אם היה צריך לבחור להקה ישראלית אחת שתופיע במהלך השנה הקרובה בכמה שיותר בתי ספר ברחבי הארץ ותלמד את תלמידי ישראל איך צריך להישמע רוקנ'רול אמיתי, "החדשות" היא הבחירה המתבקשת. להקה שעושה הכל נכון, מנגנת מצוין, נשמעת מעולה, "יושבת" אחלה. עם להיטים, עם מעריצות, עם אווירה של שמחת דיסטורשן, עם גישה כל כך נכונה שאומרת "אנחנו מוכשרים, עכשיו בואו תיגנבו מהכישרון שלנו".
הדבר הכי טוב שיש לרוק המקומי הצעיר להציע כרגע
"החדשות" הם לא להקה מושלמת, אין להם, למשל, עדיין, אף שיר שבאמת ישנה למישהו את החיים כאן. בדגש על עדיין. אבל הם להקה נהדרת, ארבעה נגנים – מיכה הרשליקוביץ (שירה וחשמלית), צוק (שירה ובס), ברק איצקוביץ (חשמלית) ויוני ליפשיץ החתיך ההורס (תופים) - שיובל שפריר, אחד ממפיקי הרוק הכי מוצדקים בארץ אימן ושיפר, שייף וגימר, לימד אותם איך להקת רוק שלוקחת את עצמה ברצינות צריכה לנגן, לשיר, להישמע, לעמוד על הבמה.
אלבומי בכורה של להקות קמים ונופלים על החיבור בין הכישרון המתפרץ של חבריהן לבין היכולת של המפיק המוזיקלי, שעל כתפיו כל כובד האחריות, לעשות מהם ומהשירים שלהם חבילה מנצחת. שפריר ו"החדשות" הם לא רק חבילה מנצחת, הם הדבר הכי טוב שיש לרוק המקומי הצעיר והמתלהב להציע כרגע (אם לוקחים בחשבון ש"הקרטל" הם בקטע אחר).
וכן, יש ממה להתלהב. "החדשות" באו למופע הזה מפוקסים, חדים, ונכנסו ל"זון", קוברים עוד שלשה גדולה ועוד דאנק על הפנים. הסאונד שלהם מגרה, מפתה, סקסי. הם יודעים בדיוק איך להשחיל את הגיטרה על המלודיה ואת המלודיה על בלוטות העונג ("היום הזה עבר"). הם עפים, ומעיפים, ולא מתעייפים. והלוואי והיו לנו עוד כמה להקות כמוהם. וכן, הם נורא "בריטים". מעין סיכום ממצה של מיטב רוק הגיטרות שהיה לגיבורי הממלכה המאוחדת להציע בשני העשורים החולפים, כולל בלר וסווייד, רדיוהד וקולדפליי, דה וורב ומיוז, עד שנדמה שהם פשוט אמרו לעצמם אם יש "מיוז" אז אולי נקרא לעצמנו "ניוז".
ירמי קפלן, יוני בלוך ונעם רותם התייצבו לתמוך
וכן, יש להם קהל מצוין. אמש, בארבי תל אביב מלא, מאות חברים, וחברים של חברים, ולא מעט מעריצים, ממלאים כל פינה. רק בשישי האחרון הפגינו רוקרים במרכז תל אביב נגד המוזיקה המזרחית. שיבואו לבארבי ויראו איך להקה צעירה ממלאת אותו, ככה סתם באמצע השבוע, מבלי לפרסם רשמית מראש את רשימת האורחים המלאה. גם אני, אם הייתי עכשיו בן 16 או 22, הייתי מגיע לכל הופעה, קונה ת'דיסק, תולה ת'פוסטר מעל המיטה, שר לבחורה את "כל החתונות", אפילו בשביל הצחוקים.
