לורין, זוכת אירוויזיון 2023, הודיעה להפקת האירוויזיון - במידה ועדן גולן תזכה בתחרות, לא אהיה מוכנה להעניק לה את הפרס, בניגוד לפרוטוקול. על פי דיווח של עיתון הסאן הבריטי, הזמרת השוודית שזכתה באירוויזיון פעמיים, ב-2012 ובשנה שעברה, מחויבת על פי חוזה להופיע בתחרות השנה, ולהעניק את גביע הזכוכית לזוכה - אך במידה וישראל תזכה, כך הבהירה, לא תעניק את הפרס.

בראיון שקיימה מוקדם יותר השבוע הבהירה לורין שהיא בעד קיום תחרות האירוויזיון השנה למרות הדרמה והסערה הפוליטית: "אם נעצור את המוקד הזה של אנרגיה חיובית ונסיט מיליונים, זה יהיה הרסני. חיובי מביא חיובי ושלילי מביא שלילי".

גורם סיפר לעיתון הסאן: "לורין מתכננת להבהיר היטב את העמדה שלה לגבי ישראל - במידה וישראל תזכה בתחרות, היא תניח בזהירות את הפרס ותרד מהבמה לפני שישראל תזמין את ישראל לקבל את הפרס - במקום לתת אותו אישית".

הסירוב של לורין מגיע על רקע שורה של הצהרות פרישה מצידם של מתמודדי עבר שהיו אמורים לקחת חלק בתחרות הערב: אלסנדרה, המתמודדת הנורווגית של 2023, הודיעה שלא תעניק את הנקודות של נורווגיה הערב "בגלל רצח העם", ואחריה גם קארייה, המתמודד הפיני של השנה שעברה, הודיע שלא ייקח חלק בהענקת הנקודות: "זה לא מרגיש נכון".

כזכור, לראשונה בתולדות התחרות בכל 68 שנותיה, מתמודד הודח במהלך האירוויזיון: יוסט קליין, המתמודד ההולנדי, הודח לאחר עימות בינו ובין צלמת. איגוד השידור האירופי אישר את פרטי המקרה והוסיף כי "בניגוד לספקולציות, אין לאף חברי משלחת של מדינה אחרת חלק בדבר" - זאת לאחר שרבים טענו כי ההדחה של יוסט נעשתה בעקבות עימות בינו לבין חברי המשלחת הישראלית.