1. אביתר
הסינגל הראשון שהוציא, בשנת 82', אותו כתב על אחיו הקטן אביתר בנאי. השיר הפך ללהיט גדול, מה שהפך את מאיר להבטחה גדולה. נחום היימן אהב את קולו המיוחד, החתים אותו לחברת התקליטים העצמאית שלו, והפיק לו אלבום ראשון, שיצא ב-1984. על הבחירה להיות זמר סיפר ב-2011 לסיון רהב-מאיר: "באיזשהו מקום המקצוע הזה לא מתאים לי. תכננתי שלא יכירו אותי. אני לא אוהב את זה, אבל לא יכולתי להתכחש לזה. זה כשרון שאתה נולד איתו".
2. שירו של שפשף
למרות ייחודו של אלבום הבכורה, הוא כמעט נעלם בגלל חוסר יחסי ציבור, וגם בנאי עצמו התייחס לאלבומו הבא כאל נקודת ההתחלה האמיתית. הוא לא הופיע עם החומרים שלו, אלא המשיך להופיע בצוות חופים. ב-85' יצא סרטו של אבי נשר, "שוברים" בו השתתף בתפקיד שפשף. הסרט נכשל מסחרית, אך "שירו של שפשף" הצליח, ובהמשך הפך לאחד השירים המזוהים עימו.
3. חלומות אחרים
שיר נוסף שבנאי הקליט עבור סרט בהשתתפותו, הפעם לצד בן דודו, יובל בנאי. "נאדיה", סרטו של אמנון רובינשטיין, הוא עיבוד לספרה של גלילה רון פדר, העוסק בנערה ערבייה, השואפת להיות רופאה. בסצינת המסיבה בסרט, יובל בנאי מציג את דמותו של מאיר, דני, וזה עולה לשיר את שיר הנושא "חלומות אחרים", כשבפזמון המילים שונות מהגרסה המפורסמת: "אל תלבישו אותי חליפות, אל תתנו לי משקה או נשים, תנו מנוע 4 גלגלים ואצא לי לעוף בדרכים".
4. גשם
ב-1987 יצא אלבומו השני של מאיר בנאי, "גשם", בהפקת סולו יורמן. שלוש שנים אחרי אלבום הבכורה שלו היה בנאי אמן שונה, חזק ומקורי. "גשם", השיר והאלבום, הפכו ללהיטי ענק, ותוך חודשים ספורים הפך האלבום לתקליט זהב. את "גשם" כתב בעקבות צפייה בסרט "נהג מונית", ובו נאמר המשפט "יום אחד ירד פה גשם וישטוף את כל הזוהמה מהרחוב". בדיעבד בנאי פירש את הורדת הגשם כביאת המשיח. שנים אחרי, הפך למזוהה במיוחד עם מלחמת המפרץ. הצעקה "גשם", עוצמתית גם בלי קונטקסט מלחמתי, קיבלה משמעות מצמררת יותר כאשר האיום הגיע מהשמיים.
5. אל תלכי מכאן
שיר נוסף מתוך האלבום "גשם", עוצמתי לא פחות משיר הנושא. ב"אל תלכי מכאן" בנאי חוזר שוב ושוב על המשפטים "אל תלכי מכאן" ו"יש לי רק אותך". הרפיטטיביות היא משל יפהפה להתחננות ולחרדתיות שאליהם מגיעים בפחד מפרידה ונטישה. רגע מוזיקלי של טירוף, בצורה שרק מאיר בנאי היה יכול להעביר.
6. אצלך בעולם
אם אתם בני פחות מעשרים סביר להניח שאתם משייכים את "אצלך בעולם" באופן כמעט אוטומטי ללהקת היהודים שהוציאו גרסה אקוסטית לשיר. האמת היא שמדובר באחד הלהיטים הגדולים ביותר שהוציא בנאי מאלבום הפריצה שלו "גשם" שיצא לפני 31 שנים. "כל הלילה היינו תחת כישוף/ כל הלילה גילינו סודות של הגוף", שר בנאי בשיר שהפך בצדק להמנון של אהבות נעורים גם אצל אלה שמחזיקים רק בתואר "צעירים ברוחם". בשמיעה חוזרת ולמרות ההפקה האייטיזית מאוד של מתי כספי, השיר הזה הוא על-זמני.
