סרטי ג׳יימס בונד כבר מזמן הפכו לקלאסיקה ולא רק בזכות המרגל הבריטי שופע הסקס-אפיל בחליפה מאלנבי ומרטיני מנוער, אלא גם בזכות שירי הנושא שבמשך שישה עשורים הפכו לפס הקול הדרמטי של החיים שלנו. לא היתה עוד סדרת סרטים ששירי הנושא שלה כל-כך מזוהים ומאופיינים, ושמבצעיה נעים על הספקטרום הרחב שבין ננסי סינטרה לווייט סטרייפס. אז רגע אחרי שסם סמית׳, הזכר הבריטי הראשון אי פעם לבצע שיר בונד, משחרר את שיר הנושא "Spectre", יצאנו לדרג את שירי בונד הכי טובים בכל הזמנים.
9. Garbage - The World Is Not Enough (מתוך "העולם אינו מספיק", 1999)
עם התזמורת הבלתי נמנעת, פזמון קליט ואל-זמני והשפעות ניינטיז מבורכות, גארבג' הצליחו להשחיל שיר מוצלח לסרט בונד בשנות ה-90. הסולנית שירלי מנסון מוכיחה שהקול שלה עובד גם לצלילי תזמורת מיתרים ולא רק על גיטרה חשמלית.
8. Nancy Sinatra - You Only Live Twice (מתוך "אתה חי רק פעמיים", 1967)
מדובר באחד משיריה המוכרים ביותר של ננסי סינטרה, אבל יזכר בעיקר בזכות הקטע היפה שסומפל בשירו של רובי וויליאמס ״Millennium״. מפיק סרטי בונד, אלברט ברוקולי (כן כן, כמו הירק), היה נודניק לא קטן. ברוקולי רצה שחברו הטוב, פרנק סינטרה, יבצע את שיר הנושא. פרנק סרב בנימוס והמליץ על הבת. בקיצור, השיר נכנס לסרט בפרוטקציות, אבל טוב שנכנס.
7. Duran Duran - A View To A Kill (מתוך "רצח בעיניים", 1985)
אחד מלהיטי בונד המוכרים ביותר, והיחידי אי פעם שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי. החיבור הלא צפוי בין דוראן דוראן לג׳יימס בונד נוצר כשבאסיסט הלהקה ומעריץ בונד הדוק, ג׳ון טיילור, ניגש קצת שיכור למפיק הסרט ושאל ״מתי תקחו כבר מישהו נורמאלי לבצע אחד משירי הנושא שלכם?״. במבחן הזמן, ולמרות הטקסט הכה-דבילי ״נרקוד לתוך האש״, השיר עדיין עובד.
6. Shirley Bassey - Diamonds Are Forever (מתוך "יהלומים לנצח", 1971)
במהלך הקריירה שלה שירלי בייסי ביצעה לא פחות מ-3 שירי נושא של בונד. בשיר עם הטקסט הכמעט פמינסטי, מתנחמת שירלי בחיק תכשיטיה, כי הם לא ינטשו אותה כמו כל הגברים המעפנים. יש בו את כל האלמנטים שהופכים שיר ג'יימס בונד לקלאסיקה. "Diamonds״ נולד מחדש כשסומפל על ידי נשיא ארה״ב הבא, קניה ווסט ב-2005, מינוס המודעות העצמית.
5. Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies (מתוך "מחר לנצח", 1997)
עם תיזמור דרמטי מתבקש ופזמון מנצח, שריל קרואו נכנסת למקום החמישי והמכובד. השיר יכל בקלות להכנס לשלישיה הראשונה, אלמלא הביצוע הווקאלי המעט טפל וחסר הכריזמה של קרואו, שלא זכתה בקול אופראי או וירטואוזיות יוצאת דופן, דבר שהיה עושה חסד לפזמון הענק.
4. Carly Simon - Nobody Does It Better (מתוך "המרגלת שאהבה אותי", 1977ׂ)
השפעות סבנטיז מובהקות ומהלכי פופ מתוקים במיוחד כמו הקרפנטרס, "Nobody Does It Better" היה השיר הראשון ששמו לא נשא את שם הסרט. תום יורק מרדיוהד טוען שזה ״השיר הכי סקסי שאי פעם נכתב״. לא תמיד אנחנו מסכימים עם יורק, הפעם הוא קלע בול.
3. Tina Turner - Golden Eye (מתוך "גולדן איי", 1995)
טינה טרנר נולדה לפסקול ג'יימס בונד - קול שעובר בקלות מנמוך וסקסי לגדול ועוצמתי. בונו ודה אדג' דווקא לא. לרוב בתור U2 הם יוצרים שירים נטולי דרמה. אבל באופן מפתיע Golden Eye שכתבו לטרנר עומד בסטנדרטיים הגבוהים של שירי בונד, וזו מצידה נתנה לו איכויות של דיווה מהשורה הראשונה.
2. Adele - Skyfall (מתוך "סקייפול", 2012)
אחרי כמעט שני עשורים של שירי נושא חלשים במיוחד, כשכבר חשבנו שימי הקסם של שירי ג'יימס בונד הרחק מאחורינו, חזרו ופנו מפיקי הסרט לדיווה הכי גדולה בעולם נכון ליום יציאת הסרט. ובעשור השני של שנות האלפיים מדובר, איך לא, באדל. Skyfall הוא שיר קלאסי, בעיבוד שלא מתיימר לחדש ולעדכן, אלא לעשות כבוד לשירים של פעם וגם כמובן להאדיר את קולה של הדיווה. הביצוע הבלתי נשכח של אדל זיכה אותה בפרס אוסקר ראוי.
1. Paul McCartney and Wings- Live And Let Die (מתוך "חיה ותן למות", 1973)
כאילו שלא חסרים לפול מקרטני תארים ופרסים, גם בדירוג שירי הבונד הוא לוקח את כל הקופה. בשיר שכתב ביחד עם רעיתו דאז, לינדה, מקרטני פורם בערמומיות את התפר הדק שבין בלדת ביטלס קלאסית לבין נעימת בונד מוצלחת במיוחד. בשיר הזה חבר פול למפיק הביטלס האגדי ג׳ורג׳ מרטין, לראשונה מאז פירוק הלהקה. מרטין עשה את העיבוד התזמורתי ביחד עם מקרטני. נכון, יש שם באמצע תפנית מאוד מטופשת לרגאי. אבל זוועת הרגאי נמשכת רק רגע קצרצר ואז הקסם חוזר, ולכן אנחנו סולחים.
בונוס: הביצוע הגרוע ביותר בכל הזמנים:
Madonna - Die Another Day (מתוך "למות ביום אחר", 2002)
למלכה האם מדונה היו לא מעט פדיחות במהלך הקריירה, והשיר הזה ללא ספק נכנס לרשימה המפוקפקת. מדונה היא הזמרת היחידה שגם כיכבה בסרט בונד וגם שרה את שיר הנושא שלו. לדעתנו, חבל שהיא בזבזה את השיר המדהים "Beautiful Stranger" על אוסטין פאוורס 2, שלוש שנים לפני כן. וכך בנסיון שלא צלח ״לעדכן את המדיום״, עם אוטוטיון מוגזם וקטיעות עלק-מאגניבות, מדונה הרסה את מורשת בונד, ולכולנו את האוזניים.