השאלה הגדולה שריחפה מעל המופע המשותף של אייל גולן ואלי יצפאן הייתה, מה בדיוק הולך להיות שם? יצפאן ישיר וגולן ינסה להצחיק? או שאולי יהיה שם רפרטואר שירים קומיים חדשים? ואחרי שנכבש על ידי טוען אחר לכתר "מלך הזמר היום תיכוני", מה יקרה ל"היכל נוקיה", כשאחד מקיסרי המוזיקה הזו הזה יחבור, על במה אחת, לאחד הבדרנים הכי מצליחים שקמו פה אי פעם?
ערב של עונג צרוף ובידור טהור
התוצאה הייתה ערב של עונג צרוף ובידור טהור, גם למי שהוא לא מעריץ גדול של גולן או יצפאן. עם תאורה רכה, שהתאימה עצמה לאווירה במהלך הערב, 3 זמרות ליווי ו-14 נגנים שכללו חמישיית כלי מיתר, שלישיית כלי נשיפה, גיטרות בס וחשמלית (בביצועים שלא היו מביישים אף רוקר קשוח), תופים, דרבוקות, קלידים ופסנתר כנף אחד - כל אלה עזרו להפוך המופע לאירוע מתוזמר ומושקע, שהאיכות המוזיקלית שלו לא נופלת מאף הופעה של אותה אליטה, שהתנגדה כל כך לעליית המוזיקה הים תיכונית.
להיטים מכל תקופה בקריירה של אייל גולן באו בצרורות והמחרוזות הסוחפות שלו לא השאירו אף ישבן על המושב: "מתגעגע", "זה אני", "שקלים", "ג'ונגל", "יפיופה", "הסתכלי אלי", "צליל מיתר" (שהוקדש לגלעד שליט, הרי חייבים) ו"למות מקנאה" – אלה הם רק רשימה חלקית להמנונים שהרעידו את קירות ההיכל.
אפילו הפולניות הגדולות ביותר התרגשו
הבלדות הרומנטיות של גולן הוגשו בצורה מוקפדת וצלולה וריגשו גם את הפולניות הגדולות ביותר שישבו בקהל. לצד הבלדות, פוזרו לאורך כל הערב להיטיו המרקידים של גולן, שהלהיבו את הקהל עד התקרה ויצרו אווירה חמה, מפרגנת, אוהבת ומשלהבת - כזו שאי אפשר להישאר אדישים אליה, אווירה שמעוררת רצון עז להיות חלק ממנה.
ובין הלהיטים הגיעו הדובדבנים. ארבע פעמים במהלך הערב עלה אלי יצפאן לאתנחתאות קומיות קצרות והצליח למלא עם אייל גולן (ובלעדיו) את הבמה הענקית ב"נוקיה". עם נוכחות וכריזמה ועוצמה שכמוהן שמורות רק לפרפורמרים גדולים באמת. יצפאן, כדרכו, לא הותיר אף מגזר חף מבדיחות: תימנים, עיראקים, גרמנים, רוסים, הילדים של פעם, הילדים של היום, הורות, טרנד המוזיקה הים תיכונית וכמובן הקעקוע החדש של גולן.
יצפאן באטרף, מטריף את האלפים
פעם אחת עלה יצפאן בתור מעריץ מטורף שמטריד את גולן באמצע ההופעה ומבקש "רק כמה מילים לילד בר מצווה". וכשיצפאן נכנס לאטרף הוא מסוגל להטריף אלפים. לאחר מכן הוא עולה לסשן מוצלח במיוחד בתור עצמו, ולאחר הצעת נישואין מרגשת מהקהל, גם יצפאן, בגרסה נשית, הציע נישואין לכל הזכרים בהיכל. בסוף הערב הוא הצטרף לקרנבל הברסלב-אוריינטלי-ים-תיכוני שפרץ במפתיע בשיר "מי שמאמין" ואיים למוטט את קירות האצטדיון האימתני.
האיכויות הווקאליות הנדירות של אייל גולן הן משהו שאין עליו עוררין, גם אם פיקנטיות ים תיכונית היא לא בדיוק התבלין החביב עליכם בגפילטע פיש, לא כל שכן אם גדלתם על חריימה או סחוג. הכל כבר נאמר ונכתב על פריצת הגבולות של המוזיקה המזרחית והים תיכונית, אבל אמש הפריצה הזאת עברה שדרוג והגדירה את הגבולות הללו מחדש.
מופע פורץ גבולות
המופע המשותף של גולן ויצפאן הוא לא רק מופע מוזיקלי, שאפשר לאהוב את סגנונו או לא, אלא מופע שמשרטט מחדש את גבולות הגזרה של הבידור הישראלי.
בשילוב המדויק בין מוזיקה מבדרת לצחוקים ממשיכים השניים מסורת שהחלה עוד בימי "הגשש החיוור". זהו מופע בידור אמיתי לכל המשפחה, אסקפיזם נפלא, אופיום להמונים שבולעים אותו בשקיקה.
>> קובי פרץ מזמין את אביב גפן לדואט ומדבר על החקירות: "אנשים רוצים לטרוף, לראות אותי נופל"; מי מתאים לנבחרת של כוכב נולד?