"רצינו משהו יותר בועט, יותר סקסי, ואני לא מתבייש להגיד את המילה הזו במקביל לעדי ביטי, כי זה מה שבני הנוער היום רוצים... לא צריך לפחד מהמילה 'סקס'. סקס במובן המיתוגי של הפרויקט". כך ממתג רון גרנות את עדי ביטי בת ה-13. כמשהו סקסי. לא צריך למשוך אותו בלשון, אין כאן הקלטת-סתר של שיחת טלפון, אין מסמך אסטרטגיה סודי שדלף, או מישהו שמתראיין בפנים מוצללות וקול מעוות וחושף את המזימה האפילה. ההפך. השילוב בין "בת 13" ו"סקס" נאמר ישירות למצלמה של חדשות ערוץ 2 ושודר למאות אלפי בתים בישראל במוצאי שבת האחרונה, בזנב של מהדורת חדשות, שנפתחה בדיווח על פרשיית הסקס והקטינים בקרית גת, חודשים ספורים אחרי שנחשף מה עשו אנשים שעבדו בחברת "ליאם הפקות" עם מעריצות קטינות של אייל גולן (כאשר לאייל גולן עצמו אין קשר לנושא).
למתג בת 13 כמשהו סקסי, זה גרוע כמו להלל סרט בסגנון "משחקי הרעב" שבו בני 15 הורגים אחד את השני, ולתרץ שזה כתוב עוד בתנ"ך ("ישחקו הנערים לפנינו"). רצינו אמריקה? קיבלנו. אמריקה בישראל. סקס בגיל 13, דקירות בגיל 15. "איפה יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד?" זועקים הטוקבקים. "ההורים שלה אשמים", זועקים הטוקבקים. "עוד כמה שנים היא תצטרך טיפול פסיכולוגי", זועקים הטוקבקים. "כולנו אשמים", זועקים הטוקבקים, והטוקבקים צודקים במקרה הזה. כי אין שום דבר סקסי בילדה בת 13, ואין שום דבר מרהיב בבני 15 שהורגים אחד את השני. כמו שאין שום דבר נורא יותר מילדים שמתים וקוברים מתים במלחמה בסוריה.
סקס, כאן ועכשיו
רונן וליאת ביטי הם ההורים של עדי ביטי, הילדה הבלונדינית החמודה שהיתה בת 10 כששרה ב"בית ספר למוסיקה" (תוכנית ששודרה כאן ב"קשת"), ובת 11 כשייצגה את ישראל באירוויזיון הילדים. ב"בית ספר למוסיקה" לא דיברו בשום שלב על המילה "סקס" (אולי הטוקבקיסטים, בהקשר של קרן פלס). אבל היום עדי ביטי כבר בת 13, ולפי מה שאומר מנהל היחצ/מיתוג/אסטרטגיה של הפרויקט שלה - זה מה שבני הנוער היום רוצים. הם רוצים סקס, כאן ועכשיו. ואנחנו נמכור להם אותו דרך הבלונדינית החמודה שאפילו ציצים בקושי יש לה, אבל רוקדת כמו מינימום בריטני ספירס.
האבא רונן נלחץ, בשביל האמא ליאת, שמעט מסתייגת. אוקיי, האמא מסתייגת. אז מה, מי שואל אותה. היא הרי אמא, אישה, מה היא מבינה בסקס? סקס זה עניין גברי, לא? הנה, ברוב סרטי הפורנו הגבר דומיננטי, לא? הוא משתמש בגוף האישה כרצונו, לא? הוא נהיה חיה, בהמה, והופך את האישה שאיתו לכלי מיני, לא? אז מה אם האמא מסתייגת. פולנייה. שתסתייג לבד בחושך. היא אמא ישראלית בשנת 2014 שעברה אמריקניזציה מוגברת, אז מה היא מבינה בלשמור על הבת שלה? מה היא מבינה בלהפוך את הבת שלה למושא הפנטזיות של עשרות אלפי נערים וגברים כבר בגיל 13, ולמודל לחיקוי לעשרות אלפי ילדות, שכבר לא ירצו להיות מיילי סיירוס, כי מיילי היא כבר "זקנה" בת 21. הנה עדי בת 13, היא בגילנו, בואו נבליט כמוה. וננענע כמוה. למה לא, נהיה כמוה מפורסמות.
