קטלין רייטר עם השיר המצויין "עד אליי", שני זמיר עם שיר הדאנס "Forever" וביצוע צרחני ורון ויינרייך עם השיר הנהדר "One Love", העפילו הערב (שלישי) לגמר ה"קדם אירוויזיון" שיערך ב-7.3. יהודה גברה, שהביא ב"היום" קטע צעיר ורענן (והזכיר לכולם את הראל סקעת) יתמודד בתוכנית "גלגל הצלה" מיוחדת שתתקיים ב-3.3. הארבעה העפילו מתוך עשרה מתמודדים, שהתמודדו בחצי הגמר הראשון (מבין שלושה) של התחרות. ליהיא גרינר לא העפילה לגמר של ה"קדם" ונשרה מהתחרות.
דירוג השופטים שהיווה הערב 50 אחוזים מהקולות: אילנית בחרה את ליילה, אדיר גץ ויהודה גברה. משה דץ בחר את שני זמיר (בחירה הזויה), רון ויינרייך ויהודה גברה. דפנה דקל בחרה ברון ויינרייך, שני זמיר ויהודה גברה. אורי פסטר נהנה משילוב השפות הזרות שבלט בביצועים. הוא בחר בליהיא גרינר ועמרי סגל, שני זמיר ורון ויינרייך. מירה עוואד בחרה באורטל אופק, רון ויינרייך וקטלין רייטר. סיכום החלטת השופטים: רון ויינרייך, יהודה גברה וקטלין רייטר עולים אוטומטית ושני זמיר עולה ל"גלגל הצלה" - בחירת השופטים באולפן שהיוותה חמישים אחוזים מהקולות.
מהלך התחרות, הביצועים והציונים
עם חמישים אחוזי הצבעה לשופטים וחמישים אחוזים בלבד לקהל יצא לדרך הקדם אירוויזיון הגדול והבזבזני ביותר בתולדות המדינה, שנועד לחגוג 40 שנות ישראל באירוויזיון. שיהיה.
חצי הגמר הראשון נערך הערב (שלישי), ובו מתחרים עשרה זמרים וזמרות מתוכם יעלו שלושה לגמר של "הקדם" והרביעי יתמודד בתוכנית "גלגל הצלה" מיוחדת. הציונים הניתנים כאן הם כמו באירוויזיון - מ-1 עד 12.
ראשונה עלתה לבמה ליילה מלקוס, שהזדהתה כ"ליילה" בלבד, והתרכזה בלעשות תנועות סקסיות למצלמה ופחות בזה שהשיר שלה "בוא" נשמע כמו קלישאה לטינית מאמצע הניינטיז. חסרת השראה ומעוף היא ביצעה את השיר בסדר, לא יותר מזה. נקודת האור: היא שרה יפה בספרדית. נחמד. ציון: 6
שני עלה אדיר גץ, שהוא בחור חביב שהביא בלדת פסנתר חביבה ומעט מרגשת בשם "העיקר שאני שר". הוא שר אותה סביר, אבל לא הצליח להתעלות. גץ הוא זמר מועדונים מוצלח כנראה, אבל עדיין לא מספיק בשל כדי להחזיק נאמבר בתחרות כזו ולייצג את ישראל. ציון: 7
החולשה של אורטל אופק כזמרת מבצעת עם השיר "תגיד לי למה" היתה ברורה עוד מההקלטה המקורית. הסיכוי שלה היה אם תיתן ביצוע יוצא דופן ברמתו. לצערי זה לא קרה. הקול שלה לא היה מספיק טוב, והמעבר שלה לצרפתית היה טוב אבל לא ממש הרים את הנאמבר. ציון: 6
עדי צ'זרה הביא את "לא ניתן לך ליפול" שיר חזק, בנוי היטב, מולחן היטב, וביצוע אותו בעוצמה ובנחישות, עם מספיק ביטחון ומספיק איכות כדי לעלות שלב. אהבתי את השיר, אהבתי את הביצוע - יש לצ'זרה את מה שצריך לשלב הזה. האם זה יספיק הלאה? לא בטוח. ציון: 9
