Certified Lover Boy?/ Certified pedophile").
באופן מדהים למדי, יוניברסל היא לא רק חברת התקליטים של קנדריק - אלא גם זו של דרייק. עורכי הדין של הכוכב הקנדי מציירים תמונה לפיה יוניברסל השתיקה את העובדים בלייבל שהתנגדו למהלך: "קיבלנו מידע שיוניברסל נקטה צעדים בניסיון ברור להסתיר את מזימותיה, כולל, ולא רק, פיטורים של עובדים שקשורים לדרייק או נתפסים כנאמנים אליו".
העתירה מדגישה כי מדובר בהפרות חמורות של חוקי RICO, המיועדים לטפל בפעילות מאורגנת בלתי חוקית. לפי מסמכי בית המשפט, עורכי הדין של דרייק טוענים שהם ניסו להיפגש עם יוניברסל במשך חודשים, אבל הלייבל "סירב להיכנס למשא ומתן ממשי" והתעקש שיפנו ישירות ללאמאר.
העתירה היא לא תביעה רשמית המוגשת לבית המשפט, אלא צעד מקדים שמטרתו לבקש ולאסוף מידע. הצוות של דרייק מחפש הוכחות תשלום או הנמכת תעריפים לספוטיפיי תמורת קידום של Not Like Us, או את הזהות של הגוף שיוניברסל שילמה לו כביכול כדי להשתמש בבוטים לניפוח הנתונים של השיר.
הדוברות של חברת התקליטים יוניברסל הכחישה את ההאשמות מכול וכול: "הרמיזה שיוניברסל תעשה משהו כדי לחתור תחת אחד מאמניה היא פוגענית ושקרית. אנחנו משתמשים בפרקטיקות מהמוסריות הגבוהה ביותר בקמפיינים הקידומיים והשיווקיים שלנו. שום כמות של טיעונים משפטיים מאולצים ואבסורדיים בעתירה הזו לא תוכל להסתיר את העובדה שהמאזינים בוחרים לאיזו מוזיקה הם רוצים להקשיב".