אכ"ג – Big Pussy Energy
הציוץ המפורסם של אריאנה על גודל איבר המין של ארוסה פיט דיווידסון עורר את המושג Big Dick Enery, אווירת זין גדול או בקיצור - אז"ג. בתגובה קמו כמה שלא התלהבו ומחו על הקישור בין ביטחון עצמי לגודל איבר המין הזכרי.
ארי כנראה קלטה את המסר והביאה בקליפ החדש אכ"ג, Big Pussy Energy. בעוד התרבות הפופולארית לאורך ההיסטוריה לא הסתירה דימויי פאלוס, סמלים המקושרים לאיבר המין הנקבי הוסתרו ונהפכו לסממן של מסתוריות במקרה הטוב וחטא קדמון במקרה האחר. לאורך הקליפ שזורים לא מעט אימג'ים דמויי ואגינה, הבולט שבהם הוא התמונה של אריאנה באמבט צבע שנעשה בהשראת הציור המפורסם של ג'ורג'יה אוקיף "קווים אפורים עם שחור, כחול וצהוב". ציורי הפרחים של אוקיף מקבלים לרוב פרשנות של מטאפורה לאנטומיה הנקבית. תמונה נוספת היא של אריאנה רוקדת בתוך להבה של נר מה שמייצר גם משמעות של "אש תמיד" המקושר בתרבויות רבות לקדושה. בתמונה אחרת היא מחזיקה את ידיה ביוני מודרה כאשר "יוני" הוא בדיוק המקבילה הנקבית לפאלוס. אריאנה מוציאה את הוואגינה מהסתרים ומנרמלת את נוכחותה.
הבונה הצווח
הקטע הכי ביזארי בקליפ הוא בלי ספק ההפסקה בשיר וההופעה של בונה שמתחיל לצרוח ומיד מצטרפים אליו בונים צורחים נוספים. בהתחלה התחושה היא שהקטע הזה נועד בעיקר בשביל להפוך פשוט לוויראלי, או סתם כדי שאנשים לא יורידו את השיר דרך היוטיוב. אבל אם חופרים לעומק ומתחשבים במוטיב הכללי של אכ"ג, באנגלית beaver הוא סלנג לאיבר המין הנשי, ובקליפ הוא מופיע עם שיניים חשופות. הרפרור כאן הוא לפולקלור ה"ואגינה דנטטה" – נרתיק האישה מכיל שיניים ולכן קיום יחסי מין יכול להוביל לפציעתו של הגבר. בהופעת הבונה, אריאנה עושה ריקליימינג לפחד שמעורר אותו איבר מין.
אימהות
בהמשך לאכ"ג, מופיעים בקליפ גם מוטיבים רבים על הכוח של האישה בליצור חיים ולתמוך בהם. זה מתחיל בתמונה בה היא נמצאת על מיטה בסביבה שנדמית כרחם כשמסביבה גברים שוחים בקצף – כלומר היא הביצית והם הזרע. המוטיב מתחזק בהופעתה כענקית כשמספר גברים מתחתיה, רפרנס בולט לפסל הזאבה הקפיטולינית שמספר את סיפורם של מייסדי רומא רמוס ורומולוס אשר אומצו על ידי זאבה לאחר שנזרקו לנהר, וגם הומאז' לפרסומת של ז'אן פול גוטייה מ-93'. רעיון האימהות מגיע לשיא בתמונה של אריאנה בה היא מפתחת בטן הריונית כשמסביבה צמחייה, דימוי של "אמא אדמה" (ואולי גם רמז לבאות?). גם התמונה בה היא יושבת על כדור הארץ ויוצרת הוריקן באמצעות אצבעות ממשיכה את המוטיב ברפרור לגאיה, אלת האדמה היוונית שממנה יצאו כל החיים.
איזון בין העולמות
אריאנה מבינה את הקושי בלהיות אישה. בגמר ווימבלדון האחרון סרינה וויליאמס אמנם הפסידה, אבל היא נתנה נאום כל כך מרגש שהוא לחלוטין נאום ניצחון ובו הקדישה את המשחק לכל האימהות. את המאבק בין להיות קרייריסטית שאפתנית לאמא טובה אריאנה מדגימה בצורך התמידי לאזן בין העולמות – גם כאשר היא הולכת על חבל דק ואוחזת בידיה כוכבי לכת, וגם כאשר היא יושבת ביניהם בתנוחת לוטוס, מרפררת לאדם הוויטרובי של דה וינצ'י.
