לני קור, זוכת אירוויזיון 1969, הופיעה בכנסייה עתיקה בעיירה ההולנדית ספארנדם - ושרה בעברית את "הליכה לקיסריה", אותו הקדישה לחיילים ולחטופים הישראלים. "אני מתפללת שהתקופה הקשה בישראל תיגמר, וכל החיילים והחטופים יחזרו הביתה בשלום", אמרה קור לקהל שבא לראותה.

קור הופיעה בספארנדם במסגרת חצי שנה של הופעות בהולנד, עם שירים מ-55 שנות קריירה. בראיון ל-mako באפריל האחרון סיפרה על תקרית מטרידה בה התפרצו במהלך הופעתה מפגינים פרו-פלסטינים עם דגלים והחלו לצעוק לה שהיא "טרוריסטית" ו"ציונית רוצחת ילדים" - וכל חטאה הוא שהתגיירה והקימה משפחה שחלקה חיה בישראל.

"באמצע השיר השלישי קמו פתאום ארבעה אנשים והתחילו לצרוח", שיחזרה קור בראיון ל-mako. "לא כל כך הבנתי מה קורה ובכלל לא קישרתי את זה למלחמה, אני מאוד מרוכזת במה שאני עושה כשאני עומדת על במה. הם קראו לי 'ציונית' ובהולנדית זה 'זיוניסט' ואני חשבתי שאני שומעת את המילה 'ויוליסט', נגן כינור ואני בכלל מנגנת בגיטרה. אבל אז ראיתי את הדגלים, וקלטתי שאני בסיטואציה מאיימת. הם צעקו לי 'רוצחת, טרוריסטית', ואף נקבו בשמם של שני הנכדים שלי שמשרתים בצבא", סיפרה.

קור התאהבה בעבר בישראלי, התגיירה ועברה לגור בישראל תקופה קצרה. כשהופיעה באותו יום שבת של ה-7 באוקטובר גילתה רגע לפני שעלתה לבמה שהנכד שלה, עוז, נפצע בלחימה ומאושפז בבית החולים. "אמרו לי שהוא לא בסכנת חיים. זה הרגיע אותי ואפשר לעלות לבמה ולשיר", סיפרה קור. "כשסוף סוף הגעתי לישראל, עוז כבר היה בבית. הוא סיפר כל מה שקרה בצניעות מבלי לצייר את עצמו כגיבור, ונתן את הכבוד לכל מי שלחם לצידו".