בתעשיית המוזיקה חוששים: "הפחד הוא שלא נוכל להופיע במנורה יותר". בהיעדר היכלי הופעות שמכילים למעלה מ-8,000 איש, אמני ישראל - וגם הקהל חשוב לציין - התאהבו באולם הכדורסל שנמצא ביד אליהו בתל אביב. עומר אדם, פאר טסי, עדן בן זקן, אושר כהן, אודיה, עדן חסון, ששון איפרם שאולוב - כמעט ואין זמר מיינסטרים שלא עלה על הבמה, כוכבי ההיפ הופ הישראלי טונה ורביד פלוטניק מופיעים שם. אלא של-mako נודע שבקרוב הולכת להיות בעיה קשה לכולם.
קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב צפויה בשנה הבאה לעלות על הפרקט לטובת אימונים ומשחקים, שיותיר את המקום כמעט ללא ימים פנויים, באולם שעמוס גם ככה על ידי מכבי תל אביב ומשחקי היורוליג. האמנים וחברות ההפקה מזנקים על כל תאריך פנוי בלוח השנה. "זה מרגיש כמו הסוף, הפחד הוא שלא נוכל להופיע במנורה יותר", מספר ל-mako מפיק בכיר בתעשייה.
"זה כמו כדור בלב, זו תהיה מכה קשה לזמרים המובילים בישראל", הוא מוסיף בשפה קשה ומסביר ש"האומנים חוששים שלא יהיו תאריכים פנויים, וגם מה שיהיה פנוי ייתפס מהר על ידי זמרים שישריינו כמה ימים ברצף". שימו לב לרצף ההופעות בחודש הקרוב: אודיה אמורה לעלות לבמה ברביעי וחמישי השבוע, בסופ"ש הבא זו תהיה עדן בן זקן, ששון איפרם שאולוב הזמר האחרון ששריין לעצמו את האולם ואז נכנסים כבר לתקופת חנוכה עם "נקסט" וריצת ההופעות שתימשך עד אמצע ינואר.
זה לא סוד שזה לא משתלם לקיים הופעה אחת בהיכל מנורה, ולכן אמנים מקיימים סדרה של הופעות כשהציוד נשאר בהיכל או לחלופין חולקים בהוצאות עם אמנים אחרים שסוגרים יום אחרי. קובי פרץ, שהיה הראשון להופיע בהיכל, הסביר את זה בעצמו כשהתארח בתוכנית הרדיו של mako היטליסט ברדיו תל אביב. "לעשות קיסריה או היכל נוקיה - (מופע) אחד, אתה למחרת הולך לבנק ומביא כסף מהבית. לעשות קיסריה או נוקיה, חוץ ממיתוג? זה רק מיתוג ועוד פעם מיתוג ... אתה גם מביא הרבה כסף מהבית, בין 400-200 אלף שקל".
נכון לעכשיו, זו הסיבה שהכוכבים הגדולים בישראלים ממהרים לשריין מקומות ותהיה כמות גדולה של הופעות בחודשים הקרובים. מנסים לנצל את מה שאפשר. "לא ברור כמה זמן זה יימשך, לא ברור כמה ימים בשנה הבאה יהיו פנויים בהיכל, אבל דבר אחד ברור: כולם רוצים להופיע. אין באמת חלופה ראויה למקום הזה. כל זמר רוצה היכל מנורה".
חלופה ראויה זו מילת המפתח: הפחד הכי גדול - כנראה מצד הקהל - הוא שהאמנים ינדדו ללייב פארק בראשון לציון. השמועה אומרת שעדיין יש שם אנשים בפקקים מסדרת ההופעות של רביד פלוטניק וטונה ממאי 2023. המזל של כולנו שמדובר בשטח פתוח שלא נותן את החוויה של אולם סגור. גם פארק הירקון לא באמת חלופה הגיונית כי לא כולם יכולים למכור כמות כזו של כרטיסים. בינתיים יש פתרונות יצירתיים כמו הביתן הקטן באקספו, שיכול להכיל כ-6,000 איש בעמידה. ל-mako נודע שאחד הגופים בתעשייה כבר לקח את המקום למשך חודשיים וסוגר הופעות לאמנים שלא יכולים למכור סדרת הופעות, אלא שגם זה פיתרון רק לחורף, אלא אם כן כולם יתאהבו ברעיון והוא יהיה רווחי.
אז מה נשאר לנו בינתיים? כנראה לשלם יותר על ההופעות שנשארו לנו בהיכל מנורה. "למרות שכבר העלו מחירים, אנחנו מפחדים שיעלו אותם עוד, זה עלול להשפיע על המחיר לצרכן", מזהיר גורם בתעשייה: "אם זה יקרה. נקווה שלא. רק שהמקום לא יהפוך להיות כמו איצטדיון בלומפילד, שלא זמין כמעט להופעות מבחינת תאריכים, ומה שיש אייל גולן לוקח".