מיטה גאמי (עמית אגמי) ביסס את מעמדו בשנים האחרונות כאחד הדיג'ייז המוערכים והאהובים בסצנה האלקטרונית הישראלית (נבחר במקום התשיעי במצעד הדיג'ייז של ישראל השנה), וגם בזירה העולמית יחד עם אדם טן, כשהם מנגנים בדרך קבע בפסטיבל הכי גדולים בעולם. אחת הסיבות שהוא הפך לכל כך מוערך ואהוב היא התעוזה שלו לצאת מאזור הנוחות ולהשתנות מוזיקלית.

זה מתבטא לא רק מהמעבר מהאינדי-דאנס שמזוהה איתו אל עבר ההאוס, אלא גם ביכולת שלו לחשוב תמיד מחוץ לקופסה ולהבריק. היכולת הזו הגיעה לנקודת שיא ב-2022, כשהשיק מופע משותף עם המנצח והמוזיקאי מאיר בריסקמן ‎והקאמרטה הישראלית. במסגרת המופע בריסקמן מעבד את החומרים של מיטה גאמי מחדש ככה שיתאימו לתזמורת של 35 נגנים, מה שיוצר שילוב ייחודי ויוצא דופן בין מוזיקה קלאסית לאלקטרונית.

מיטה גאמי ומאיר בריסקמן (צילום: בן פחלוב)
מאיר בריסקמן ומיטה גאמי, שבדרך להיות בשורה הראשונה של הדיג'ייז הישראליים | צילום: בן פחלוב

אחרי שנחנך בהצלחה בישראל, המופע המדובר הגיע בשנה שעברה לאחת הבמות החשובות בסצנה האלקטרונית: פסטיבל ברנינג מן בארצות הברית. גם שם המופע זכה להערכה ורבים החשיבו אותו לאחד האקטים הטובים ביותר שנראו בפסטיבל אשתקד. הישג מרשים כשלוקחים בחשבון את העובדה שכמה מהדיג'ייז הגדולים בעולם, ביניהם קארל קוקס, אנימה ורופוס דה סול, ניגנו בפסטיבל.

אז אחרי ההייפ שנוצר מהמופע בברנינג מן, אגמי, בריסקמן והקאמרטה הגיעו לשתי הופעות בבארבי. הכרטיסים למופע הראשון שהתקיים בחמישי האחרון נגמרו בפחות מ-48 שעות, כשגם למופע השני כל הכרטיסים נחטפו עד לסולד אאוט.

כבר מפתיחת הערב, היה ברור שמדובר במשהו אחר לגמרי מכל מה שהמעריצים של אגמי הכירו. האירוע נפתח עם עיבוד מיוחד ללהיט החדש של הדיג'יי והמפיק הישראלי All By Myself - שהעיף את הקהל באוויר, ומשם הם לא עצרו לרגע. במשך כמעט שעה וחצי, הצוות על הבמה הציג עיבודים פשוט אדירים ללהיטים הגדולים של אגמי, שהצליחו להחזיק את הקהל (רובו בשנות העשרים והשלושים לחייו) מרותקים לבמה. בין העיבודים היותר מוצלחים אפשר למצוא את העיבודים ל-Sun, ל-Renegade, אולי המנון הרחבות הגדול ביותר של אגמי ואדם טן, וגם רמיקס מדהים שטרם שוחרר ל-California Dreamin’ האלמותי.

ההישג של אגמי ובריסקמן הוא לא רק הישג של הופעה נפלאה, שמגיעות לה כל המחמאות שהיא מקבלת, אלא ביכולת שלהם להנגיש מוזיקה קלאסית לקהל הרחב. קשה להיזכר מתי ראינו כאן בישראל צעירים מתלהבים כל כך מתזמורת נגנים ומוזיקה קלאסית - ואנחנו בספק אם זה בכלל קרה אי פעם. בדרכו שלו, אגמי עשה חסד עם מוזיקאים נפלאים שלצערנו לא תמיד מקבלים חשיפה מספקת.

בכל מה שקשור למופע המרכזי הכל נגע בשלמות, אבל דווקא מבנה האירוע פגע בחוויה הכוללת: אחרי אגמי, בריסקמן והקאמרטה עלה גיא מנטש המוכשר, שקיים מעין מופע אלקטרוני. המוזיקה הייתה מעולה, אבל בשלב הזה הקהל, שרובו מרוכב מאנשים שמגיעים מהעולם האלקטרוני, לא בדיוק הבין אם מדובר במסיבה או הופעה ולא ממש מצא את עצמו. התוצאה הייתה עזיבה של חלק גדול מהקהל בשלב יחסית מוקדם של הערב למסיבות ברחבי העיר, מה שפגע באווירה במקום ובכל מי שעלה אחרי המופע המרכזי.

המופע הזה הוא עוד חלק מופלא בקריירה המוזיקלית של מיטה גאמי - שלאט לאט מבסס את עצמו כאחד הדיג'ייז הגדולים שהיו פה. יש לו עוד דרך ארוכה לעשות, אבל כרגע הוא לגמרי בכיוון של להיכנס לשורה הראשונה של האומנים האלקטרונים הכי גדולים שצמחו כאן.