למרות העובדה שהיא שחררה רק שלושה אלבומים עד כה, אריאנה גרנדה נהפכה במהירות לכוכבת הפופ החדשה הגדולה ביותר בזמן האחרון. רק בת 23 והספיקה בארבע שנים להיכנס למשבצת הדיווה שלא מפחדת להפציץ. מערבבת בין פופ נוסח בריטני ספירס, תיאטרליות של ליאה מישל, וקול גדול שמזכיר את מריה קארי בימים הטובים שלה - אריאנה, יחד עם הקוקו שהפך לסמל שלה, מדגימה מה זה אומר להיות כוכבת פופ ב-2016.
בשלוש שנים היא עברה כזו התפתחות מוזיקלית שאמנים לא מספיקים לעשות בקריירה שלמה: מהקצב המלטף של "Yours Truly", דרך השיאים המרגשים של "My Everything", והחושניות של "Dangerous Women", זה די ברור שאריאנה כאן כדאי להישאר. עכשיו כשהפנמנו עם מי יש לנו עסק, עברנו דרך הדיסקוגרפיה הקצרה אך מלאת ההישגים שלה בשביל למצוא את הסיפורים הכי מפתיעים מאחורי הלהיטים הגדולים שלה.
"The Way" היה אמור להיות שיר של ג׳ורדין ספרקס
אפילו שהלהיט הראשון שכולנו זוכרים של כוכבת ניקולודיאון לשעבר הוא "The Way", אריאנה שחררה שיר לפניו ב-2011, שנקרא "Put Your Hearts Out". מסתבר שאריאנה ממש שנאה את השיר הזה וגם את הקליפ שליווה אותו. בראיון למגזין רולינג סטון ב-2014 היא סיפרה ש"זה היה הרגע הגרוע בחיי, זה היה ממש גיהינום. עדיין יש לי סיוטים על זה, והכרחתי אותם להוריד את זה מעמוד היוטיוב שלי".
זה לקח לה שנתיים לגלות את הסאונד שהיא אוהבת. אחרי שנפגשה עם המפיק הבריטי הרמוני סמואלס, אריאנה הבינה שהיא רוצה לעשות "פופ אורבני, מוזיקת ניינטיז", זאת שעליה היא גדלה. סמואלס הגיע ללוס אנג׳לס בשביל לעבוד עם בוגרת אמריקן איידול, ג׳ורדין ספרקס, אבל הלייבל של ספרקס לא התלהב ממוזיקת הניינטיז של סמואלס והשירים שלו נשארו על המדף. במזל הגיעה אריאנה, שבדיוק חיפשה שירים לאלבום הראשון שלה. "אמרתי 'הו – זה זה. אנחנו חייבים לעשות את זה'". היא החליטה לצרף את הראפר מאק מילר לשיר: "הלכתי לבית שלו והקלטתי אותו עושה ראפ בזמן שאני אפיתי בשבילו עוגיות וככה זה היה".
היא ממש רצתה לעבוד עם ביג שון אבל הייתה צריכה לחכות ל-"Right There" בשביל למצוא את הרגע המתאים
"Right There" ממשיך את הסגנון הניינטיזי של "The Way" שאריאנה רצתה בשביל אלבום הבכורה שלה. גם כאן אריאנה עבדה עם סמואלס ושילבה ראפ, הפעם עם ביג שון. במהלך שלוש השנים שעבדה על האלבום הראשון אריאנה חיפשה את ההזדמנות להכניס את ביג שון,"לא מצאנו את השיר המתאים", היא סיפרה. "רצינו להיפגש לסשנים ולכתוב ביחד אבל לא מצאנו לא את הזמן ולא את השיר הנכון. סוף סוף 'Right There' הגיע ואמרנו – זה זה".
היא כמעט העיפה את "Problem" מהאלבום השני שלה
פחות מחצי שנה אחרי ששחררה את אלבום הבכורה שלה, אריאנה כבר התחילה לעבוד על האלבום הבא. בעוד באלבום הבכורה היא רצתה להוכיח שהיא לא רק סנסציית מתבגרים, באלבום השני היא רצתה להראות לכולם שהיא הולכת להיות אחת כוכבות הפופ הגדולות בעולם. אין מפיק יותר מושלם ממקס מרטין בשביל להפוך את החלום הזה למציאות. "הוא כמו מתמטיקאי, הוא מבין מוזיקה כמו מתמטיקה, זה פשוט הגיוני עבורו", היא סיפרה ל-MTV בטקס פרסי הגראמי של 2014.
"Problem" התחיל אצל אחת מהעוזרים של מרטין, ובראשיתו זכה לכינוי "שיר הלחישות". הלחישה בהתחלה הוציאה את אריאנה מדעתה, היא לא הסכימה להקליט את השיר בלי פזמון. "הם ניסו להפוך את המבנה המסורתי של השיר", היא מספרת. "הרעיון היה שיהיה בית עוצמתי ואחריו פזמון מינימליסטי, בלחישות. לא התחברתי לזה בהתחלה".
