איגודי השידור השוודי (SRG SSR) והאירופי (EBU) הכריזו: אירוויזיון 2025 יתקיים בבאזל. הזכייה של נמו עם The Code בתחרות שנה שעברה, זיכתה את שוויץ לארח את התחרות ה-69 במספר. חצאי הגמר יתקיימו ב-13 ו-15 במאי והגמר הגדול יתקיים במוצאי שבת ב-17 במאי, באיצטדיון סנט ג'אקובשל (St. Jacobshalle) שנמצא בפאתי באזל ויכול להכיל קצת יותר מ-12 אלף איש.

"איגוד השידור האירופי נלהב מהבחירה בבאזל כעיר המארחת לאירוויזיון 2025. התחרות נולדה בשוויץ עם לוגאנו, אי שם ב1956 וזה נפלא להחזיר את זה בחזרה למולדת שלה כמעט 70 שנה אחר כך", אמר מרטין אסטרדאל המפקח של התחרות. "המיקום האסטרטגי של באזל ביבשת הופך אותה לאידיאלית עבור אירוע שחוגג את הכוח של מוזיקה לחיבור חוצה גבולות בין אנשים.

אחרי שהאירוויזיון הפך בשנה שעברה במאלמו השוודית לזירה נוספת במלחמה בין פרו-פלסטינים לתומכי ישראל, יהיה מעניין מאוד לראות את באזל מתמודדת עם האירוע הגדול. בזמן שהזמרים ביצעו את השירים על הבמה, בחוץ התאספו פרו-פלסטינים למחאות (שכללו אפילו את גרטה טונברג). בהמלצת השב"כ, המשלחת הישראלית בהובלת עדן גולן נאלצה להסתגר בחדר המלון ולא לצאת החוצה. כשכן הייתה צריכה לצאת מאזור המלון, היא יצאה מחופשת עם פאה ומשקפיים.

הנציג הישראלי ייבחר גם השנה ב"הכוכב הבא" שתחל ככל הנראה כבר בקרוב, לאור ההצלחה בשנים עברו עם הנציגים. עדן גולן עם "הוריקן" סיימה במקום החמישי, נטע ברזילי, כמובן, שזכתה בתחרות ב-2018 עם Toy. אגב, בין כל המסורות בתחרות, אחת חדשה התווספה בשנים האחרונות היא של ברזילי שמנסה לנחש בכל שנה את העיר המארחת - ותמיד טועה. "אופס, עשיתי את זה שוב", הגיב בעמוד האירוויזיון הרשמי אחרי שהימרה על ז'נבה.