זמר פופ ים תיכוני צעיר וחתיך מארח בהופעת השקה רוקר שיצא מכוכב נולד, זמרת דאנס מתבגרת ומלודיסט פסנתר שהפך לכוכב פלייליסט. לא, זו לא התחלה של בדיחה מוזיקלית אלא תמונה מפוכחת של הפופ הישראלי החדש מודל 2010.
הזמר הכי חתיך והורס שקם כאן מאז הראל סקעת
ובמרכז אותה תמונה, ממש בטבורה, בצומת סינתטית של סגנונות וז'אנרים עומד עכשיו אביהו, או אביהו שבת, או הבן של שלומי, או הזמר הכי חתיך והורס שקם כאן מאז הראל סקעת, ומראה איך עושים את זה נכון בעידן הנוכחי של שלטון הלהיטים.
הוא מעלה את ליבי, את מיכל אמדורסקי, את דור דניאל, נותן 3-4 הלהיטים מהרדיו ("קחי את ליבי", "עדיין שלך", "בשבילך") ועוד 2-3 בלדות ("אהבת חיי", "להיות" עם ליבי), וקאבר לא רע בכלל ל"Hero" של אנריקה איגלסיאס ומחרוזת מדויקת ומדורבקת של להיטי "היי פייב" (כן, מה ששמעתם) ופשוט משחק אותה.
פופ ישראלי במודל עכשווי
הוא עצמו יכול לקרוא לזה "פופ טורקי" עד מחר, אבל מה שאביהו שבת נתן אתמול על הבמה ברידינג 3 זה פופ ישראלי במודל עכשווי, משודרג, מסונתז, מפורפר, חדש, חדיש ומחודש, שמחבר דרבוקה עם גיטרת דיסטורשן קיטשית להחריד ("ביקשתי רק") וסלסולים עם מלודיות של להקות בנים מהניינטיז ("הולך לאיבוד"). אם לא היו קוראים לו "שבת" עוד אפשר היה לחשוב בטעות שהוא "פרץ", כלומר אחיו של משה, או הבן-דוד של קובי.
הוא התרגש מאוד אביהו, כמעט כמו אביו שלומי שביקר מאחורי הקלעים ונאלץ להמשיך להופעה משלו. הפתיחה עם "עדיין שלך" ו"קחי את ליבי" - צמד להיטים בטוחים - חיזקה אותו, עזרה לו להשתחרר ולצבור ביטחון.
ההמשך עם "ביקשתי רק" ו"הולך לאיבוד" כבר הבהיר שעל המופע הזה עבדו קשה כדי להתאים את הצליל המתחנף לטעם הקהל, ושההפקה המוזיקלית של ניצן קייקוב נועדה כדי לנצח. קייקוב, שהחל דרכו כמתמודד ב"כוכב נולד" ועבר מאז לאחורי הקלעים של התעשייה כיוצר, מעבד ומפיק, הנהיג במופע הזה את חבורת הנגנים מעמדת הקלידים ובסך הכל עשה עבודה טובה. ככה נשמע היום המרכז של המיינסטרים.
ליבי משתולל על התופים
החיבור של שבת עם ליבי (לי בירן) הוא קודם כל חברי, אבל הוא עבד לא רע ב"תני לי אוויר", הלהיט הגדול של ליבי. "להיות" עבד פחות טוב, כי שניהם לא זמרים גדולים. ב"Hero" ליבי עלה לעמדת התופים וכמעט שבר אותם, עניין של התלהבות יתר משולבת בחוסר ביטחון. אבל המבטא המושלם של אביהו באנגלית והביצוע הקולי שלו הרימו את הקאבר הזה לאחד משיאי הערב.
את "בשבילך", הלהיט הכי גדול שלו, אביהו נתן למעריצות בקהל לשיר עם אור כמעט מלא. הן נענו לו ונענעו בהתאם. מי צריך עומק בשיר פופ כשהזמר נראה כל כך טוב ואולם שלם מפשיט אותו בעיניים. אחר כך הגיעה המחרוזת של היי פייב ("כולם רוקדים עכשיו", "אני", "יום מעונן", "עומד על צוק") שהשאירה בקהל כמה פיות פעורים ומיקמה את שבת בדיוק היכן שהוא אמור להיות - בעמדת אליל הבנות התורן.
מיכל אמדורסקי הלכה לאיבוד
משלושת האירוחים בערב הזה דווקא החיבור עם מיכל אמדורסקי היה הפחות מוצלח. "יאללה" הוא לא ממש להיט שלא הצליח לפרוץ, וגם הלבוש המינימאלי של האמדורסקית ותנועות ריקוד הבטן הלא ברורות שלה לא שיפרו את המצב. כשאמדורסקי נשארה לבד ל"בחורים כמוך" היא קצת הלכה לאיבוד. כרגיל היא נראתה מצוין וזזה מדהים, וכרגיל הסאונד שלה עדכני, אבל הביצוע שלה נשמע כאילו היא מתה לעוף כבר מהבמה.
אביהו חזר ל"אהבת חיי", עם ביצוע שהבליט את הבעיה שיש לו בבלדות - הוא צועק יותר מדי, במקום לקחת אותן למקום הבאמת מרגש, גם כשהשיר עצמו לא רע. לא נורא, יש לו ממי ללמוד בבית.
דור דניאל, פופניק עם אטיטיוד של ראפר, משדרג את המופע
ההופעה השתדרגה פלאים עם הצטרפותו לבמה של דור דניאל, ממש אחרי הבית הראשון של "רק אותך". דניאל, מעבר ליכולותיו המוכחות כיוצר להיטי פופ, הוא זמר טוב עם קול גבוה שנתפס באוזן ונוכחות בימתית כובשת. מלא ביטחון, פופניק עם אטיטיוד של ראפר, אולי היחיד אמש שלא "עשה במכנסיים", והחיבור שלו עם אביהו, גם בקולות וגם באנרגיות, היה הטוב ביותר מבין השלושה בערב הזה. דווקא בשיר שהוא לא הלהיט הכי גדול הם הצליחו ליצור יחד את הנאמבר של המופע.
שניהם המשיכו לפרוח זה לצד זה ב"מקום לצדך", הלהיט הגדול ביותר של דניאל, שבו הקהל שר יחד איתם. אחר כך שבת ירד שוב ודניאל נשאר ל"בין החלומות". הפתיחה הזכירה את "בואי נעזוב" של צמד שווים, אבל הפזמון, עם תנועה, עם תנופה, הזכירה שמדובר במלודיסט נהדר, שגם יודע לתת הופעה.
מחווה לאבא שלומי בהדרן
במופע הזה, שבו התערבבו כל הסגנונות הפן הטורקי-מזרחי של אביהו קצת נבלע, אבל הוא חזר בגדול לפני ההדרן עם ביצוע ל"אדון הסליחות" שהוקדש לבורא עולם ובהדרן עצמו עם "מחרוזת מתוקים" ("מתוקים", "אצא אל המדבר", "פני מלאך" וכו'), שבוצעה כמחווה לאבא שלומי. ביניהם נתן אביהו ביצוע פסנתר שקט ל"בשבילך" רק עם קייקוב. סוף סוף הוא מרגש בבלדה.
כמוצר פופ "אביהו" הוא מוצר מצוין, שמביא איתו את החבילה כולה ומותאם היטב לטעמם של ועדי העובדים ובנותיהם. כזמר ויוצר הקריירה של אביהו שבת רק התחילה, אבל הצעד הראשון הוא בכיוון הנכון מבחינתו.