עשרים שנה אחרי ונשאר עדיין געגוע ענק ליוסי אלפנט, עשרים שנה אחרי ועדיין נשאר חלל עצום במוזיקה הישראלית למגע הקסם של אלפנט, עשרים שנה אחרי והחברים, המשפחה, המעריצים וכאלה שהכירו אותו רק לאחר מותו התאספו במועדון הבארבי לעשות לו כבוד.
יסמין אלפנט, הבת של, מרגשת את הקהל
הערב נפתח עם ההרכב בלוז ראש פינה, ההרכב האחרון שאיתו ניגן יוסי בחודשים שלפני מותו. איתי אלוהב הסולן ביצע את "איך כש..." הלהיט הכי גדול של אלפנט כסולן, המשיכו ל"ענן מאושר" שאלפנט נתן לגידי גוב ואז הגיע הרגע המרגש של הערב כולו - על הבמה עלתה יסמין בתו בת ה-20 של אלפנט שהיתה רק בת שלושה חודשים כשאביה נפטר מדום לב. יסמין שמעולם לא עמדה קודם על במה ביצעה את "ים האהבה" בצורה נפלאה ומרגשת והמיסה את הקהל.
בשלה הזה עלו לבמה להקת הבית של הערב – להקת "טרי" ופתחו עם גרסה מוצלחת משלהם ל- SENSES של "להקה רטורית". קוואמי עלה וסיפר על ההופעה של "אהוד בנאי והפליטים" שראה בילדותו בפארק הירקון כחימום לרמי קליינשטיין ועל הערצתו לאלפנט ונתן ביצוע חזק ל-"Last Night". דן תורן ונעם רותם הגישו ביחד שיר חדש בשם "הוריקן" שדן הלחין ונעם הפיק לטקסט שנשאר מעזבונו של אלפנט.
מיני-איחוד של להקת "אלגנט"
עוד שיא נרשם במיני איחוד של להקת "אלגנט", מהלהקות הטובות אך האנונימיות של סוף השמונים תחילת הניינטיז כשאלברט סופר וגילי סמטנה ביצעו את "השיר של יוסי". סמטנה השאיר את נגינת הבס לבסיסט של "טרי" ונראה היה שנהנה לשיר בלי לנגן. בשלב הזה נתן יואב קוטנר, עורך הערב, מקום לשתי זמרות ותיקות שעבדו עם אלפנט בשנות ה-80', ליליה וורד קלפטר.
מיכה שטרית שייצג את החברים של נטאשה הלהיב את הקהל עם "אם כבר לבד" מהאלבום "שינויים בהרגלי הצריחה" המופתי שהפיק להם אלפנט ואחר כך קצת הרס עם ביצוע מחופף ומלא טעויות לשיר "סוזן". שני אמנים שלא עבדו עם אלפנט וייצגו את הדור הצעיר היו מוטי ביקובסקי עם "רחוב 60" ונעם נבו עם "שומר אריות" בביצועים נחמדים שלא הביאו אינטרפטציה משמעותית לשירים.
נעם רותם משחזר את סולו הגיטרה של "נופל מדמם"
נעם רותם חזר לבמה בפעם השניה עם ביצוע מלהיב לאחד השירים שמתארים את המאבק של אלפנט בהתמכרותו לסמים - "נופל מדמם". רותם ניסה לשחזר במשהו את סטייל הגיטרה של אלפנט בסולו הגיטרה שלו וזה די הצליח לו לצד שירה חזקה וסוחפת.
רגע שיא שלישי במופע הגיע עם עלייתם לבמה של אנשי משינה - יובל בנאי ושלומי ברכה שפעלו בראשית דרכם במועדוני תל אביב לצד אלפנט ו"להקה רטורית". השניים ביצעו, כמו במופע לציון עשור למותו של אלפנט, את "סדר יום" בצורה סוחפת כמו שרק הם יודעים. ארז לב ארי נתן שני ביצועים טובים ל"הלם כרך", ו"יום לפני הסוף" וחימם את הקהל לקראת שני ענקי הרוק הישראלי - ברי סחרוף ואהוד בנאי.
רע מוכיח מפריע לסחרוף, שמזמין את אהוד בנאי
רגע מסוג אחר נרשם כשרע מוכיח הצטרף בפרקשן לברי סחרוף לביצוע השיר "באים אותך לקחת", אך מוכיח התעקש להמציא לשיר קצב משלו ולהפריע לסחרוף גם בשיר השני - "אבוד", אותו נטש באמצע. סחרוף הזמין את אהוד בנאי לבמה והשניים נתנו ביצוע נהדר ל"הנה היא באה" אותו הקליטו בזמנו ל"אוסף אלפנט".
אהוד בנאי נשאר עם "טרי" לשיר האחרון שלהם לערב זה - ביצוע מקסים לשיר הנדיר של "הפליטים", "קסם גלילי", שאלפנט היה שותף לכתיבתו. כאן המקום לציין שלהקת "טרי" ניגנה נהדר לאורך כל הערב והצליחה לשמר יפה את האווירה המקורית של השירים.
לאחר הפוגה למען חילופים על הבמה עם קטע וידאו של "הפליטים" מהאוצר הפרטי של קוטנר עלו אהוד בנאי ולהקתו לסט שכלל שלושה להיטים של "אהוד בנאי והפליטים" שהרימו את הקהל - "זמנך עבר", "ערבב את הטיח" ו"עיר מקלט" שבו הצטרף באופן ספונטני סחרוף לבנאי. הביצועים של בנאי עם ובלי סחרוף היו חזקים וטעונים. נראה היה שהוא מתרגש לחזור אל הזכרונות מחברו ושותפו המוזיקלי יוסי אלפנט ז"ל.
רע מוכיח עושה מה שבא לו
ארוע מוזר וחריג שגנב את הפוקוס מהארוע החשוב שלשמו התכנסנו התרחש בהדרן, כשקוטנר הזמין את כל המשתתפים לביצוע משותף של "ממשיך לנסוע". רע מוכיח, שהיה נראה שלא במיטבו באותו הערב, היה בין האמנים הראשונים שעלו לבמה להזמנתו של קוטנר, התיישב על עמדת התופים והתחיל לתופף. אך אנשים מההפקה ביקשו ממנו לפנות את התופים לטובת המתופף של בנאי, ערן פורת, שהיה אמור להוביל את הקצב בשיר.
לאחר כמה דקות של מבוכה ומתח עלו כולם לבמה וחתמו עם ביצוע הימנוני ל"ממשיך לנסוע". בזמן התפזרות הקהל חזר מוכיח לבמה הריקה, אחז במיקרופון, סיפר לקהל שהוא ניגן עם יוסי אלפנט ז"ל בהופעה שבסופה נפטר, ותופף בזמן שהקהל יצא החוצה. ובכל זאת היה מרגש לראות איך אחרי 20 שנה עדיין זוכרים את יוסי אלפנט ככותב, סמר, מפיק מוזיקלי וגיבור גיטרה,, בערב שכל הכרטיסים אליו אזלו כשבוע מראש. לך אלפנט!