בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על הרבה כוכבי-על שמצטלמים ומופיעים מול בני תמותה פשוטים. בין אם זה ג'ניפר לופז שהופיע בחתונה של מיליארדר הודי או דרייק שר את "הוטליין בלינג" בבת מצווה, נראה שהאפשרות להרשים את החברים שלך עם הופעת אורח נוצצת הולכת ונעשית נגישה יותר. אבל מה שפחות ברור הוא איך התעשיה הזאת עובדת, ויותר חשוב - כמה צריך לשלם עבור הופעה כזו. החלטנו לחלוק איתכם את המידע החשוב של איך אנשים מביאים מוזיקאים מהשורה הראשונה לאירועים שלהם, כמה כסף הם משלמים, ומי האדם שסוגר את העסקאות האלו מאחורי הקלעים.
עוד ב-mako מוזיקה:
- צפו בעדן בן זקן עם "מלכת השושנים" החדש
- האם אייל גולן הולך להפוך את טילטיל לזמר?
- מקלמור היקר, למה יש לך את הציור הזה בסטודיו?
ריאן שינמן הוא המייסד של "Platinum Rye Entertainment", שמחברת בין חברות פרסום לסלבס, למשל עבור פרסומות לסופרבול. הוא גם הקים את "RBS Celebrity Booking", שעוזרת לאנשים לעשות בוקינג למפורסמים - כוכבי רוק, ראפרים, ספורטאים וכו'. "הרעיון הוא שאתה יכול להשתמש בי ובצוות כדי לקבל מחיר נמוך יותר", הוא מסביר. החברה שלו מנהלת את המשא ומתן עם סוכני הכוכבים עבור הכוכבים, והם יודעים את התעריפים הקודמים כך שקשה לרמות אותם.
Drake x Rainbow Room x Hotline Bling pic.twitter.com/p2nmegRoQg
באתר של החברה אפשר להזין את הבקשה שלכם לסליבריטאי פוטנציאלי בטווח מחירים שמתאים לכם, והם יעזרו. בדרך כלל הם מביאים את המפורסמים למסיבות - חתונות, ימי הולדת, בר מצוות, "סוויט 16" - והלקוחות לרוב מבקשים מוזיקאים. החברה מטפלת בכל הלוגיסטיקה שכרוכה בהגעה של הכוכב למקום. המחיר של הבאת סלבריטאי למסיבה הוא הרבה יותר נמוך ממה שמפרסמים משלמים עבור צילומים מסחריים, בגלל שמדובר באירוע פרטי והסלבריטאי לא מוכר שום דבר.
"כשאנחנו מדברים על להקות גדולות, הם עדיין הולכים לעלות לכם הרבה כסף", אומר שינמן. "השמות הכי גדולים בתעשיית המוזיקה בדרך כלל לוקחים משהו בטווח שבין 600 אלף דולר למיליון וחצי דולר, תלוי מיהם". עקרונית, אתם יכולים להזמין את אלטון ג'ון לשיר בשבילכם, אבל זה הולך לעלות לכם בסביבות המיליון דולר.
אבל תצטרכו לעשות ויתורים, לא משנה כמה אתם יכולים לשלם. יש אמנים שפשוט אי אפשר לקנות בכסף. "ברוס ספרינגטין לא יעשו את זה. U2 לא יעשו את זה", אומר שינמן. לגבי הרולינג סטונס - על פי דיווחים הם הופיעו פעם אחת ביום הולדת פרטית עבור משהו בין 2 ל-5 מיליון דולר. מוזיקאים שהם יותר בתחילת דרכם יכולים לעלות כל סכום בין 50 אלף דולר ל-150 אלף דולר. אבל שינמן עובד עם תקציבים בסדרי גודל שונים. "יש דיג'ייז ואנשים ידועים שאפשר להביא בשביל 20, 25 ו-30 אלף דולר, אבל לא תוכלו להביא את טייסטו בסכומים האלה". וכמובן שלהביא להקה שלמה יעלה יותר מאשר להביא זמר סולו או ראפר עם פסנתר או לפטופ.
"תזמון זה הכל", אומר שינמן. למשל פטי וואפ, שנעשה שם מוכר במוזיקה בן לילה בשנה האחרונה. "אני חושב שהיה אפשר להביא אותו בעבור עבור 20 או 15 אלף דולר, אבל עכשיו הוא יותר בכיוון ה-100 אלף". אם אתם מחפשים דיל טוב (יחסית, כן?), שינמן אומר שאפשר להשיג הופעות נוסטלגיות בפחות מחצי מיליון דולר, כמו אמני היפ הופ משנות השמונים והתשעים או להקות של להיט אחד.
צילומים של מפורסמים במסיבות פרטיות מגיעות לרשת מתישהו באופן בלתי נמנע. "אני חושב שאי אפשר לשלוט במדיה החברתית בימינו. כל עוד זה לא מגיע לעיתונות או שמישהו לא מנסה להרוויח מזה כסף, אני חושב שהסלבריטאים מבינים שמדיה חברתית זה חלק מזה". האמת היא שאמנים, אפילו המאוד מפורסמים מביניהם, תמיד שמחים לעוד הכנסה. "אני חושב שמה שצריך להבין זה שאנשים כבר לא מרוויחים הרבה כסף מהמוזיקה שלהם יותר. הם עושים כסף מהופעות וממרצ'נדייז ומהופעות פרטיות ופרסומות", אומר שינמן. "אני חושב שזו דרך נהדרת להשיג תוספת להכנסה שלהם". פלטינום ריי וסלבריטי בוקינג מיוצגת בישראל על ידי איש העסקים דין שטרן.