תעשיית הקולנוע נתפסה, בעשורים האחרונים, כרווחית הרבה יותר מתעשיית המוזיקה - אבל המספרים מציגים תמונה אחרת. דו"ח אותו פרסם וויל פייג', לשעבר הכלכלן הראשי של חברת "ספוטיפיי", מציג נתון מפתיע: תעשיית המוזיקה העולמית הרוויחה בשנת 2023 45.5 מיליארד דולר, לעומת תעשיית הקולנוע שהרוויחה "רק" 33 מיליארד. או באחוזים: 38% אחוז יותר. הסכום מגיע מתמלוגים, זכויות יוצרים ושירותי הסטרימינג.

גם פייג', מחבר הדו"ח, הודה שמדובר בנתון מפתיע: "התחלתי לעשות את החישובים השנתיים האלו ב-2015. אם באותה שנה היית אומר למישהו שתעשיית המוזיקה תעקוף את תעשיית הקולנוע היו צוחקים עלייך עד שהיית יוצא מהחדר", סיפר. עם זאת, דברים השתנו מאז 2015.

ב-2015, שירותי הסטרימינג המובילים בעולם (אפל מיוזיק, ספוטיפיי) עבדו, אבל היו נפוצים משמעותית פחות. לצורך ההשוואה: לספוטיפיי היו 82 מיליון משתמשים ב-2015. היום, 9 שנים אחרי, יש להם 626 מיליון משתמשים - קפיצה אדירה. בנוסף, הרווחים של תעשיית הקולנוע קיבלו "נגיסה משמעותית" מענקיות סטרימינג כמו נטפליקס, אפל טי.וי, דיסני פלוס ועוד.

עוד נתונים מפתיעים בדו"ח: למרות שהסטרימינג נמצא בעלייה, פורמט מוזיקלי ישן הרבה יותר נמצא בעלייה חדה יותר ממנו: תקליטים. מכירת התקליטים העולמית עלתה ב-13 אחוזים בשנת 2023 בהשוואה לקודמתה, לעומת עלייה של 10 אחוזים בהאזנה לשירותי הסטרימינג. פייג' חוזה שבקרוב מכירות התקליטים העולמיות יעקפו את מכירות הדיסקים.