לא ברור למה שני זמיר חושבת שלייל ולצרוח משמעם לשיר. יש בעולם הזה המון זמרות דאנס מצויינות שמעיפות את התחת והגג עם ביצועים לשירי דאנס מצויינים - כל זה לא קרה אצל זמיר, ששרה את ה"Forever" שלה לא נכון ולא יפה, עם זעקות של מקוננת בווליום רצחני. המעבר שלה לאנגלית גם לא עבד טוב. נכון, היא נראית מצויין בשמלה אדומה מחמיאה, יש לה שיער בלונד חלק ועיניים חייכניות, אבל זה לא אומר שהיא צריכה לשיר ככה, לא עכשיו ולא Forever. ציון: 3
מעבר לגימיק הברור של לשלוח לאירוויזיון כוכב בכיסא גלגלים - לרון ויינרייך יש את אחד השירים הטובים בתחרות הזו, ובכלל בתולדות הקדמים. הביצוע שלו ל"Love Is One" היה חזק, משכנכ, קצבי וסוחף (למרות שנפל לו המיקרופון). ציון: 10.
אוי זה היה נורא. אדרת מסתבר היא לא באמת זמרת, ובביצוע הזה היא פשוט נשמעה נורא. ככה, כששרים ב'חי' אין איך להסתיר זיופים קשים. היא בטח תאשים את הטכנאים, הסאונד, המוניטורים, המיקרופון ומכשירי השמיעה של הזקנים שצפו בקדם הזה, ובטח יש כמה גייז שיפרגנו לה, אבל זה פשוט לא ברמה. כל כך דנה וואנאבי שזה על הפנים. ציון: 2
קטלין רייטר מתחילה את "עד אליי" ופתאום ברור שהיא הזמרת הכי טובה שעלתה על הבמה הערב ושהשיר שלה יצוק טוב. זה אולי לא 'השקט שנשאר', אבל מספיק מכובד בשביל לנסוע לשוודיה. המעבר שלה לצרפתית חינני, מבוצע יפה, מוסיף הרבה לשיר. כשהיא פותחת קצת את הקול כל מה שנשאר זה לעצום עיניים ולהינות מהיכולות המצויינות שלה. ביצוע פגז לשיר סביר פלוס. ציון: 11
"היום", היום הזה ממש. יהודה גברה עלה עם " We're Beautiful" (שבעברית נקרא "היום") ונתן נאמבר שהוא לשיטתו מצויין - דאנס לא מציק, בנוי נכון, המנוני, להיטי, הוא פתח חזק בביצוע וכמובן חייך את חיוך ההראל סקעת שכולם ציפו ממנו. בהמשך הוא קצת נחלש והתברר שהוא צעיר, רענן ומביא אנרגיות טובות - אבל הוא לא זמר כזה מעולה. הגימיק של רקדני הברייקדאנס זה כל כך 1987. ציון: 8
ליהיא גרינר ועומרי סגל (69) עשו מבחינתם הכל נכון, ושילבו בצורה חביבה פופ לא מזיק עם ראפ נחוש ב"Just Like Me" שלהם. אבל הערב התברר שליהיא גרינר היא המון דברים מקסימים, אבל לא באמת זמרת שיכולה להחזיק נאמבר באירוויזיון. היא שרה בסדר, לא מעבר לזה. נכון, היא נראית נהדרת, אבל לא מבצעת מספיק חזקה. את שלה היא עשתה. ציון: 7
בחלק האמנותי משה פרץ החייה מחדש את "הללויה" של "חלב ודבש". נדמה שרק זמר מבצע ומעבד ברמה גבוהה כמוהו יכול לצאת בשלום מקאבר לכזו קלאסיקה, ועוד לתת קונטרה מעודכנת למקור המיתולוגי.