אחרי שהם מנסים כבר תקופה ארוכה למצוא את המקום שלהם בתרבות הישראלית, שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז שחררו אתמול את "דובשנייה". יכול מאוד להיות שדווקא החיבור ביניהם הצליח ליצור את השיר שישנה להם את הקריירה. זה לא שאם השיר הזה לא יצליח אז הם יכולים לפרוש מהתחום, ממש לא - אבל הוא בכל זאת קריטי, כי הוא עשוי לסדר להם את השדרוג המיוחל ולהפוך אותם לאיי-ליסטים.

נתחיל עם המארח, שחר סאול (מבטאים Soul, אגב), מי שרבים מכירים כ"ראפר מ'מיליון דולר'". שחר נראה טוב, הוא ראפר מוכשר וגם גוון הקול הבאסי שלו מאוד ייחודי בארץ (זוכרים את KYD?). אז למה בעצם זה לא "קרה לו" עד עכשיו? יכולות להיות מיליון סיבות, אבל זה כנראה בעיקר כי לא היה בשירים שלו איזשהו הוק שהקהל יכול לצרוח. סאול נמצא בסצנת ההיפ הופ כבר תקופה ארוכה ומאז האירוח שלו אצל נועה קירל מנסה לעשות את הקרוסאובר למיינסטרים. אחרי הסינגלים "לאן הולכים", "קיק באס" ו"תיקו תיקו" הגיע כאמור הבאנגר הנוכחי, שבו הוא משלב את כל מה שהיה חסר לו: זמר שישיר את הפזמון. ובמקרה הזה, זמרת.

אבל עוד לפני זה: כאמור, אין עוד הרבה אמנים עם גוון קול כמו של סאול, וכבר עם המילה הראשונה - "פויה" - אי אפשר לפספס אותו. "אני ואת ביחד מניה, כמו ביטקיון עלייה", הוא לגמרי משפט שיכול לככב בקפשנים של הישראלים באינסטגרם.

נכון, מוזר להשוות את אגם בוחבוט לשחר סאול. השם שלה בכל זאת הרבה יותר מוכר בישראל, וכבר היו לה כמה להיטים ברדיו וברחבות - אפילו "באתי להציל אותך" שיצא ממש לאחרונה ובו היא מארחת את שחר. אז הפעם היא מחזירה לו את הטובה, ומתארחת אצלו לפזמון וההוק של השיר. אין ספק שאגם היא זו ש"דובשנייה" עושה לה את השירות הכי טוב מבין השלושה. איכשהו, בלי לשים לב, בוחבוט שחגגה יום הולדת 18 ממש לא מזמן, כבר לא נראית אותה ילדה מבית ספר למוזיקה, אלא כוכבת פופ בהתהוות.

הסטייל, הסלסולים וכמובן השורה הכי מושלמת בשיר: "למי קראת דובשנייה, בוא אני אזרוק עלייך אלפיה" - אם זוכרים שרק לפני שנה היא שרה "אישה חזקה, עצמאית, אינדיפנדט", והפעם היא מעבירה את המסר בצורה אלגנטית הרבה יותר - אפשר להבין דרך "דובשנייה" את גודל הפוטנציאל האמיתי של אגם. כשנועה קירל הוציאה את "פאוץ'" היא הפכה רשמית לכוכבת הפופ של ישראל, הסמפול של איברהים טיטלסיס עם ביט טראפ הוא בדיוק החומר לפופ הישראלי, אז נכון שנועה הייתה הראשונה לעשות את זה, אבל בתכלס זה לגמרי הגיוני הקריירה של אגם תהיה מורכבת משירים מתאים לאופי ולקול של אגם.

גם נורוז מגיע לשיר הזה כשמאחוריו כבר להיט רציני. "מגבת באוויר" אמנם יצא בקיץ 2020, אבל בזכות הטיקטוק (ולמרות שתחנות כמו גלגלצ התעלמו ממנו אפילו שידעו שהוא מנוגן בלי הפסקה בשטח), הוא סוף סוף התפוצץ בסוף הקיץ האחרון, והיום עומד על 2.3 מיליון האזנות בספוטיפיי. לאחרונה הראפר בן ה-22 הוציא גם אלבום לא רע בכלל - ומבחינתו, השיר הזה יכול להיות מבחן המיינסטריים.

יש לו אמנם רק בית אחד בשיר, אבל הוא מצליח להעביר בו את הנונסנס-ראפ שלו בשורות כמו "אין לה יומולדת כל הנרות על העוגה/ הלכה פתחה מימונה על הלגונה", ו-"שתתה יותר מידי והיא צריכה קצת מים, כולם כבר הבינו שהיא לא שמה... תשומת לב". כשראפרים יוצאים מאזור הנוחות שלהם וקורצים למיינסטרים זה יכול להיגמר באסון או ששון. במקרה הזה, לגמרי מדובר בקול ששון וקול שמחה.