אז האבא רונן מסביר לאמא ליאת, ש"עדי היא לא בת 10, היא כבר בת 13, היא נערה מתבגרת, והיא משדרת גם דברים אחרים". מעניין מאוד למה הוא מתכוון. ולמה כל זה? כי אבא של עדי ביטי שם על החלום של הבת שלו מיליון שקל, והוא לא מתבייש להגיד למצלמה שהוא רוצה יום אחד, אולי, להחזיר את ההשקעה. ואיך מרוויחים? מוכרים. מה מוכר? סקס. וסקס של בת 13 מוכר יותר טוב מסקס של מבוגרים. כי זה מה שבני נוער רוצים היום. אפילו יותר ממישהי בגיל של אמא שלהם, שפותחת רגליים לכל השכונה כמו בקרית גת.
אוקיי, בואו לא נתחסד. באייטיז מכרו לנו את השדיים של סמנתה פוקס, שהחלה לדגמן ל"סאן" בגיל 16. בשנות ה-90' מכרו לנו את "רמת אביב ג'" דרך החזה של יעל בר-זוהר שהיתה רק בת 15. אולי 16. את "המורדים" מכרו לנו דרך הציצים של לואיסנה לופילטו. בת 16-17. ב"אסקימו לימון", בנצי, מומו ויודה'לה (האבות הרוחניים של הנערים מקרית גת, בסגנון סטלה המגמרת) ניסו להשכיב בנות 17-18. מיילי סיירוס (אז בת 20) והטוורקינג על רובין ת'יק בטקס פרסי אמ.טי.וי כבר נכנסו לפנתיאון הפופ (ועדיין בקטגוריית ה-teen הכה נחשקת). בריטני ספירס היתה בת 16 ב-"Hit Me Baby One More Time". רוני סופרסטאר בת 17 בסינגל הבכורה שנשא את שמה. אבל 13? כאילו, באמת אין לכם גבולות?.
עדי ביטי עוד לא מסוגלת להבין מה היא עושה
בתעשייה שנבנתה בעשרות השנים האחרונות סביב מוזיקת הפופ יש כללים ברורים איך למכור. לוקחים בלון מתקתק, מנפחים אותו באוויר חם, עוטפים בנייר צלופן צבעוני, מקשטים בסרט מקושקש - והרי לכם מוצר פופ. פעם המוזיקה היתה המוצר. אחר כך האמן הפך למותג והמוזיקה היתה למוצר לוואי. היום המוזיקה היא רק כלי אחד בארסנל הכלים שפועלים ומשרתים את אותו המותג. כשהמותג חזק והמוזיקה טובה - מקבלים מוצר-שיא כמו ביונסה. גם ביונסה משתמשת בסקס כדי למכור את עצמה. אלא שהיא עושה את זה בטעם. להבדיל מריהאנה שעושה את זה בחוסר טעם. במקרה של עדי ביטי התגובה הרפלקסיבית היא הקאה.
גם מיילי סיירוס משתמשת בסקס, אבל היא עושה זאת כהתרסה של "נערה מתבגרת" נגד המבוגרים, בשביל לגייס את הנוער. המסר שלה (מבלי שהיא תצטרך להגיד אותו במפורש) אומר: אתם זקנים שעושים סקס מיושן, אנחנו צעירים שעושים את הסקס החדש - בגיל צעיר מדי, פחות אכפת לנו עם מי, פחות אכפת לנו עם איזה משני המינים. "We Can't Stop", הקליפ הראשון מהאלבום העכשווי שלה, מתאר מסיבה הזויה וסקסית-למחצה בקולג', והמסר ברור - אנחנו לא יכולים להפסיק לעשות שטויות ואהבה, כמו שפנים קטנים. סיירוס ספגה, סופגת ותספוג על כך ביקורת עוד הרבה שנים, אבל היא ממשיכה עם המסר הזה ונבנית ממנו.
אלא שעדי ביטי היא בת 13, שעדיין לא מסוגלת להבין בכלל מה עושים איתה. השיחה על מיתוג וסקס בין האסטרטג להורים שלה נערכה אחרי שהיא יצאה מהחדר. ההורים שלה מכתיבים לה שמעכשיו היא בובת פופ (ומיניות) בלונדינית. המסר שהמהלך הזה מעביר הוא בדיוק הפוך מהמסר של סיירוס. כי ביטי לא רוצה להגיד כלום וגם לא יכולה להגיד משהו. היא עדיין לא מסוגלת. היא רק בת 13, וכבר מוכרת מיניות. עצוב.