לאור גל הביטולים האחרון שפקד את ישראל (ראו ערך גיל סקוט הרון ואלביס קוסטלו), נרשמו ברחבי הרשת חששות לביטול הופעתם של קיי'ז צ'ויס בארץ. שמועות נוטות להצמיח כנפיים, אך בניגוד לשני המבטלים שהוזכרו, כאן לא היה סיכוי לביטול. סיבות פוליטיות כמו אצל קוסטלו או סיבות לא מובנות אצל הרון לא גרמו ללהקה להניד עפעף. ההרכב הבלגי פשוט אוהב כל כך את הקהל הישראלי שאם זה היה תלוי בהם, הם היו באים לפה פעם בחודש, לפחות.
חיבור יוצא דופן בין הלהקה לקהל, אז וגם היום
זו הגיחה השלישית של קיי'ז צ'ויס לארץ הקודש. הופעת הבכורה התל אביבית הייתה בעצם חימום לגארבג' ב-99' והשנייה הגיעה כשנה לאחר מכן במופע מלא משלהם. צפייה חוזרת בהקלטה של אותו מופע משנת 2000 מגלה תמונת מצב מוזיקלית של סוף שנות התשעים, עם קהל מוקסם ומחבק אל מול להקה תומכת ומלאת חיים.
האחים בטנס - שרה הסולנית וגרט הגיטריסט - הנהיגו הרכב שהיה חתום על להיטים בלתי נשכחים, שסחפו שכבת גיל שלמה. מי לא הזדהה בזמנו עם הבדידות ב- "everything for free", או חש תחושת התעלות וכוח להמשיך כששמע לראשונה את "Believe"? קיי'ז צ'ויס קנו את אומת ה-MTV בפופ-רוק המהודק שלהם, בועט ומלטף, לסירוגין. הנוכחים בהופעה בסינרמה שהתקיימה בתחילת המילניום, דיווחו עליה בדיעבד כטובה ביותר שראו מכל ההרכבים שהגיעו מחו"ל באותה תקופה. המשפט הזה מציב רף גבוה במיוחד, ותולה עיניים מקוות בבארבי תל אביב, 2010.
עשור לאחר מכן, כאמור, קיי'ז צ'ויס נמצאים במקום שונה לחלוטין ממה שהיו בביקורם הקודם בארץ. ארבעה אלבומי אולפן, ים סינגלים ופירוק אחד בשנת 2003 (שממנו צמחו שני אלבומי סולו מעניינים של שרה בטנס) גררו שבע שנים של שקט יחסי מצד חברי הלהקה, ועכשיו הם שוב כאן. סיבוב ההופעות הנוכחי מקדם את אלבומם הטרי והחמישי במספר " Echo Mountain", סמל לקאמבק של הלהקה.
היווצרות של קסם חדש
לעומת זאת, מבוצעים בהופעה רק שני שירים מתוכו - שיר הנושא, ואחד משני הסינגלים שיצאו מהאלבום עד כה "Come live the life". שניהם ממשיכים את הקו המוכר של הלהקה - המלודיה והווקאליות תופסים את התפקיד הראשי, לעיתים בשני קולות המושרים על ידי האחים, והתוצאה היא היווצרות של קסם חדש.
הקהל מרעיף על הלהקה אהבה ומחיאות כפיים סוערות במיוחד, לעיתים ללא קשר למתרחש על הבמה. וכאשר מתחיל להתנגן השיר השלישי בהופעה - "Believe"', אחד מקטעי הדגל של ההרכב, אותו קהל ממחיש את המשפט האלמותי "and the crowd goes wild". אין שום דרך אחרת לתאר את מאות הידיים המונפות באוויר, המילים המדוקלמות באדיקות לאחר כל כך הרבה שנים של שקט והסומק המתפשט בפניה של שרה בטנס, בכל פעם שזו אומרת "תודה" חרישי בתום שיר וקריאות התשובה שממלאות את החלל מחרישות את האוזניים.
רק בטנס והקול, ללא מניירות
בטנס מאז ומעולם לא הייתה זקוקה לשום דבר על הבמה מלבד הקול שלה. מדובר בפרפורמרית שלא משתמשת במניירות למיניהן, לא צריכה להשתולל או לצרוח, פשוט לפתוח את הפה, לשיר וליהנות. מסוג הסולניות שהן כל כך חמודות שאי אפשר אפילו לנסות ולעמוד בפניהן.
הקול המתוק בלט במיוחד בפרק האקוסטי של ההופעה, כשהיא ואחיה מבצעים כמה קטעים יחד, לאור המצתים הרבים שהודלקו בבארבי האפל. מצטיין במיוחד היה האחרון שבין האקוסטיים - "Butterflies instead", מתוך האלבום המצליח ביותר של קיי'ז צ'ויס עד היום, "Cocoon crash". לבטנס יש מספיק נשמה בקול בשביל למלא אולם שלם, וזה בדיוק מה שהיא עושה בשיר הזה. כל הברה נכנסת ללב וכל מילה שנאמרת בחיוך או כאב - חודרת לבטן.
בין שיר לשיר ובתוך צווחות הנוכחים, מצליחה בטנס לשרבב כמה מילים שמשלהבות את הקהל אפילו יותר: "באנו לכאן עם ציפיות גבוהות מאוד מהפעם הקודמת, ולקהל כזה מדהים אפילו לא העזנו לצפות", ולקראת ההדרן ממשיכה: "כרגע שודרגתם לדרגת הקהל הכי טוב בעולם". אין ספק שהיא צודקת. בהתאם לאחת הלהקות המקסימות שנצפו על בימות תל אביב, כך היו גם המעריצים. שני הצדדים פיתחו מערכת יחסים למופת, כזו שבגללה שמחה הסולנית בעלת הקול המתוק לציין בעליה להדרן, שבדיוק גילו לה שהם כנראה יחזרו לארץ שוב בספטמבר הקרוב - וגרמה לקהל להשתולל משמחה.
אהבת הקהל שיחקה תפקיד ראשי
עשור לאחר הופעתם הקודמת בישראל, קיי'ז צ'ויס חזרו לרגש וגם לספק את הסחורה. וה"סחורה" היא תוצר של שנים רבות שחלפו, שנים שתוצאתן ניכרה בבירור אמש. המנונים שסחפו מתבגרים בסוף שנות התשעים ועודם סוחפים בסוף האלפיים, קולה המתקתק של שרה בטנס, שממשיך להדהד ומעלה חיוך, ואהבת הקהל ששיחקה תפקיד ראשי גם אז, מקבלת הפעם במה משלה. אין ספק שקיי'ז צ'ויס יחזרו לפה, ואולי אף בקרוב מאוד. כי מי לא ירצה לקבל כזו אהבה, שוב ושוב ושוב.
>> מרסדס בנד נהדרים במופע האקוסטי "ינשוף"; ההופעה של מטאליקה - כל הפרטים על השינויים והחלפת הכרטיסים