להקת הטראש-מטאל הישראלית "Hammercult" עשתה את זה בגדול, וזכתה במקום הראשון בתחרות ה"מטאל באטל" העולמית, שהתקיימה אמש (שישי) במסגרת פסטיבל המטאל "וואקן" שבגרמניה - מהמובילים בתחום המטאל בעולם. מדובר בכבוד גדול מאוד לסצנת המטאל הישראלית, כאשר רק לפני שלוש שנים הגיעה להקת "The Fading" הישראלית להישג זהה וזכתה במקום הראשון ב"מטאל באטל".
עלייה מטאורית תוך כמה חודשים
"האמרקלט" התחרתה ב-30 להקות מטאל נבחרות מכל העולם, ביניהן להקות מהודו וסין, וזכתה בחוזה הקלטות של "וואקן רקורדס" וכמובן בחסויות מסחריות שאמורות למנף אותה לדרגת להקה מוכרת בכל סצנת המטאל באירופה.
רק לפני שבוע חגגו חברי להקת האמרקלט את השקת האי.פי. הראשון שלהם במועדון הסאבליים בתל אביב, ממש לפני הטיסה ל"מטאל באטל". בהרכב שהוא למעשה "סופר גרופ" חברים יקיר שוחט הסולן, אלעד מנור בבאס ושירה, אריה ארנוביץ' וגיא בן דויד בגיטרות ומעיין הניק בתופים - שכל אחד מהם הגיע מלהקה אחרת (The fading , Demented sanity Align , וHangman).
"לתת חיים חדשים לטראש מטאל הפשוט של פעם"
עלייתה של "Hammercult", שקיימת 8 חודשים בלבד, נחשבת למטאורית במושגים של הסצנה המקומית, כאשר חברי הלהקה כובשים יעד אחר יעד במהירות מדהימה יחסית ללהקות אחרות שעוברות תהליכים כאלה בשנים. ב-8 חודשים הספיקו Hammercult להופיעה 11 פעמים ולהפוך לאחת הלהקות הפעילות ביותר במטאל המקומי, כשהם זוכים למעמד של קבע כלהקה ראשית באירועים של הסצנה. הם חיממו את "מיזרי אינדקס", הקליטו אלבום, מחזיקים חדר חזרות משלהם וכמובן זכו ב"מטאל באטל" המקומי
בראיון ל-mako מצהירים Hammercult שחזון הלהקה הוא "לעשות מטאל קיצוני אמיתי. בלי פלצנות ובלי גימיקים, רק נגנים שיודעים מה הם עושים. הרעיון הוא להביא מוזיקה פשוטה בסגנון הישן והטוב של פעם - אך לשלב אותו עם סאונד הפקה וחשיבה מודרנית. להוציא אותו מהקופסה הישנה המאובקת של פעם ולהכניס לו חיים חדשים. בנוגע לסגנון המוזיקלי, המהירות היא חלק בלתי נפרד מהסיפור. אנחנו עושים טראש מטאל עם השפעות של פאנק ומעט דת' מטאל".
"בואו נשבור את המקום הזה! איפה המכות?!!"
ואכן Hammercult נשמעים כמעין הכלאה של טראש מטאל גרמני מסוף שנות ה-80' עם נגיעות והשפעות של הלהקות הישראליות שיוצאיהן מרכיבים את הלהקה. "לא התיימרנו להמציא את הגלגל או להיות מחיי ה'אולדסקול' בארץ. זה לא המצב", מבהיר הסולן יקיר שוחט. "אנחנו לא נכנסים להגדרות יותר מידי, פשוט רוצים לעשות את הקטע שלנו".
והקטע שלהם הוא כנראה "בואו נשבור את המקום הזה!", כפי ששוחט מצהיר כשהוא עולה לבמה בסאבליים ולצלילי הריפים המנסרים והתיפוף המהיר נפתח מעגל פוגו אלים במיוחד. "איפה המכות?!!" שואג שוחט במהלך השיר והאנרגיות נשפכות מהבמה, חברי ההרכב דופקים את הראש, רצים מצד לצד, מתחרעים אחד על הגיטרה של השני ופותחים חזק את המופע.
בדרך לערב התרמה לבית החולים "שניידר"
בהמשך הערב הם יארחו את יותם "דפיילר" מ"פריי פור נות'ינג" ויחד איתו מזמינים את הקהל לערב התרמה של להקות מטאל למען בית החולים לילדים "שניידר", שיתקים ב-18 באוגוסט. "ערב התרמה, אין פה רווח, אין פה בולשיט", מבטיח שוחט. לב גדול מתחבא שם מאחורי השיער הארוך והחולצות השחורות.
באותו ערב Hammercult בוחרים לעשות גרסת כיסוי מצוינת ל"ספולטורה", אחת הלהקות המשפיעות עליהם ביותר. הם מתחילים עם "arise" ועוברים באמצע ל-"inner self" ואחר כך מוסיפים שיר חדש.
האורחת השניה לערב זה היא מיכל איתן, סולנית Godwrath לשעבר, שנותנת לחומר של האמרקלט צבע של הרדקור פאנק. לקראת סיום הערב עולה דמות מהעבר של סצינת המטאל הישראלית - יובל "מולך" טלמור, סולן "להבות" לשעבר, אחת הלהקות הכבדות ביותר שהיו בארץ, ויחד עם Hammercult עושה פוגו על הבמה לצלילי Ace of spades של מוטורהד.
הערב נחתם עם השיר הגדול ביותר של הלהקה - הסינגל הראשון ששחררו black horseman כשהסולן יקיר שוחט צורח לקהל לאחר שמודה לכל הלהקה : וואקן הנה אנחנו באים!".