בעשור האחרון הוא גר בין ניו יורק לתל אביב, ולמרות שהשנה האחרונה קרקעה אותו לישראל, רועי רז (42) פרסומאי ובמאי קליפים, לא נתן לקורונה לקרקע לו גם את הקריירה. מאז תחילת 2020 הוא ביים את הקליפ של "מיליון דולר" לנועה קירל, את "אמבולנס" לקירל ולבן זוגה מרגי, ואת "ריקי לייק" לנטע ברזילי.
אחרי ההצלחה המקומית (והאירופאית עם "באסה סבבה" של נטע שקדם לשלושת הקליפים כאן למעלה), בתחילת החודש יצא הקליפ שביים ל-"She's BINGO", השיר החדש שיזמה חברת המשחקים פלייטיקה על מנת לקדם את אחד ממוצריה, ובשביל ליצור יצירה שתעמוד בפני עצמה גייסה החברה כמה שמות ענקיים לפרויקט כמו לואיס פונסי וניקול שרזינגר - הראשון אחראי ל"דספסיטו", כנראה הלהיט הגדול ביותר בעולם בעשור האחרון, ובמקרה של שרזינגר, חברת הפוסיקט דולז, מדובר בקאמבק אחרי שנים בלי שיר סולו.
"היה פה שילוב כוחות של כל כך הרבה גורמים", מספר רז בראיון מיוחד ל-mako רגע לפני שהוא חוזר לארה"ב. "יש פה גם את פלייטיקה שהשקיעה את המשאבים, הרצון ואת הכוח, ולמעשה אפשרו לכל הדבר השאפתני הזה לקרות, יחד איתם יש כמובן גם את תומר בירן שהפיק את השיר. אני חושב שבראש ובראשונה ההבנה הייתה שאנחנו מייצרים שיר וקליפ שהם 'סטנד-אלון' ויהיו מחוברים למותג. אני לא אובייקטיבי כמובן, אבל לדעתי עשינו עבודה מצוינת - ועכשיו רק הזמן יגיד".
אגב, אם תשאלו אותו, רז ממש לא מתנצל על העובדה שמי שעומד מאחורי הקליפ היא חברה מסחרית גדולה: "גם היום כשאתה רואה קליפ של קארדי בי, נניח האחרון, תמיד יש סוג של מפרסם שנכנס עמוק פנימה או צמוד לשיר - אז זה לא כל כך שונה מהמקרה הזה. העבודה הייתה כמו בכל קליפ רגיל, ועשינו לא מעט שיחות מקדימות עם פונסי ועם ניקול".
איך זה בעצם לעבוד עם שני כוכבי ענק כאלו?
"לניקול היו טיפה מגננות של אמן בהתחלה, אבל מהר מאוד הן ירדו. נראה לי שזה ככה בכל קשר של אמן מול הפקה או במאי, ברגע שהוא בוטח במי שנמצא מולו אז הכל סבבה . לדעתי מהר מאוד היא הבינה שהיא בידיים טובות וכולנו סבבה, ואחרי טייק או שניים זה משתחרר. זה נכון שהם הרבה יותר מפורסמים והרבה יותר עשירים, אבל בסוף היום מדובר בבני אדם. היה מאוד כיף, לא עברנו 'שבעה מדורי גיהנום', הכל היה מולם והעבודה הייתה מאוד נוחה".
בשביל רז, העבודה עם שרזינגר הייתה אפילו סוג של סגירת מעגל, כי מתברר שבלי שידעה מתברר שניקול הייתה מעריצה שלו: "לפני איזה חצי שנה ניקול פרסמה סרטון טיקטוק כשהיא רוקדת ל'באסה סבבה' והיא התלהבה ואמרה שם 'אומייגד, השיר הזה והקליפ הזה' - ממש הרימה לנטע ולקליפ. כשהתחלנו את העבודה ודיברנו, אז סיפרתי לה שזה שלי, ואז כבר נוצר בינינו חיבור. עכשיו אנחנו בקשר כי אולי נעשה משהו נוסף ביחד".
