הזמן: יום חמישי, 25 במאי האחרון. המקום: 100 קילומטר משום מקום, אמצע המדבר. צלמי הפפראצי עומדים מוכנים לפגוש את כוכבי הביצה. חתונת השנה של שלומית מלכה ויהודה לוי היא אירוע לא פחות ממלוכני במושגי הביצה המקומית ובהתאם לנהלי מסדר הכבוד, גם בעמדת הדיג'יי אנחנו מוצאים לוגו בצורה של כתר. מדובר בסימן ההיכר של קבוצת האלפא מיוזיק. קבוצת חברים המורכבת מ-13 דיג'יים מתל אביב ובראשם איש הלילה הוותיק לירון שימקביץ, שהחליטו לפני כשנה להתאחד ולהפוך, לטענתם, לאלטרנטיבה מוזיקלית מרגשת לזו המוצעת בגני ואולמות האירועים בישראל. נפגשתי עם שניים מחברי הקבוצה, אביאל ברנט ויניב אוחנה, כדי לבדוק מה הסיפור ועד כמה המוצר שווה את המחיר. זה נגמר במסיבת חוף, חתונת סלבס ופלטת פירות של עומר מילר.
ממועדונים חשוכים והפקות יוקרה לחתונות, למה?
ברנט: "חתונות, ואלו מביניהן הנערכות בחודשי הקיץ במיוחד, הן אירועים מבאסים בדרך כלל. כל עוד אין לך איזו קרבה משפחתית אמיתית או חברות ארוכת שנים, קשה באמת ליהנות. שוב בגדים מחויטים ספוגי זיעה מלחות גני האירועים, שוב קבבונים בטחינה ושוב דיג'יי בפלייליסט אובייס שמורכב ממעברים פשוטים בין מלודיות עייפות של קבלת פנים, שיר חופה רומנטי ולעוס וקינוח בצורת 'זהב' של סטטיק ובן אל תבורי או משהו בכיוון. עוד חתונה ועוד אחת ושוב פעם אותו מתכון לאירוע דכאון. נפל לנו האסימון שאולי יש ביקוש ואם יש ביקוש, אולי אנחנו הכתובת".
אוחנה: "יש משהו מגניב בלקחת אירוע המורכב מחברים, בני משפחה קרובים ורחוקים וחבר'ה מהעבודה שבפעם האחרונה שחווית איתם ריגוש הייתה בחלוקת תלושים לחג, ולהצליח להפוך אותם למקשה אחת שמחה. לא מזמן צפיתי בראיון עם ליאור נרקיס שדיבר על הכיף שבלעשות לחתן וכלה את הערב. מעבר למצווה, זוגות היום מוכנים להשקיע בגני אירועים ומדי פעם אפילו מוכנים להקים מרחב בילוי אלטרנטיבי, דוגמת החתונה של יהודה ושלומית במדבר. זה נגמר ב'וואו' אחד גדול".
אם כבר מועדון, חתונה זה לא האנטי תזה לרוק'נרול של חיי הלילה?
אוחנה: "חיי הלילה בישראל מדברים על הקשר בין שכרון חושים, מוזיקה רועשת וים של סקס - בדיוק ההפך מחיי הנישואין. אבל יש משהו מגניב בלייצר המשכיות כלשהי לחיי הרווקות דווקא בערב הכי זוגי שיש. מעבר לכך, אנחנו יודעים לקחת את הדברים הטובים מחיי הלילה ולשלב אותם בערב הכלולות, בין אם מדובר בקו מוזיקלי עדכני ובין אם משיכת הקהל עד השעות הקטנות, לפעמים זה אומר עד 04:00 לפנות בוקר ביום ראשון, כשמרבית האנשים צריכים לקום למחרת לעבודה".
איפשהו זה אומר שהזוג מחויב לקהל צעיר.
ברנט: "ממש לא. דיג'יי לא נמדד ביכולת שלו להחזיק צעירים על הרגליים, בשביל זה כל מה שאתה צריך זה איזה טראנס מאוס ושהברמנים לא יפסיקו למזוג וודקה רד בול מעל הדלפק. מי שעושה מוזיקה ואלו חייו, מבין שהחכמה היא להחזיק את כולם מחויכים ברחבה כמה שיותר זמן, מהדוד המבוגר שבא לכבד את הזוג היישר מבית האבות ועד האחיין הקטן שרץ לכולם בין הרגליים. אתה חייב לגעת בכולם, אסור לגרש אף אחד מהרחבה, כולם הכרחיים וכולם חשובים. הקבוצה שלנו יודעת להביא מוצר שיודע לשלב מזרחית, היפ הופ, פופ, רוק, טראנס ואפילו טכנו לקומבינציה אחת שכולם אוהבים".
כדי להיות בטוח שגם סבתא שלי (שלא קמה מהכיסא, אלא אם מדובר בשירי לה שונסה צרפתי) יכולה להתחבר לביט בהנחה ובחרתם בקבוצת האלפא מיוזיק, קפצתי לחתונת ביצה בניצוחו המוזיקלי של אוחנה. "פעם דמיינת איך נראה מפגש בין ציון גולן לביונסה?" קרא לי אוחנה בשאלה עם קריצה. עמדתי לצדו על העמדה וראיתי איך מחברים את "אבא שמעון" ל-"Single Ladies". "אז הלכתי" של עומר אדם הפך למאש אפ עם "Despacito", ברונו מארס התחבר בצורה היסטרית עם "תני לי אהבה" של אבי מסיקה (שנעלם לפני שנים רבות מכל רדאר מוזיקלי כלשהו בישראל). ואפילו להיט הטראנס של ויני ויצ'י "Great Spirit" הצליח לגלוש על "טודו בום" של סטטיק ובן אל תבורי. יכולות מיקסינג באמת מרשימות, אבל אחרי הכל אלה שירים שאת רובם תשמעו בכל חתונה היום.
