10. Ariana Grande, Normani & Nicki Minaj - Bad To You
לפי השרטוטים, שיר הטריו של אריאנה גרנדה, לנה דל ריי ומיילי סיירוס מפסקול הריבוט של "המלאכיות של צ'ארלי" היה אמור להיות הפצצה של השנה. בפועל מדובר באחד השירים היותר חלשים בקריירה של כל אחת מהזמרות. התגובה של אריאנה - מחליפה שותפות. תגובה טובה. נורמני היא חיזוק טוב לאריאנה וניקי משלימה מהצד השני. מעבר לכל, מדובר בשיר הרבה יותר טוב. גם הוא הרבה פחות להיטי בטבעו, אבל ניתן לשמוע אותו מההתחלה ועד הסוף בלי להתגרד.
9. Miguel - Funeral
מיגל מצטרף לטרנד הולך וגובר שעובר מתחת לרדאר - שירים קצרצרים. זה כבר לא הכמעט שלוש דקות, זה יותר ברמת הטיפה יותר משתי דקות. המוזיקאים כבר מודעים להפרעת הקשב של המאזינים שלהם ומקדימים תרופה ל"עבור" המהיר. הקטע עצמו של מיגל חדשני, לא שגרתי, ובעיקר מראה נכונות של לנסות כיוונים חדשים, לאתגר את המערכת. פצצה קצרה ואפקטיבית.
8. Teyana Taylor & Kehlani - Morning
הסינגל הראשון של טיאנה טיילור לא היה מרשים, והקליפ עשה את רוב העבודה. בשיר החדש קורה כמעט אותו הדבר. הקליפ מקבל הרבה פוקוס, כי אין כמו מערכת יחסים אינטימית בין שתי נשים בשביל לעורר את הבלוטות. רק שהדואט של טיאנה וקיילאני לא נגמר שם. השיר גם מצליח לעמוד בפני עצמו. החושניות מורגשת גם בשיר ולא רק בוויז'ואל. הוא חלקלק וקלאסי. רק שהשיר לא מספיק חזק בשביל לגנוב קצת תשומת לב מהקליפ, ככה שבכל זאת כל מה שמקבלים הוא סרטון עם פסקול טוב.
7. Frank Ocean - In My Room
כולם חשבו שאחרי שפרנק אושן הוציא את DHL הוא יכנס לתרדמת חורף. למרבה ההפתעה הוא שחרר סינגל חדש, הרבה יותר טוב מקודמו. לא ברורה הפאזה החדשה של אושן. בין פתיחת מועדון להוצאת שירים רנדומליים, אחד היוצרים היותר מוכשרים של העשור האחרון מעניק לנו בעיקר פירורים. בשיר החדש לפחות יש צורה שאפשר לזהות אותה, שתשמש כעוגן. שיר סקס עם הפקה טובה ויציבה שמעביר לנו וייב. פסקול למועדון שלו. ועדיין, זה לא מספיק.
6. Omar Apollo ft. Dominic Fike & Kenny Beats - Hit Me Up
אם כבר התחלנו לעסוק בטרנד השירים הקצרים, הנה דוגמה נוספת. עומאר אפולו הוא זמר צעיר שמקבל הרבה הכתרות בסגנון "הדבר הבא". בשביל לחזק את תחושת הצעירות הוא זימן את דומיניק פייק, עוד יוצר די טרי שצבר תהודה במהלך השנה האחרונה עם השיר 3 Nights. התוצר המשותף משוחרר וקליל עם אווירת גרוב, בדיוק מה שהיינו מצפים מזמרים שעוד לא חוו את לחץ הפרסום ומרגישים כאילו הם במסיבה שכונתית.