על דובשנייה עבדו לא פחות משמונה אנשים: שלושת המבצעים, כששחר ונורוז גם על הכתיבה, ואליהם מצטרפים ברשימת הקרדיטים רון ביטון, רון נשר ואפי אישטה. האחרון הוא מפיק שעובד "במחשכים" כבר תקופה ארוכה מדי. אליו הצטרפו גם צמד המפיקים Triangle (עידו נצר ועמית מרדכי) שעשו את השיר לאירוויזיון של עדן אלנה. 

שורה אחת בשיר, צריך להגיד, עלולה להיות בעייתית: "יש לה לוק שלא נגעו בה". אולי אם הייתה מעורבת לפחות אישה אחת בתהליך היצירה, הם היו מבינים שאלה לא לגמרי מסרים שעוברים היום, והיו מוצאים תחליף. אגב, זה די נדיר שבישראל עובדים כל כך הרבה אנשים על שיר אחד, אבל בארה"ב זה די בסיסי - תפתחו כל להיט שיצא בטופ 20 העולמי ותראו רשימת קרדיטים אפילו ארוכה מזו. ככה זה כשמשקיעים.

החיבור של נשר לשיר מקפיץ לראש ישר את "דוביגל", הלהיט האחרון שהיה שותף לו. גם שם, אגב, היה שילוב של שלושה ראפרים כשאחד מהם מסלסל. סביר שהמנהלים של סאול ובוחבוט הבינו שבשביל להפוך אותם לכוכבי פופ אמיתיים הם צריכים לאחד כוחות, ואם אפשר להביא עוד ראפר לוהט כמו נורוז - אז בכלל טוב. עכשיו רק נשאר לראות איך השיר יתפוס במציאות.


הגיון של צבא

השבוע דווח שוואלרי חמאתי תופיע בטקס המשואות השנתי בהר הרצל. כמה ימים לאחר מכן, הזמרת שחררה כבר שני סינגלים חדשים שיעמדו בראש ה-EP הראשון שלה: "מנגינה" ו"أنا مليت" (Anna Mallet). בגלגלצ, תחנת הרדיו הצבאית והמואזנת ביותר במדינה, הכניסו לראשונה שיר שלה לפלייליסט השבועי שלהם (שיר שנבחר לפלייליסט ינוגן 4-3 פעמים ביום, תלוי בשיקול העורכים). אין טעם שתנסו לנחש איזה שיר מביניהם חברי ועדת הפלייליסט (שזהותם, אגב, חסויה משום מה) בחרו, כי זה לא אחד מאלה, אלא דווקא את השיר הקודם שהוציאה באוקטובר האחרון.

לא שמרתי את הפרוטוקול שעולה באתר התחנה מדי שבוע, אבל אני די בטוח שחברי הוועדה כבר דנו ב"ככה לוותר" (המעולה מאוד) בפעם הראשונה שהוא נשלח אליהם. אז למה רק עכשיו הוא עבר? מה השתנה שפתאום עכשיו הוא כן טוב לאוזני העורכים המוזיקליים של גלגלצ? סביר מאוד שהם החליטו לפרגן על הבחירה בה להופיע בטקס המשואות - גם שיקול מוזר, אבל נניח ואנחנו סבבה עם זה - אז למה לא את אחד מהשירים החדשים שהוציאה? הרי הם גם ככה לא אהבו אף אחד מהם. וככה שוב קורה שהתחנה שמתיימרת לייצג את המיינסטרים בישראל הולכת לנגן לכם בתקופה הקרובה שיר "ישן", מהלך שלמעשה רק פוגע בזמרת, חמאתי כי חמאתי בכלל כבר עוסקת בקידום של שני השירים החדשים שהוציאה השבוע. כנראה, כמו בהרבה מקרים הזויים אחרים בצה"ל, אין מה לחפש את ההגיון של עורכי התחנה הצבאית.


זהה את הטרנד: "חוץ ממך"

אין דבר מרגש יותר מאשר שירים של זמרים אנונימיים שמצליחים בלי מעטפת ענקית כמו שיש לרוב הכוכבים היום או היסטוריית להיטים, ועל אחת כמה וכמה כשזה מגיע מהשטח. מאיה דדון אמנם גייסה ב"חוץ ממך" את כותב הלהיטים רון ביטון ומאור שטרית, אבל מה שקרה לשיר שלה מהרגע שיצא, לפני קצת יותר משבוע, הוא בהחלט חריג: למעלה מ-174 אלף צפיות ביוטיוב וקרוב ל-2,000 סרטונים בטיקטוק.

אם תפתחו את הטיקטוק בשבוע הקרוב כנראה לא תצליחו להתחמק מהשורות "ואיך אמרת לי/ אם מישהו יוריד לך את הביטחון/ זה עסק עם הבנאדם הלא נכון/ אתה זה ששמרת רק עליי". אז כשתיתקלו בהן כשברקע תמונות של בני זוג, אבא, אח ואפילו סבא - תדעו מה זה ואיך זה קרה.

@liorhazut_ החיים שלי ❤️#foryou ♬ חוץ ממך - מאיה דדון

@efrat_shelly

אבוש שלי

♬ חוץ ממך - מאיה דדון

@sapirr4545 זה עסק עם הבן אדם הלא נכון#fypシ #viral #אחשלי #אחשליהגבר ♬ חוץ ממך - מאיה דדון