שלום לכולם. בזמן האחרון פונים אלי הרבה חבר'ה צעירים ומוכשרים עם שאלות יפות ונכונות לגבי כתיבת שירים, שיתופי פעולה עם אמנים ובכלל, החלטתי לרכז כמה מהשאלות והתשובות בסדנה מיוחדת. הפעם נעסוק בשני נושאים חשובים: על מה כדאי לכתוב שירים, והשפה העברית
על מה כדאי לכתוב שירים?
כמה יוצרים צעירים שאלו אותי האם לדעתי עליהם לכתוב רק על עצמם? אני אומר: הביטו סביב והבחינו בעולם המתפתל בין יאוש לתקווה, בין כאב לצחוק וכתבו עליו. כתבו על הבחורה הנפרדת מאהובה החייל שעולה לאוטובוס,
כתבו על הקשיש שיושב לבד על ספסל בשדרה ומביט אל העולם. כתבו על אהבתם של הוריכם או על פגישתם הראשונה.
כל שיר שתכתבו בסופו של דבר ישקף אתכם ואת חייכם. אני בחרתי לכתוב שירים שעסקו בנושאי אקטואליה כמו :
"שיר מקומי" ו"חודש נורמלי" של רמי קלינשטיין שעוסק במציאות הפוליטית בישראל, והושפעו מתקופת ההתנתקות ומאסון התאומים. "חזירים" של להקת מטרופולין, שעוסק בשוליים של תל אביב, החל מהעובדים הזרים וכלה בזנות הנשים. ב"עד סוף אפריל" של קורין אלאל כתבתי על אחי שנסע להודו ושכח להתקשר או לשלוח מסרון. בשיר "פוליטיקה היא דם" כתבתי על רצח רבין ובשיר " שפעת" של אמיר פיי גוטמן כתבתי מחלת האיידס בשנות התשעים.
וכמובן תמיד תמיד כתבתי המון שיריי אהבה.
על השפה עברית וחיות אחרות
אין כמו השפה העברית. השפה שהייתה רדומה, התעוררה משינה עמוקה וכמו עוף החול קמה לתחייה. ובאמת מדובר בשפה דינמית ומתחדשת עם רבדים ושכבות, סלנג ואופי. כתיבת שירים אינה יכולה להיות מנותקת מהשפה מדוברת ולכן אני ממליץ לכותבים צעירים (השולחים אלי את שיריהם ורוצים לשמוע חוות דעת ) כתבו בשפה בה אתם מדברים וחולמים, אל תנסו להתייפייף ולהפגיז ומצד שני שמרו על כללי ההגיה והניקוד במידה סבירה, כי אין לנו עברית אחרת.
>> הסדנה הראשונה של ברזוליק: כתיבת שיר למנגינה, והעברת השיר לזמר