בזמנים מטלטלים מכל הבחינות, אומן אחד הצליח להישאר יציב לאורך כל הדרך. אושר כהן הוא סוג של מכונת להיטים, אומן שמצליח להיות מוערך לא רק על ידי הקהל שלו, שמלווה אותו לאורך הדרך - אלא גם על הקולגות, שמשתפים איתו פעולה באולפן ומבקשים שיכתוב להם שירים. אחרי שנה מפוארת של מוזיקה, אושר קוטף לא פחות משני פרסים בהיטליסט - המצעד השנתי של mako ורדיו תל אביב. את תואר אומן השנה, ואת פרס שיר השנה ל"מנגן ושר".

"אני בעננים", שיתף אושר בהתרגשות לאחר שקיבל את הפרס. "אנחנו עובדים קשה אבל בסוף זה הקהל והאמונה. אומנם זה מגיע בתקופה קשה, אבל זה כמו דלק להמשיך להביא לקהל גם את ההדחקה להמשיך להכיל בהמשך".

זו לא בדיוק הדחקה.
"יכול להיות שלא, אבל ההדחקה הזאת מוצדקת ואני גאה לעמוד מאחוריה. גאה להיות זה ששר את 'תרקדי' ומופיע במשך שעה וחצי גם בזמן שיש מלחמה וחטופים. בסוף זאת שליחות, אנשים צריכים את זה כמו דלק לנשמה".

אתה חושש לפני שאתה מוציא שיר?
"ברור, יש עצירות יום לפני. אבל אתה לומד להכיר את הקהל שלך ומה הם יאהבו. אפילו כשיש פידבק פחות טוב אתה לומד להבין מה הוא יהיה. יש ציפייה מסוימת".

ההישגים והיצירה של אושר מזמנים לו לא מעט שיתופי פעולה מעניינים. אחרי שנכנס לאולפן עם האומנים הכי גדולים במדינה, מסתבר שיש עדיין אומן שנמצא ברשימת החלומות של אושר, איתו הוא מקווה לשתף פעולה בקרוב. "אני חושב שחנן בן ארי הוא האומן הכי מאחד שיש לנו במדינה. השירים שלו כל כך נכונים ונצחיים, הוא תמיד מביא את הדבר הנכון בזמן הנכון. עוד לא זכיתי להיות במופע שלו, אבל אני בעזרת השם אזכה ואהיה מהופנט ממנו", שיתף אושר. "אני מכיר אותו בתור בן אדם, הוא חבר טוב ויש לנו חיבור מדהים, אז אני בטוח שגם מוזיקלית זה יקרה".

אם אתם חברים טובים, יכול להיות שרצית להגיד לו שאת רוצה לשתף פעולה אבל התפדחת?
"האמת שלא, גם יצא לנו לדבר על זה לא פעם. יש נקודות זמן שבאופן אישי מבחינת אתה לא יכול להרשות לעצמך את הסשן הזה. כשאני הייתי מוכן - הוא לא היה מוכן, ולהיפך. הרצון קיים".

אפרופו אישי, אתה עדיין ישן לבד?
"אני עדיין ישן לבד, לרוב, הכלבה שלי איתי".

אי אפשר לפספס את הטירוף שהיה במדינה סביב הלהיט של אושר "מנגן ושר". גם מעל לחצי שנה אחרי שהשיר יצא, הוא תופס מקום של כבוד – וזוכה לתואר "שיר השנה" במצעד השנתי של mako היטליסט ורדיו תל אביב. "זה שיר כל כך מיוחד בשבילי. הייתה לאלבום הזה אמירה אישית מאוד כנה. הוא הצליח לתת תו סחר מוזיקלי מבחינת איך שהוא נשמע ומופק, וגם את האמת שלי. יש בו הכל מהכל", סיפר אושר בגאווה.

"הכל פה סביב אהבה, זה לא יכול להיות אחרת. אין פה מחויבות" שיתף אושר על מאחורי הקלעים של העבודה שלו. "אנחנו לא יושבים בסשן ומחליטים שיוצאים עם שיר, השירים נעשים באהבה".

אתה מבצע את השיר כל כך הרבה פעמים, איך אתה מייצר את החיבור אליו שוב? מה היית מייעץ לאומן מתחיל?
"לא חשבתי על זה. אנחנו עושים המון חתונות וזה תמיד השיר הפותח במופע, כל פעם אני שר אותו כאילו הוא יצא לפני שבוע. אתה אומן, חייב להתחבר לזה תיאטרלית, אתה מוכר משהו".