האישה החושבת
ישובה כמו פסל האדם החושב של אוגוסט רודן, לאריאנה יש שכבת מגן שהודפת את כל הקללות שהיא סופגת. נמצאת בתור ספר פתוח, היא רוצה להגיד פה שהשכל הוא אמצעי המיגון הטוב ביותר. אנשים לאורך הדרך לא יהססו לזרוק כלפיך הערות - תהיי חכמה, בכל המובנים של המילה, ותתעלמי. מעבר, ההגדלה שלה אל מול האנשים הקטנים והמקטינים והשימוש בפסל של רודן הוא ביטוי לכך שהאינטליגנציה של נשים אינה נמוכה מזו של גברים.
הפנתאון
השיא של הקליפ מגיע ברצף תמונות שמתרחש במבנה דמוי הפנתאון ברומא. תחילה היא אוחזת בפטיש שופטים ענק כשברקע שומעים את מדונה מצטטת את דמותו של סמואל ל' ג'קסון מ"ספרות זולה" בפסוק הפסאודו תנ"כי (ה"brothers" בציטוט אפילו מוחלף ל "sisters"). הנוכחות של מדונה היא כהשוואה לקול האלוהים, אנלוגיה שמתעצמת בעצם הנוכחות במקדש של אלי רומא. בהמשך היא זורקת את הפטיש, בעצמו מטאפורה לעולם החוק, ומנפצת את תקרת הזכוכית, תרתי משמע. הנפת הפטיש מאזכרת את הפרסומת המפורסמת של אפל, "1984", בה אניה מייג'ור גם מניפה פטיש בשביל לנפץ את האח הגדול.
3 ראשי כלבים
מדונה נוכחת בתמונה נוספת בה היא לובשת את חזיית הקונוסים המפורסמת של מלכת הפופ (הומאז' נוסף לגוטייה שעיצב את המחוך המקורי). בתמונה יוצאים ממנה שלוש ראשי כלבים, מה שמעלה לתודעה מיד את המפלצת המיתולוגית קרברוס – כלב ענק עם שלושה ראשים וזנב של דרקון, שומר הסף של ממלכת השאול במיתולוגיה היוונית. במובן הזה אריאנה אומרת שהיא מוגנת מכל רע שמישהו ינסה לעשות לה. בנוסף, בתור מעריצת הארי פוטר ידועה, כנראה שיש פה גם רפרור לפלאפי, הכלב בעל 3 הראשים שהגן על הכניסה למרתף של הוגוורטס, שם הוחבאה אבן החכמים בספר הראשון.
אינדיבידואליות
בצמוד לתמונה הקודמת, תוך כדי שאריאנה שרה "אני יכולה להיות כל הדברים שאמרת לי לא להיות", היא עומדת בשורה ראשונה כאשר לידה ומאחוריה חבורה של נשים בתלבושת ותסרוקת דומה. קיים כאן המסר של להיות ייחודית, לא להידמות לשאר, ויותר מזה, להיות חלוצה, ללכת לפני המחנה.
המקהלה
אחד מהרעיונות המרכזיים שעולים מהטקסט של השיר הוא הסקס כחוויה דתית – אחרי שתהיה איתי תאמין שאלוהים הוא אישה. הקדושה והסגידה באים לידי ביטוי בתמונה בה את אריאנה מקיפות מאות נשים עטויות בגלימות לבנות ומתפקדות בתור המקהלה שלה.
אלוהים הוא אישה
עם יציאת הקליפ הובן הטיזר שאריאנה עשתה במאט גאלה האחרון – לאירוע היא לבשה שמלה ועליה "יום הדין האחרון", פרסקו שצייר מיכלאנג'לו על קיר המזבח בקפלה הסיסטינית שבוותיקן. התמונה הסופית של הקליפ, והעוצמתית ביותר שלו, היא המשך ישיר לטיזר - שחזור "בריאת האדם" מתקרת הקפלה הסיסטינית. התמונה מייצרת גושפנקא סופית לרעיון העיקרי של השיר – אלוהים הוא אישה. זוהי לא הפעם הראשונה שמשחקים את התמונה הזאת. בגרסה שעוררה הדים, האמנית הרמוניה רוזאלס הפכה את אלוהים לאישה שחורה. בגרסת אריאנה, אדם הוא אישה שחורה, כלומר חווה, ואף דואגת שכל המלאכים יהיו מגוון של נשים.