10. ?Sam Smith – How Do You Sleep
השירים של סם סמית' לרוב מתקיימים בקצוות – או בלדות גדולות מהחיים (ע"ע שני שליש מהדיסקוגרפיה שלו) או שירי דאנס (Promises לדוגמא). השיר החדש הוא האמצע המוחלט. וכמו כל דברי האמצע, הוא משעמם קלות. מדובר במעשה אמיץ. לא רק בגלל הקליפ בו הוא שולף את הדיוה הפנימית שלמדה כוריאוגרפיה מול MTV, אלא גם בעצם הוצאת השיר שלא מכוון במידי. צריך לא מעט האזנות בשביל לקלוט אותו ובסוף להבין שאולי לא מדובר בלהיט גדול, אבל כן ברגע מוצלח וייחודי.
9. Bazzi – I.F.L.Y
יש האומרים שהשפה מצטמצמת בגלל כל התכתובות האלקטרוניות. מצד שני, כמות הקיצורים עלתה פלאים וצריך יצירתיות מרשימה בשביל להמציא ולזכור אותם. באזי מעדיף להשתמש בקיצורים, גם כשהוא רוצה להביע רגשות. כהרגלו הוא רגיש מבלי להוריד את מדד הקול ומשתלב נהדר בלפחות עשרה פלייליסטים שונים – החל מצ'יל ליד הבריכה ועד לאהבה ללא גבולות. השאלה היא מה יותר מנוכר – הקיצור או האימוג'י?
8. DIIV – Skin Game
להקת הרוק מברוקלין DIIV הם כמו קפסולת זמן. העולם יכול לעבור למימד אחר והם עדיין יישארו בתקופת הפוסט-פאנק בואכה שוגייז. Skin Game הוא עוד מאותו התמהיל. היתרון בלדבוק באותו הסאונד הוא הרגשות הנוסטלגיים שעולים באופן אוטומטי, גם אם לא גדלת בתקופה המקורית של הז'אנר. Skin Game הוא הפסקול לסדרת הנעורים שפעם ראיתם וכל פעם שאתם תופסים אותה בצפייה חוזרת יוצאת אנחה גדולה.
7. Charli XCX & Christine and the Queens - Gone
הקטע האחרון של צ'ארלי הוא שיתופי פעולה. זה קרה עם טרוי סיון ב-1999, אחר כך עם ליזו ועכשיו עם כריס. מבין השלושה, האחרון הוא המוצלח ביותר. אולי זאת כריס שהצליחה להוציא מצ'ארלי את מוטיב ה"שיר מעודדות" שמאפיין את הכתיבה שלה, למרות שהכפיים עדיין נוכחים. כריס בנוסף מביאה איתה כוח מאוד ישיר שלא מתחבא מאחורי פילטרים, מה שמספק קרקע יציבה להתרסקות האמוציונלית שמתחבאת בטקסט. שיר ההעצמה שלא ידענו שאנחנו צריכים.
6. Taylor Swift – The Archer
אחרי שטיילור סוויפט הוציאה שני שירים מאלבומה העתידי היא כמעט נהפכה לאישיות לא רצויה. תכונת הילדה המעצבנת שקיימת בה טיפסה החוצה ולאף אחד כבר לא היו כוחות, גם לא לפיוס ההיסטורי עם קייטי פרי שהסתיים בקול ענות חלושה. The Archer הוא חבל ההצלה שלה. הקטע שמזכיר את החומרים שלה מהאלבום 1989 המשובח הוא שיר סולידי שנשאר נמוך לכל האורך ועל כן גם מצליח לחדור עמוק. מוזר שטיילור סוויפט עדיין לא הבינה שהיא לא באמת זקוקה לקישוטים וזיקוקים.
5. נועה קירל – פאוץ'
מפריט היפסטרי אירוני לאביזר חובה לכל מי שנשמע לטרנדים אופנתיים, הפאוץ' באופן מוזר מצא את מקומו גם כנושא המרכזי בשיר של נועה קירל. גם אם מדובר בנתינת חסות, הפאוץ' מרגיש כאילו היה מילה שנשלפה במשחק בינגו ונתפרה באופן גס לטקסט שכולו שורות מפוזרות. והרי למי אכפת – זה שיר פופ, ועוד אחד מעולה, מהסוג שאריאנה גרנדה הייתה מוציאה בכיף (אם היא לא הייתה מוציאה כבר את Side to Side ואת Rings7). הבעיה היא שהמילים חורקות בשיניים, וזה הופך את השיר, ממש כמו הפאוץ', לטרנד חולף. הגיע הזמן שנועה קירל תהפוך לאושיית מוזיקה, וזה יקרה רק כשיהיה לה משהו מעניין לשיר עליו.
4. Big Sean – Overtime
מוזיקאים לא באמת נעלמים, אלא אם כן הם אדל. גם כשהם מצהירים על הפסקה הם מופיעים בשירים של אחרים, קליפים של אחרים ועושים שטויות בתכניות לייט נייט. ועדיין חזרתו של ביג שון, שגם כן הכריז על הפסקה מדומיינת, מעוררת עור ברווז. שיר ה"קאמבק" חד וחזק, לא צפוי ויושב על ביט שמחזיק אותך בקצה הכיס. ההקדמה הכי טובה שאפשר לתת.
3. נרקיס – כל מה שקורה
נרקיס היא אמן פופ אמיתי – הטרנספורמציה היא טבע שני לה. "כל מה שקורה" הוא לא גורם זר ברפרטואר שלה, הוא התפתחות טבעית למוזיקאית שלאורך הדרך שומעים שהיא רוצה הרבה מעבר לחום המידי של גיטרה. זהו שיר על "זו אני האמיתית", מהזן שתמיד מתקיים אצל אמנים שמגלים אלמנטים של היפ הופ, ונרקיס מרגישה הכי בנוח במשבצת הזאת. העניין היחיד aלא ברור הוא הסמפול מתוך הנאום "יש לי חלום" של מרטין לותר קינג, שלא מעניק שום תוכן נוסף מלבד אסתטיקה ז'אנרית.
2. King Princess – Prophet
עד כה ההתמחות העיקרית של קינג פרינסס הייתה פופ לאניני טעם. השיר החדש הוא כבר סול למהדרין. הסקס נוטף בכמויות, כמו גם הגרוב ובכללי אווירת האפס מאמץ. בהתחשב בזה שהיא נשמעת שולטת בחומר כדאי להתעקש שבאלבום הבכורה יהיו עוד קטעים בסגנון. כל כך טוב.
1. Nnena – Lovesick
לג'יי אברהמס לא מספיק להיות אחד מהקולנוענים הפורים בעשרים השנים האחרונות, הוא רוצה עכשיו להשאיר חותם גם על עולם המוזיקה. לכן הוא פתח חברת תקליטים קטנה והחתים את ננה. המוזיקאית העדיין לא מוכרת היא דרך מעולה להראות שאברהמס יודע מה הוא עושה. ננה היא בו זמנית משהו שמתנגן במאחורה של הראש וגם הדבר הטרי והמרגש הבא. Lovesick נשלף ממנה בקלות מפחידה והוא נוכח גם ללא פזמון קליט. ההפתעה השבועית.
האזינו לשירי השבוע בספוטיפיי:
או באפל מיוזיק: