נקמת הטרקטור, להקת הרוק המיתולוגית המציינת 22 שנות פעילות, חגגה אמש את הקאמבק שלה ואת השקת אלבומה החדש "נשאר רק לרוץ", בטיימינג יוצא דופן שכלל את הסתיו הנעים, חג הסוכות שבפתח ואת הידיעה המצמררת על חזרתו הצפויה של גלעד שליט.
מאות מעריצים נרגשים, שהגיעו ל"מועדון התאטרון”, לחגוג עם אחת מלהקות הרוק הטובות בארץ ואחת המשמעותיות ביותר בשנות ה-90', שמעו את הסולן אבי בללי פותח בצורה לא שגראתית את הערב: "תודה רבה לכם שהגעתם ותודה למאזיני הרדיו שבאו עם החדשות הנהדרות האלה על גלעד שליט”.
בדרך כלל נהוג שלהקות שמתאחדות להרכב המקורי, שומרות את האיחוד להדרן. נקמת הטרקטו עלו עם הקלידן גרין והמתופף דני מקוב כבר בתחילת המופע, כדי לפתוח חזק עם הלהיטים "משחק של דמעות", שנשמע טרי ושמח מתמיד, והעלו קצב ואנרגיות עם "שקט" הרועש ו"בינינו" מהאלבום "זכות הצעקה", ברטרו חכם לניינטיז, כשהם מגלים חיבור ונגינה נטולי חלודה.
"אנחנו חוזרים לעכשיו", הכריז בללי עם הבס, והזמין לבמה את שלושת חברי הרכב העכשווי - המתופף אביב ברק, הויולנית גליה חי והקלידן-פסנתרן עידו זלזניק, שהצטרפו אליו ואל הגיטריסט אופיר לייבוביץ'. ההרכב החדש נתן סדרה של שישה שירים מהאלבום החדש: "תעתועים", "אדרנלין", "הכל טוב", "גאות", "ברלין" ו"נשאר רק לרוץ".
בללי התנצל בצניעות בפני הקהל על הרצף החדש, אבל ממש לא היה לו על מה להתנצל. "הטרקטור", בהרכב החדש, היתה מחוברת וממוקדת, נשמעה מצויין ופיזרה את אבקת קסמי הגראנג' האתני שלה לעבר הקהל, כגליה חי בויולה וקולות רקע בתפקיד הפיה הטובה.
בחירת האמנים האורחים היתה נכונה. דוד טסה הצטרף לכלוב הדיסטורשן של אופיר לייבוביץ' ושניהם התפרעו עם הגיטרות כמו חיות במה ב"בסוף מתרגלים להכל" של טסה ו”דברי אלי” של הטרקטורים. על הבמה נולד חיבור מפתיע, שמסקרן בכיוון של שיתוף פעולה רחב יותר בין טסה ל"נקמת". גם היועץ האמנותי לאלבומם החדש, משה לוי, קיבל את הכבוד הראוי. הוא השתלב נהדר עם האקורדיון לצד הויולה של חי ב"אופניים וספר" והעלה את מפלס החום בקרב הקהל.
"זהו רק החלק הראשון ליום חג זה", אמר בללי, גיבור רוקנ'רול מקומי אמיתי, אחרי שעה וחצי של הופעה והזמין את חברי כנסיית השכל להמשיך את פרץ ההתרגשות והחגיגה. הביצועים המשותפים ל"היא" ול"השיר מהגן" של הכנסייה חיבר את שתי הלהקות לסופר-גרופ אחת מפגיזה ומלהיבה.
לקראת הסיום הגיעה תחושת הסיפוק המתבקשת. נקמת הטרקטור רצו לקו הסיום בספיד להיטים שהתחיל ב"ממוריז”, עבר ל"עפיפונים" והמשיך עם הדרן משובח שכלל את "ג'ונגל פיתוח" והסתיים כמובן ב"אדון סליחות" הסוחף והפסיכדלי, שהגיע עד כדי התעלות רוחנית. נקמת הטרקטור חזרה הביתה, וחזרה בגדול, בערב שכולו אופטימיות ובשורות טובות.