כש"הקרטל" השיקו, התייצבו בבארבי הדג נחש, מרסדס בנד ופליטי הדורבנים. גם ל"חדשות" יש גיבורי ילדות ו"אחים גדולים". נעם רותם, יוני בלוך, ירמי קפלן וכמובן יובל שפריר הרימו את הערב הזה לגובה אליו היה ראוי שיגיע, עם הרבה מאוד אנרגיות חיוביות. השלימו את הרביעייה, את שני הסולנים, פרגנו, יצקו ל"חדשות" את הלגיטימיציה.
ל"חדשות" עצמם מגיעות כל המחמאות על המוזיקה, קצת פחות על סדר השירים הלא ברור. הם פתחו, באופן תמוה, עם "ברלין" ו"מצנחים", שני שירים מהאלבום הבא. השלישי היה "חלל" עם שירה של צוק ואחלה גיטרות. ברביעי כבר הגיע קאבר, משובח יש לומר, ל"שיר אחר" של החברים של נטאשה. ובשיר החמישי, יחי הבלגן, זה כבר היה נעם רותם עם "סרטים" של "קרח תשע", "30 שניות" ו"עזרה בדרך". ואפילו הוא לא הצליח לקלקל להם.
צריכים לשפר את אלמנט הרגש בבלדות
עוד שני שירים עוברים ויוני בלוך מגיח ושר עם צוק את "שיר לאף אחד", עוד נאמבר מנצח. ב"אחריות" של בלוך זו כבר תחושה נעימה ומוכרת של מופע רוק אמיתי. את "כשתבואי", עדיין עם בלוך, הם מקדישים לחברות שלהם, זו בלדה טובה, ופתאום החורף שבחוץ מרגיש לונדוני משהו. חבל ש"צולל", גם הוא מהאלבום הבא, לא יצא באלבום הזה. שיר נפלא, שמזכיר את אלי לו לאי, שהזכיר את מיוז, ואוי, כמה שהבני זונות האלה שמנגנים עכשיו על הבמה טובים.
ירמי קפלן חותך לתוך הבמה ב"להיות שוב זר לך", סינגל הבכורה של ההרכב. הוא מרים את הקהל עם מחיאות כפיים, מגביר בבת אחת את רמת האנרגיה, חולק מיקרופון עם מיכה הרשליקוביץ. ב"מחפשת" של קפלן זו כבר קרחנה, "פצצה של פאקינג להקה" אומר קפלן, והקהל הצעיר, שסביר להניח מכיר את השיר דווקא מהפתיח לתוכנית של עדי אשכנזי, באוויר.
ב"מדוע לא באת", ההמנון הגדול של קפלן שמתעסק ביחסים שבין אדם לאלוהיו, עולה יובל שפריר לעמדת התופים. השיר הזה הופיע במקור ב"ירמי קפלן והפרחים", אלבום הבכורה של קפלן (שבימים אלה הגיע למעמד אלבום זהב), אותו הפיק שפריר לפני 16 שנה. הביצוע היחסית מכוסח לא עושה עם השיר היפה הזה חסד, המעגל נסגר.
וואו! כמה שהם מדהימים
"שר", עוד סינגל, הוא שיר אחרון לפני ההדרן, ויש ל"חדשות" שירים טובים ממנו. ההדרן נפתח עם "לילה", בלדה לא מספיק מחודדת, שהקול של הרשליקוביץ כבר לא מצליח לסחוב. עדיף שאת השיר הזה יבצע דווקא צוק, שהקול שלו מתאים יותר. ובכלל, ל"חדשות" יש נטייה לכסח יותר מדי בבלדות. אם הכיוון היותר מסחרי מעניין אותם, כדאי להם ללמוד איך עושים את זה יותר מרגש.
אחד לפני אחרון הוא הביצוע המתבקש ל"פפראצי" של ליידי גאגא, גימיק נחמד שלא מצליח להתרומם מעבר לרמת הקוריוז. אבל אז, בסיום הסופי, מגיע "חדשות עיתונים לישון", הלהיט הגדול, ה"Made Of Stone" שלהם. ו-Wow כמה שהם מדהימים בו.