בשנה האחרונה (והראשונה שלה כאמנית סולו), קמילה קביו עשתה כמה ניסיונות להיפטר מטייטל "חברת פיפת' הרמוני לשעבר" ולהפוך לכוכבת בפני עצמה: סינגל שמסמפל להיט של כריסטינה אגילרה, דואט עם הראפר הלוהט מאשין גאן קלי וחיבור לצד הלטיני שלה בצורת שיתוף הפעולה עם פיטבול וג'יי באלווין (כי זה הדבר הכי נכון לעשות ב-2017), הם רק חלק מהצעדים שנקטה כדי להשיג את המטרה. אבל למרות העבודה הקשה, התוצאות היו בינוניות.
העזיבה של קמילה קביו את פיפת' הרמוני גררה ביקורות זועמות מצד המעריצים. כינו אותה בוגדת, ניבאו לה כישלונות ואפילו הספידו את הקריירה המוזיקלית שלה. חלק גדול מהקהל שלה נטש אותה עם העזיבה שלוותה בסכסכוך עם שאר חברות הלהקה, אבל זה גם אפשר לה להיחשף לקהל חדש שזכה להכיר אותה כאמנית בפני עצמה. היא רצתה לעשות את מה שזאיין מאליק עשה לוואן דיירקשן ולהיות הראשונה שתפרוץ מחוץ ללהקה ותהנה מהבאז העצום שילוווה את המהלך. היא ידעה ששאר הבנות פוזלות לכיוון ומקליטות מהצד חומרים לסולו שלהן, אז היא החליטה לשחק מלוכלך ולפרוש בלי ליידע אותן מראש.
תמריץ נוסף לפרישה היה החוזה המגביל עם פיפת'. מעבר לעובדה שנאסר עליה להוציא שירים משלה, נאסר עליה להשתתף בשירים של אמנים אחרים. בין ההצעות שקיבלה היה הלהיט הענק של הצ'יינסמוקרס, "Closer", לו נאלצה לסרב. זאת הייתה יכולה להיות מקפצה עצומה עבורה, וכשקמילה פספסה אותה היא הבינה שאסור לה לאבד הזדמנות דומה בעתיד.
בזמן שהיא עובדת על אלבום הבכורה, ארבע החברות הנותרות בפיפת', שהיו נחושות להוכיח שהן מסתדרות גם בלי קמילה, הוציאו את אלבומן הראשון בלעדיה. האלבום נחל כישלון חרוץ במכירות והסינגל הראשון ממנו, "Down", סבל מביקורות על הדימיון הרב ללהיטים קודמים שלהן. זה גרם לרבים להכריז על הסוף המתקרב של הלהקה ולהאשים בכך את קמילה, שגם ממנה במקביל לא ציפו ליותר מדי, אבל אז הגיעה מכיוונה ההפתעה ששינתה את הכל.
הניצחון האמיתי של קמילה קרה לפני שלושה חודשים, עם צאתו של הסינגל "Havana". השיר שוחרר באופן ספונטני (יחד עם שיר נוסף) ולא יועד להיות להיט גדול, אך תוך מספר שבועות הפך באופן מפתיע לאחד השירים המושמעים בשירותי המוזיקה השונים. קביו מינפה את ההצלחה וצילמה עבורו קליפ מושקע בן 8 דקות באווירת פרק בטלנובלה.
לא ברור איך זה קרה. ייתכן שבזכות הקליפ, שבעולם בו נוטים להסתפק בסרטונים בני כמה שניות ולהמשיך הלאה, הצליח ליצור עניין ולגרום לאנשים ליהנות ממשהו שונה, ארוך לשם שינוי. גם הפקת הצ'יל העדינה שמלווה בקולה המתקתק של קמילה שונה מכל להיט מפוצץ ואגרסיבי שיצא השנה. אולי זה בכלל החיבור של קמילה לפופ הלטיני, ששלט השנה במיינסטרים ושאליו היא מתחברת באופן אותנטי יותר מכל אחד אחר. מה שבטוח הוא שבזכות "Havana", היא הגיעה להישגים שפיפת' אפילו לא התקרבו אליהם, ושהסינגל הזה הפך תוך זמן קצר לאחד הלהיטים הגדולים של 2017.
אם לפני שנה קמילה הבינה שהלהקה היא ספינה שוקעת שסופה קרב, "Havana" הוכיח את זה לכל המפליגים בספינה. בשבועות האחרונים שאר הבנות הוציאו סינגלים משלהן והשיקו את קריירות הסולו שלהן בבת אחת. אבל למרות שחלק מהשירים עושים לא מעט רעש, אף אחד מהם לא יכול להתחרות בלהיט של קמילה, ואין מישהי מהבנות שמסוגלת להתמודד מולה על תואר הביונסה של הלהקה, לפחות נכון לעכשיו.