7. את אחת יחידה
השיר יצא ב-1990, מתוך אלבומו הרביעי של בנאי, "הצבעים משתנים", אשר הפיק מוזיקלית של משה לוי. האלבום הזה הציג צד יותר אפל שלו, עם שירים רגועים, ארוכים, עם עיבודים המשלבים כלים רבים ושונים. זהו אלבום מאוד אווירתי, שככל הנראה לא כיוון בכלל לרדיו אלא יותר להיות פסקול עדין לסתיו. מאיר עצמו סיפר שזהו האלבום הכי אישי וחושפני שלו.
8. שער הרחמים
כנראה שמדובר בשיר המזוהה ביותר עם בנאי שזכה לאין ספור שימושים בקולנוע ובטלוויזיה והיה אחד הסטנדרטים הבולטים באודישנים לתכניות שירה כמו "כוכב נולד". לדעתנו מדובר בלי ספק באחת הבלדות הכי מרגשות של שנות התשעים. בנאי של "שער הרחמים" הוא אדם שנרדף על ידי השדים שבנפשו בתקווה למצוא פורקן - "מסתובב בעיר הישנה, ורעש בא מכל פינה". השילוב בין "העיר הישנה" ו"שער הרחמים" שולח אסוציאטיבית למחשבות על העיר העתיקה בירושלים אבל בנאי, באר שבעי גאה, מעולם לא אישר זאת (גם בבאר שבע יש עיר עתיקה מפורסמת). כמו כל אדם שנגרר כך בין ייאוש לתקווה גם בנאי חי בגבול שבין "יש טעם" ו"אין טעם" ובין ה"עם כח" ל"בלי כח". את המצוקה הקיומית הזאת הוא מצליח לפתור רק כשהוא מגיע אל שער הרחמים, המקום הנפשי בו הוא מצליח לחוות תחושה של פורקן שמספק לו בטחון. גם שלמה בר, מנהיג להקת "הברירה הטבעית", שחידש את השיר סיפר פעם שלדעתו מדובר באחד השירים היפים ביותר.
9. אהבה קצרה
שנת 1991 הייתה שנה מדהימה עבור בנאי - האלבום "וביניהם" נמכר בעשרות אלפי עותקים, הוא נבחר לזמר השנה של רשת גימל, הופיע בפסטיגל (קצת שונה מהליינאפ של היום) ו"אהבה קצרה" נבחר לשיר השנה. כמו את רוב להיטיו הגדולים כתב והלחין בנאי בעצמו, וגם בו הוא עסק בנושא הקרוב לו ביותר - יחסים שבינו לבינה. לבנאי הייתה חיבה גדולה מאוד לתחום הקולנוע, וקשה שלא להרגיש אותה מהאופן בו הוא מתאר סיטואציות בשיריו. "את היית יפה כל כך אז במסיבה. בעינייך השתויות הצעת לי אהבה. האורות עמומים ואנחנו כבר עוזבים", נשמע כמו סצנת סיום בסרט רומנטי מלנכולי, לא? אגב, בשנת 1999 הוציא בנאי גרסה חדשה לשיר הזה בדואט עם ארקדי דוכין שהפכה כמובן ללהיט.
10. דומינו
בשנת 99' יצא למופע משותף עם ארקדי דוכין, לו קראו "ארקדי בנאי מאיר דוכין". המופע תועד במיני אלבום, כלל להיטים של שניהם ודואט שהקליטו במיוחד, "דומינו". איחוד הכוחות הזה איחד בין שירים מלנכולים באווירת פסנתר (של ארקדי), לקול החזק ומלא התהודה של מאיר.
11. לך אלי
בשבע השנים שחלפו מאז אלבומו האחרון, 'לב סדוק', המשיך בנאי להופיע, שחרר את אוסף הלהיטים המצליח 'כמה אהבה', ובעיקר עבר תהליך התקרבות לדת ולשירה היהודית המסורתית. ב-2007 חזר עם "שמע קולי", אלבום שכולו פיוטים עתיקים. "היה דיסק שלם בלי טקסטים", סיפר בראיון לחדשות 2, "כי לא מצאתי איך להגיד את מה שאני אומר בטקסטים האלה של 'שמע קולי'. חיפשתי איך אני מעביר את מה שמבעבע בתוכי". שיר התפילה הזה מסכם את האלבום אולפן האחרון שהוציא. באותו ראיון על האלבום סיפר, "עוד לא מצאתי את הדרך לכתוב ממקום דתי לא קיטשי, זה חיפוש מעניין".