ההיילייט של האירוע ללא ספק היה האפטר טכנו שגרם לקהל לזוז כאילו מצא את עצמו באיזו מחילה בדרום העיר. כדי להבין את הקשר בין כלל האורחים לז'אנר המוזיקלי, הם התעקשו שאבוא כמה ימים לאחר האירוע לנקודת ציון אחרת, הפקת החשמליקו - מסיבה שעד רגע לפני כתיבת שורות אלה הייתה כשמועה בחיי הלילה, הפקה בסגנון 'מפה לאוזן' וללא עלות - רק וייב במתנה כשמי שיודע יודע. הפעם זה היה בחוף הים של יפו.
אמרתם קו מוזיקלי עדכני, אבל טכנו בחתונה?
ברנט: "תראה את כולם פה. אין גיל משותף, חלק ידעו וחלק נקלעו לסיטואציה וזרמו - 500 איש בהערכה גסה. המוזיקה הזו מדברת לכולם, אם לא פה אז למה לא בחתונה? אני ויניב הכרנו לפני 15 שנים כשאני הייתי סך הכול בן 16, כשעליתי לנגן במועדון המיתולגי לילינבלום 25. יניב שהיה אז בן 26 עלה לסט המרכזי של אותו הערב ואני התאהבתי, ביקשתי ללמוד ממנו. הוא פרש עליי את חסותו ויחדיו התחלנו לכבוש את מיטב המועדונים של שנות ה-2000, דוגמת הפאצ'ה וה-TLV, לצד חברים נוספים שהפכו בסוף לקבוצה אחת, האלפא. השם הזה לא מגיע משום מקום, אנחנו בוחרים להכתיב את הקצב והחלטנו לנסות ולהציע אלטרנטיבה מוזיקלית לחגיגת הטראנס שמהווה תרועת סיום לערב הכלולות כמעט בכל אירוע".
אוחנה: "אם היינו מתראיינים לפני כמה שנים והייתי אומר לך שהטראנס יגיע לכל אולם בון בון סביר להניח שהיית מרים גבה. אם הטראנס פרץ לגני האירועים ישנה סיבה שמוזיקת ההאוס ושלל גווניה לא יפרצו? מוזיקת המרתפים שברה את תקרת המיינסטרים הנוקשה וטכנואידים בזמננו הפכו לדיג'יים מבוקשים בכל מועדון בתל אביב. יכול מאוד להיות שמצאנו את הדבר הבא".
בוא נגיד את האמת: עם רשימת הסלבס שניגנתם אצלם, נראה שמערך יחסי הציבור עושה את שלו.
אוחנה: "אני יכול להגיד לך ששלומית היא חברה אישית שלי ואנחנו מכירים זמן רב, גם היא הייתה מבלה במוקדים המוזיקליים שלנו. מעולם לא דיברתי איתה ולו מילה אחת על האירוע, מי שניגן שם בכלל היו אביאל, שון דורון וג'ניה טרסול חברינו לקבוצה. אני הייתי כולה עוד אורח. אין ספק שכל סלב שסוגר אירוע הופך מוקד משיכה לקהל הרחב, אי אפשר להתכחש להשפעה. בדיוק כמו שאני קניתי אתמול בושם בגלל שג'וני דפ נבחר לפרסם אותו, ככה זוגות מגיעים אלינו בדרך כלל, בגלל כותרת של מישהו מפורסם שבחר בנו. זה לא גורע מאיכות המוצר בפרומיל, הבושם שלי פצצה וכך גם הלקוחות שלנו יוצאים מרוצים".
ומה בנוגע למחיר?
ברנט: "היום יש המון שיח על יוקר המחייה והמיינסטרים התקשורתי הוא לחפש מה לא זול. אנחנו יקרים ולא מתביישים להגיד את זה, לוקחים פי 2 ממחיר של דיג'יי ממוצע בשוק. ישנם זוגות שרוצים להביא זמר ויש כאלה המעוניינים בקייטרינג ממותג בשף מוכר. מי שחולם על אירוע נוצץ וידו משגת, מוכן להשקיע בשדרוג לאירוע הזוהר בחייו, אנחנו לא עוד קו מוזיקלי של ועדי עובדים - אנחנו ריגוש מוזיקלי אמיתי".
אוחנה: "החוויה שלנו אחרת, שיקראו לנו פלצנים. עובדתית האירועים שלנו נגמרים מאוחר ובכל תנאי הנאה מובטחת, כל כך מובטחת שיצא לי לנגן בחתונה שאחרי שלחתן נכנסה זכוכית לרגל והוא פונה לטיפול, הוא חזר לרקוד. יצא לי לנגן באירוע בו הכלה ביקשה מראש שאשמיע את שיר הנושא מהסרט "שודדי הקאריביים" ונכנסתי לרחבה מחופש לג'ק ספארו. לאחרונה ישנה סערה סביב השף עומר מילר ומסעדת קליפסו, בעיקר בנוגע למחיר פלטת הפירות. לא שיא החכמה בימים אלו לדבר על זה אבל אתה יודע מה? החוויה שאנחנו מציעים היא בדיוק כמו פלטת הפירות של מילר: מתוקה, טובה ועשירה, מלאה בתשומת לב לפרטים הקטנים ונראית פגז - יש כאלה שיגידו מתאים ויש כאלה שלא, אבל אין מה לדון עליו ברשתות החברתיות ובמדיה תקשורתית כלשהי, המוצר הוא מה שהוא ומי שרוצה מוזמן".