אריאנה לא הייתה בקטע של השפה השבורה של "Break Free"
כמו הרבה שירי EDM, המילים הן לא הצד החזק והן לא תמיד הגיוניות. המפיקים זד ומקס מרטין לא חשבו שזו בעיה לא היו מוטרדים יותר מדי מהטעויות באנגלית כי עבור שניהם זו שפה שנייה. "כשזה מגיע למילים, מקס מרטין ואני די דומים כי אנחנו אירופאים ואנחנו שומעים מילים באנגלית קצת אחרת", זד סיפר לגרדיאן. "אז כשדוברי שפת אם שומעים את משמעות המילים, אנחנו יותר עסוקים בסאונד שלהן, ואיך זה נשמע כשמישהו אומר מילה מסוימת. עם אריאנה ו-"Break Free" לא הבנתי שיש שגיאות באנגלית עד שלב מאוד מאוחר כי זה פשוט נשמע כל כך טוב".
בעוד שזד ומרטין היו מבסוטים עם הדקדוק הלא תקני, אריאנה לא הייתה מרוצה. "נלחמתי על זה כל הזמן", היא גילתה. "אלוהים, אני לא הולכת לשיר משהו שהוא פשוט לא נכון, מקס אמר 'זה מצחיק – פשוט תעשי את זה'. אני יודעת שזה מצחיק ומטופש, אבל טעויות כאלה בשפה משגעות אותי". בסוף המפיקים הצליחו לשכנע אותה: "אמרתי כבר 'בואו נעשה קצת כיף'. אני צריכה להתנער מזה ולהיות קצת פחות עקשנית וזקנה. אני כמו בת 90, אני צריכה להיות פחות מבוגרת".
לא היה את "Dangerous Woman" אם לא היה את "Focus"
גם במקרה הזה אריאנה התחילה לעבוד פחות מחצי שנה אחרי ששיחרה את האלבום השני שלה, על סינגל מהאלבום השלישי שבזמנו עוד נקרא "Moonlight", היא גם תיעדה את 30 ימי העבודה עליו באינסטגרם שלה לשמחת המעריצים. אריאנה, שגם הייתה שותפה לכתיבת השיר, ראתה את "Focus" בתור מסר רוחני למעריצים שלה. "מה שבאתי לעשות בעולם הזה הוא לא רק לבדר, אלא לאהוב, לחלוק, להקשיב, להשתפר, ללמוד, לחלוק מוזיקה, לחלוק חוויה, לחלוק רגשות, לשמח ולהעצים אנשים", היא סיפרה בוידיאו שהעלתה לעמוד היוטיוב שלה.
"כשאני אומרת 'תתמקדו בי' אני לא מבקשת להיות מרכז תשומת הלב", היא מסבירה. "אני לא מבקשת שתתמקדו בפנים, בבגדים, בגוף, או בקול שלי. כשאני אומרת 'תתמקדו בי' אני מתכוונת לכך שתתמקדו עלי, על המהות שלי ומה שאני מאמינה בו.״
למרות כל הצד הרוחני של השיר, "Focus" לא היה ההצלחה לה אריאנה או המנהלים שלה קיוו. בהדרגה אריאנה הבינה שצריך לשנות כיוון לאלבום ובראיון אצל ג׳ימי קימל היא סיפרה: "לפני הרבה זמן הייתי משוכנעת שנקרא לאלבום "Moonlight" כי זה היה אחד השירים האהובים עלי. עכשיו כשאנחנו לקראת סיום העבודה יש איזה שיר שזרק אותי למקום אחר לגמרי. אני לא יודעת, אני אוהבת אותו כל כך והוא שינה את הכל". אפשר לומר בביטחון שהיא מדברת על "Dangerous Woman".
"האלבום הזה הוא הצעד הבא שלי", היא אמרה בראיון לריאן סיקרסט. "זה עדיין נשמע כמוני, אבל אני מרגישה יותר בוגרת, גרסה מתקדמת יותר. יש איזון יפה בין ארנ'בי לוייבים של פופ. כל העבודה יותר אפלה, סקסית, ויותר בוגרת". אחיה של אריאנה, כוכב הריאליטי והיוטיוב, פרנקי גרנדה, אמר: "אני חושב שזה דחף אותה לכיוון שונה עם האלבום, היא מרשה לאישה המסוכנת שבה לצאת החוצה. זו גם חגיגה של כל הנשים המסוכנות שנמצאות בכל אחת ואפשר לתת להן לצאת. את יכולה לבחור אם לתת או לא לתת לה לצאת, זה הרעיון – פמיניזם זה אומר בחירה. כל האלבום שלה הוא על בחירות אמיצות מאוד שהיא עושה". בסופו של דבר, "Focus" נשאר מחוץ לאלבום, ונמצא רק כשיר בונוס במהדורה שיצאה ביפן.