כאמור, בנוסף ל"בינגו", רז הבריק השנה במיוחד עם הקליפ ללהיט של נועה קירל שהפך בקלות לשיר השנה שעברה: "עשינו את 'מיליון דולר' רגע לפני הסגר השני, מבחינת השיר זה היה די ברור שזה זה", מספר הבמאי על הרגע ההוא בו הבין שהוא הולך לעבוד על להיט אמיתי. "יש דברים שאתה פשוט יודע שזה זה, אתה שומע את זה כמה פעמים וכבר מזמזם את זה. כבר מיום הצילום ידענו שזה יהיה מה שזה יהיה".
ההיכרות בינו לבין קירל נעשתה לפני כמה שנים כשלאחרונה עוד לא מלאו 18, אבל מהר מאוד הוא הבין שהוא נתקל במטאור שהולך להתפוצץ: "הכרנו בתאילנד, עוד לפני שעשינו קליפים ביחד, צילמתי פרסומת לרנואר והיא הגיעה רק ליום אחד, היא הייתה בלוזים מטורפים. נחתה בבנגקוק, הצטלמה כמה שעות וחזרה ישר לארץ להצטלם לעוד מיליון פרויקטים. מוסר העבודה שלה כבר אז הרשים אותי מאוד, היא עברה טיסה של 12 שעות, ג'טלגים ועניינים. אני זוכר שכבר אז אמרתי 'וואו!', ואפילו אמרתי לאמא שלה 'מה זה הדבר המטורף הזה?!'".
זה לא סוד שלא מעט אנשי תעשייה טוענים שקירל "חיית עבודה", וגם רז מוסיף לעדויות ומספר ש"לא רואים דברים כאלה יותר מדי. הפרפקציוניזם הזה, גם איך שהיא יכולה לאכול את המצלמה, היכולות, האנרגיות וגם התקשורת עם הצוות - לא במקרה נועה קירל היא נועה קירל".
גם על נטע ברזילי יש לו רק דברים טובים להגיד, והוא מספר שהוא אפילו "קצת חייב לה בדרך מסוימת". לדבריו של רז הוא כבר היה שנים עמוק בעולם הפרסום ודי זנח את הרעיון של לביים קליפים כי "זה יותר קשה להרים את החזון שלך בקליפים, אבל ב-4-3 שנים האחרונות, מאז שסטטיק ובן אל החזירו את הפופ, פתאום נוצר פה משהו חדש ועולם הקליפים חזר לזרוח בישראל. באותו רגע רגע גם נטע החזירה אותי לעולם הזה - אחרי שנים שלא עשיתי קליפים".
"הקליפ הראשון שעבדנו עליו היה 'באסה סבבה'", הוא מספר. "ברגע שקיבלתי ממנה את הטלפון הראשון נטע הייתה בתאילנד ואמרו לי שנדבר, תוך חמש דקות הבנו שיהיה קליפ. משהו באופי שלנו התחבר. ניהלנו שיחה על החיים בכלל ולא על עבודה ושנינו הרגשנו מיד בנוח. עברנו דרך מאוד ארוכה עד שהבנו מה התסריט שלנו. זה קרה מאוד ביחד, מאוד צמוד. לשנינו זה היה חשוב, בטח ובטח שמדובר בסינגל הראשון שלה אחרי 'טוי' עם כל הבלאגן וכשכל העיניים היו נשואות אליה - היה לנו ברור שאסור לפשל, ואני חושב שעשינו את זה. יש פה שיר וקליפ שייזכרו, וכרגע הוא כבר עבר את 160 מיליון הצפיות. זה מספר שגם אמנים ענקיים לא מגיעים אליהם".
אז הכל עבר חלק?
"ברור שהיו גם רגעים קשים, רבים, משלימים, וכן טוב ולא טוב. המון חרדות ורצונות, אבל שנינו מאמינים שדבר שלא נוצר בסבל הוא לא טוב. וסבלנו מאוד (צוחק) בשביל לייצר משהו שיהיה שווה את זה. אני כבר הייתי בעולם הפרסומות, ונטע החזירה אותי בעצם לעשות את הדבר שאני הכי אוהב - קליפים - ומאז אני שוב בתחום ואני חייב לה ברמות".