אמינם – Survival

אמינם הופעה 1 (צילום: Sean Gardner, GettyImages IL)
שובו של. אמינם | צילום: Sean Gardner, GettyImages IL
תעשיית המוזיקה העולמית הייתה כל כך עסוקה השבוע בדליפות הסינגלים הדי מצ'עממים של קייטי פרי וליידי גאגא, שאיכשהו גם שיר חדש של אמינם (שמלווה את יציאת החלק החדש של משחק המחשב המצליח" קול אוף דיוטי") לא זכה ליותר מדי התייחסות ובאז. מוזר, בהתחשב בכך שמדובר בשיר ראשון מתוך אלבומו הבא של ראפר, שרק לפני שנתיים עשה קאמבק היסטרי במיוחד עם האלבום "Recovery" שהפך לאחד האלבומים המצליחים בקריירה שלו.

כבר בהאזנה ראשונה ברור שלא מדובר בסינגל מטיראל, הוא בטח לא יבזבז את השיר החזק באלבום המתקרב על פסקול של משחק מחשב, אבל בהחלט מדובר בקטע ראוי של אמינם, שעם ריף הדיסטורשנים והתופים המלוכלכים, יותר ממזכיר את שיתוף הפעולה מוצלח שלו עם פינק באלבום הקודם, כשאת מקומה ממלאת הפעם בת טיפוחיו סקיילר גריי.

מה שכן, בשבוע רועש במיוחד של פרי וגאגא, וכשבסצנת ההיפ הופ לא מפסיקים לחפור על הקטע החדש והשערורייתי של הראפר העולה קנדריק לאמר (גם הוא אגב בן טיפוחיו של דר דרה), אמינם קצת נשמע כמו חייזר מעולם אחר. לא בטוח אם זה טוב או רע, אבל נחכה לאלבום המלא בחודשים הקרובים (בו יתארח גם לאמר) כדי לשפוט.

 

ליידי גאגא  - "Applause"
גם ליידי גאגא וגם קייטי פרי סבלו השבוע ממכת ההדלפות הנודעת לשמצה (אם כי תלוי מאיזה צד של הביזנס מסתכלים), והקמפיין השיווקי סביב הסינגלים החדשים שלהן, מעבר לתחרות המאולצת ראש בראש, נאלץ להשתנות תוך כדי תנועה. באופן מפתיע מי שאוכלת אותה הפעם היא דווקא ליידי גאגא, שמתקשה לעקוף את פרי ואת רובין ת'יק במצעדים של אייטיונז, וחוטפת ברשת בלי סוף. מילא על הדימיון (בפעם האלף והמוצדק גם הפעם) לשיר של מדונה, אבל כשמתחילים להכתיר בכל מקום את סינגל הקאמבק שלך כ"פלופ", את כנראה צריכה להתחיל לדאוג.

ובכן, כנראה שעוד מוקדם להספיד את הסינגל, בטח כשהוא עוד לא יצא רשמית לתחנות הרדיו באמריקה, אבל אם לשפוט לפי השיר בלבד: פזמון פופי מדבק בהפקת EDM גנרית, אפשר בכלל להתבאס מהגאגא. לשירים כאלה אפשר לצפות אולי מסלינה גומז, לא מגאגא. נסו להיזכר בפעם הראשונה ששמעתם את "Bad Romance". ההבדל עצום. כמובן שיש מצב שתוך יומיים ייצא הקליפ, יעשה רעש היסטרי ורק אז נבין כמה השיר הזה גאוני, אבל בינתיים אפשר בהחלט להכריז: 1-0 לקייטי פרי. האמת, גם השיר שלה די מעפן. נלך על תיקו 0-0 ונחכה לחדש של ריהאנה (עוד השנה מסתבר).

 

בורגור ודודו טסה – Wayak
את סיפור ההצלחה היוצאת דופן של בורגור (אסף ברגר) הישראלי בסצנת המוזיקה האלקטרונית העולמית כבר שמעתם כנראה, אבל לקראת ההופעה שלו (אפשר להניח שיותר דיג'יי סט) בתל אביב ב- 22 בחודש, שווה להתעכב רגע על שיתוף הפעולה שלו עם דודו טסה עם גרסת הדאבסטפ העדכנית שלהם לקלאסיקה של פריד אל אטרש. ובכן, מודה שלא הכרתי את המקור של אטראש, ומודה שאני לא מסוגל לשמוע יותר כל השפעה או סמפול של מוזיקה ערבית במוזיקה היום (ותודה לאחינו היהודים שהמאיסו את הז'אנר עקב שימוש יתר).

ועם זאת, השת"פ הזה הוא כנראה  אחד הדברים הפחות טובים שהשניים (המוכשרים כל אחד בתחומו) עשו בקריירה שלהם. ובדגש על הדרופ הצ'יזי. נכון, זה קליט בטירוף ולפחות פעם בשעה חופר לי בראש ה"ווואיק וואיק, יא חביבי וואיק", אבל זה בטח לא אומר שזה טוב. דווקא הקליפ לקטע, שיצא השבוע, די משפר את המצב, וההומור שהשניים מפזרים שם בכיף אולי בכלל מלמד שגם את הקאבר הזה הם עשו בעיקר בשביל הצחוקים והכיף על הבמה בהופעה, בה גם יתארח טסה.

כך או כך, אם כבר שת"פ סביב שיר בערבית, זה עדיין עדיף פי כמה מה"חביבי איי לאב יו" המביך של פיטבול ועוד איזה נובאדי, שטוחנים ברדיו פה בשבועים האחרונים.

אגב, בורגור לא ממש מוכן לחשוף את שם הכוכבת הבינלאומית אתה הוא עובד היום, אבל אחרי הלהיט עם מיילי סיירוס, שיטוט קליל ברשת מגלה שמדובר כנראה בסלינה גומז, שבדיוק נמצאת בשנה של השחתת תדמית הילדה שלה, ובקטע הזה בורגור כנראה מתאים לה כמו כפפה ליד.

 

שון פול – "Other Side Of Love"
הקאמבק המוצלח של שון פול (המתארח הכי סדרתי בעולם אחרי פיטבול) בשנה שעברה בהחלט החזיר אותו לעניינים ולמצעדים, גם אם את הימים הגדולים עם ביונסה הוא כנראה יתקשה לשחזר. ולמרות זאת, באמריקה לא מוותרים ומנסים לשווק אותו מחדש גם לדור שעוד לא נולד כשיצא "בייבי בוי".

השיטה כביכול פשוטה: מצמידים לו כמה מהכותבים והמפיקים הבכירים של השוק האמריקאי (בני בלנקו, קאטארס), ומשלמים לא רע למיטב הראפרים החמים שיבואו להתארח בכמה מהקטעים, כמו טו צ'יינז, ג'וסי ג'יי. התוצאה: "Other Side of Love" הפופי והמדבק, שיוצא עכשיו גם אצלנו, הופך ללהיט גדול דווקא בבריטניה ו-"Entertainment" ההיפ הופי והסתמי (הכי חיקוי של הארלם שייק) לא ממש מצליח להתרומם. האמת, גם לא רע, בטח כשאין עדיין תאריך יציאה לאלבום השישי שלו.