5. Jessie Ware - Mirage
ג'סי וור יודעת עם מי לעבוד. השיר החדש של המוזיקאית הלונדונית צמח משורשי הקלאב שלה ונשמע כמכוון ישירות לזריחות באיביזה. על ההפקה אמונים ג'יימס פורד מסימיאן מובייל דיסקו, מאט טאברס שרק השבוע הודיע כי הוא עוזב את BADBADNOTGOOD, ובנג'י בי שמלבד למלא רצועת לילה נחשקת ב-BBC1 עזר גם להפיק את Fade של קניה ווסט. רשימה מכובדת של אנשים שמדגימה איך אפשר לייצר קטע משובח וממכר.
4. Labrinth - Where The Wild Things
יש אמנים שאנחנו אוהבים לפרגן להם, לברינת' למשל. הוא לא מוביל את המצעדים או מקבל הערכה בקרב מגזינים ובלוגים של מוזיקה, ועדיין הוא האחד שמדייק כל פעם. אחרי שצף לתודעה בעקבות כתיבת הפסקול לאופוריה, השתתפות בטריו הנחשק LSD עם סיה ודיפלו, והשתתפות בכתיבה והפקה באלבום הגוספל החדש של קניה ווסט, הוא מוכן להשתמש בפרסום החדש להוצאת אלבום סולו. השיר שמוביל לאלבום מראה עד כמה הייתה לו השפעה על הסאונד של LSD, ועד כמה הוא מוזיקאי לא מספיק מוערך. האלבום העתידי לחלוטין יקבל ריפיטים.
3. Dua Lipa - Don't Start Now
קורה משהו מאוד מעניין בשיר החדש של דואה ליפה. כביכול הוא נכתב לפי הנוסחה - הוא 3 דקות, יש מספיק ליינים בשיר להפוך להוקים, ויש דיסקו. המוזר בכל הסיפור הוא הגשר לפזמון. קטע שמתנהג מלודית כמו גשר לפזמון אבל מרגיש כמו פזמון. זה החלק בשיר שאתה רצון לשמוע שוב ולשיר אותו. הפזמון הרשמי של השיר מרגיש בעקבות זאת כמו הפוסט-פזמון. אפשר להגיד שאם בלא מעט שירי פופ בעשור האחרון המשקולת הושמה על הפוסט-פזמון, קטע בשיר שהיה לרוב אינסטרומנטלי או לכל היותר עם קול מסומפל, דואה ליפה מעבירה את כל המשקל לפרה-פזמון. השינוי הקטן הזה, בתוספת הבס הנפלא, הופכים את סינגל הכרזת "תקופה חדשה" מעוד להיט גנרי לשינוי פאזה אמיתי.
2. HAIM - Now I'm In It
חיים נמצאות בתנועה טובה. אחרי האלבום האחרון המאכזב, הם הוציאו בקיץ שיר מוצלח מאוד, והשבוע הן ממשיכות את הרצף. לפני הכל צריך להגיד, השיר מאוד מזכיר את I Want You של סאבאג' גארדן האוסטרלים. אחרי שהוצאנו את זה מהמערכת, אפשר להתלהב מהשיר החדש של חיים שמצד אחד ממשיך את הקו הקבוע שלהן (מוזיקה שמנסה להתאים לכל אחד ואחת) אבל גם מוסיף איזו שכבה חדשה שמשדרגת אותן. נכון שירים שפשוט כיף להאזין להם? אז הנה אחד.
1. FKA twigs - Sad Day
טוויגס חשפה היום את האלבום החדש ואיתו קטע חדש ומהפנט שקשה להישאר בפניו אדישים. את שיברון הלב היא מנסה לכסות בסינת'ים תעשייתיים וקולות עתידניים, רק כדי להבין שאי אפשר באמת להתחמק מהכאב. הפעם האחרונה שטוויגס הצליחה לייצר איזון מופתי בין הלא פשוט לקליט היתה ב-Two Weeks. השיר החדש שב לאותה נקודת אמצע מבלי להתפשר על אף אחד מהצדדים.
האזינו לשירי השבוע בספוטיפיי:
או באפל מיוזיק: