נבהל מהתגובות וחוזר בו? בייבי לזניה מצהיר שהוא "מרכין את הראש בפני פלסטין". זמן קצר אחרי שסיפרנו לכם על האמירות של כוכב אירוויזיון 2024 נגד במבי ת'אג האירית ("צרחה כמו כלבה, המשלחת הישראלית הייתה נחמדה מאוד"), הוא שיתף באינסטגרם שלו גינוי נגד "הפעולות של ממשלת ישראל".

"לא אלך סחור סחור, אני מרגיש שאני צריך להגיב כי אני חייב את זה לקהילת האירוויזיון", כתב הקרואטי, "לא הרגשתי שאני צריך להביע את דעתי ברשת, אבל עכשיו אני רואה שנוצר בלבול, אז הנה אני אומר את זה: אני מגנה את הפעולות של ממשלת ישראל. אני מרכין את הראש בפני פלסטין והקורבנות שלה".

בייבי לזניה, שסיים במקום השני באירוויזיון 2024 והפסיד לנמו השוויצרי, המשיך והצהיר שהוא "מתפלל עליהם כל לילה כשאני הולך לישון. אעשה כל מה שאני יכול בשביל לעזור לאלו שנפגעו מהטרגדיה הנוראית הזו". סביר להניח שההצהרה החדשה מגיעה אחרי שנתפס כמי שמצדד בישראל, מפני שבמבי ת'אג הייתה המבקרת הראשית של המשלחת שייצגה אותנו במלאמו ואף דרשה בקול לבטל את השתתפותה של עדן גולן עם "הוריקן".

"חיכינו במצעד הדגלים, מישהו צילם סרטון והאירית התחילה לצרוח שלא יצלם אותה", שיחזר כוכב האירוויזיון בראיון את התקרית שעוררה סערה בזמן התחרות. "היא צעקה כמו כלבה מטורפת. כולם היו בשוק, התאפקתי מלצחוק. היא צרחה שזו חגיגה של שלום ואהבה בזמן שנזל לה ריר מהפה מעצבים".

המתמודד הקרואטי הוסיף כי לא אהב את השיר האירי, Doomsday Blue, והגן על המשלחת הישראלית: "אני לא מבין למה כעסו עליהם - לפי מה שראיתי, הם לא הטרידו אף אחד. לא הבנתי למה במבי ת'אג כעסה, כולם צילמו אחד את השני כל הזמן". כשהוא אומר כעסה, זה כנראה אנדרסטייטמנט, כי רגע לאחר הגמר, במבי ת'אג פתחה על הפקת התחרות: "ז** על איגוד השידור האירופי, לא אכפת לי יותר".

הצד הישראלי לתקרית שעוררה סערה באירופה

איתי בצלאלי חשף את הזווית שלו לתקרית בראיון בלעדי למגזין סוף השבוע של mako, זמר קצר לאחר שחזר ארצה. "היינו בחזרה של טקס הדגלים. כל המתמודדים עומדים בשורה, לידנו טלי מלוקסמבורג, עדן שלנו, וממש אחריה היו האירלנדית, היוונייה ונמו, שזכה. שלושתם היו ביחד, התחבקו, היוונייה בכתה – בדיעבד הבנו שזה היה בגלל שהמדינה שלה כעסה עליה על זה שהיא נרדמה לעדן בריאיון", סיפר.

"כמו עוד עשרות אנשים שם, צילמתי סטורי שאני באירוויזיון. תוך שנייה אני שומע את האירלנדית צועקת, 'פאק יו! תפסיק לצלם אותי!'. צילמתי אותה אומרת את זה, וברגע אחד קפצו לי על הטלפון שלושה אנשים, לקחו אותו ומחקו את הסרטון. נתתי להם למחוק, לא רציתי להסתבך ולא רציתי לסבך את המשלחת שלי או את האירוויזיון. ידעתי שאם סרטון כזה יוצא החוצה זה הסוף שלה, כמו של ההולנדי שהודח בגלל אלימות. זו אלימות לכל דבר. העיפו אותי משם, והשלושה האלה לא עלו לבמה בגלל זה. זה לא שאני היחידי, מלא אנשים מצלמים, 23 מתמודדים פלוס הצוותים שלהם עומדים כולם עם טלפונים, טלוויזיות. פשוט חיפשו אותנו".

גם אחרי שכבר נגמרה התחרות, במבי ת'אג הקפידה לשמור על הסגנון הבוטה נגד ישראל. במהלך הופעתה בפסטיבל בריטי בחודש יוני, שרה ת'אג את השיר Trash ("זבל") כשהיא יושבת בתוך עגלת אשפה, ובסוף השיר הכריזה: "אתם יודעים מה עוד זבל? ממשלות שמאפשרות לרצח עם להתרחש. הקולות שלנו חשובים יותר מאי פעם עכשיו". בתום דבריה התחילה לשיר את Zombie, להיט שנות התשעים של הלהקה האירית "הקרנבריז", שיר שעוסק במקור בטרור של המחתרת האירית. את הביצוע היא סיימה בקריאה: "שחררו את פלסטין!".