קייטי פרי – "Dark Horse"
השבוע הזה התחיל בשיר חדש ודי מאכזב של בריטני ספירס, מצטרף טרי לקטגוריית "סינגלים מבאסים של כוכבות פופ מובילות" על שם ליידי גאגא וקייטי פרי. אפשר רק להגיד תודה למיילי סיירוס והפטיש לפטישים, שהצילה אותנו משעמום מוות במצעדים.
אבל יש אולי עוד תקווה, אם להסתמך על "Dark Horse", הקטע החדש של קייטי פרי שיצא אתמול, שמנסה לתת פייט לסיירוס עם ביט טראפ פופי מאוד מוצלח (שדי מזכיר את המבנה של "We Can't Stop"), ועם הופעת אורח של אחד הראפרים החמים היום במיינסטרים האמריקאי "Juicy J". בניגוד ל"Roar" הפסטיגלי, הפעם מדובר בקטע דביק פחות עם פיל מועדוני אפלולי, וביצוע קולי קצת יותר משכנע שדי מזכיר את שיתוף הפעולה המוצלח עם קנייה ווסט ב "E.T" ונותן תקווה לעוד כמה כאלה באלבום החדש, שייצא בסוף החודש הבא.
מייג'ור אלי וג'סטין ביבר – "Lolly"
מייגור אלי הוא לא רק ראפר, אלא גם הוא אחד המפיקים היותר עסוקים בתעשיית ההיפ הופ בארצות הברית. ומאחוריו הפקות לשמות גדולים כמו ני - יו, שון קינגסטון וגם לג'סטין ביבר. לאחרונה חתם ב"School Boy" חברת התקליטים של המנהל של ביבר.
כספתח לתחילת העבודה יחד מצטרף אליו ביבר עצמו, הפעם בקטע ראפ (לצד ג'וסי ג'יי, שמתארח גם אצל קייטי פרי)ץ כמו שכבר הוכיח בעבר, ביבר עושה את זה דווקא לא רע. הפעם, לשמחת המעריצות, הוא גם נטול חולצה.
אבל אם נתרכז במוזיקה, אז מדובר בקטע היפ הופ חופר למדי, אבל מהסוג שמדבק, על בחורה שרוצה את הסוכריה. ויחד עם הריקודים נטולי החולצה זה עוד יכול לעבוד להם.
אביצ'י באלבום "True"
אחרי ביקור מוצלח בארץ, מוציא אביצ'י, כוכב הדאנס הכי מדובר בחודשים האחרונים, את אלבום הבכורה המצופה שלו "True". בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, הוא יכול להפתיע גם כמה מהאנשים שדי מתעבים מוזיקת קלאב מסחרית ובטח את הלהיט הטחון עד מוות "Wake Me Up". לא ברור אם זה בגלל הגנים השבדיים המוזיקליים או בגלל חברת תקליטים גדולה שלוחצת עוד יותר לכיוון המיינסטרים, אבל אוויצ'י הצליח להרכיב אלבום פופ דאנס די מוצלח, שנוגע בכמה ז'אנרים, בטח לא רק באלה מועדוניים.
כמובן שהסאונד המזוהה שלו (שקרוב להימאס, אבל עוד לא) עוטף כמעט את כל ההפקות באלבום הזה, אבל הוא בהחלט מצליח להפתיע. למשל עם נגיעות אינדי ב-"Liar Liar". יש גם קאבר לאנתוני והג'ונסונס, סול ב-"Addicted To You", פאנקי-האוס ב-"Shame One me", פופ ב-"You Make Me", הסינגל השני שזוכה עכשיו גם לקליפ, ודיסקו ב-"Lay Me Down", שיתוף פעול מוצלח עם אדם למברט ונייל רודג'רס, שאביצ'י טוען שרצה לעבוד אתו עוד לפני "דאפט פאנק" ב-"Get lucky".
האלבום של אביצ'י במלואו
ויש כמובן את העניין עם הקאנטרי פופ. אם "Wake Me Up" הפך אותו לשם מוכר גם באמריקה, אומת הקאנטרי, אז "Hey Brother", הקטע קאנטרי הנוסף באלבום עם חברים מ"אליסון קראוס בנד", עוד יהפוך אותו שם לסופרסטאר של ממש. בכלל, נראה שבניגוד לאלבומי הסופרסטארים הבינלאומיים של דיוויד גואטה, אוויצ'י כיוון הרבה יותר מדויק להארדקור של תעשיית המוזיקה האמריקנית, שם כמובן נמצא הכסף הכי גדול. אירופה (והמזרח התיכון) כבר מזמן שלו, אז עדיף להתמד בשוק שעוד נשאר לכבוש.
הקילרז – "Shot At The Night"
למרות שהם עדיין נחשבים ללהקת הופעות מבוקשת, כבר שני אלבומים שהקילרס לא ממש מצליחים לפגוע. למעשה, מאז "Human" ההימנוני מ-2008 לא היה להם באמת להיט מצעדים גדול, שלא לדבר על האלבום האחרון והדי נשכח מהשנה שעברה. במצב כזה יש בדרך כלל שתי אופציות: או להתפרק ולחתוך לקריירות סולו כושלות (בדרך כלל), או להוציא אוסף להיטים ולקוות שזה יחזיר אותך קצת לעניינים.
עכשיו, לא ברור מי עוד מוציא אוסף להיטים בעידן הרשת, אבל הקילרז מנסים גם את זה ומצרפים לחבילת הלהיטים הוותיקים, גם שני שירים חדשים. את הראשון מהשניים "Shot At The Night" הפיק להם המפיק הצרפתי הנחשב M83 , שעושה מה שהוא יודע לעשות ועוטף אותם בעטיפה אלקטרונית עם נגיעות אייטיז, שדי ממשיכה בקו מהאלבום האחרון. אבל לצערו ולצערנו, השיר לא ממש טוב או מעניין בשביל שההפקה תעבוד סביבו. התוצאה היא עוד סינגל משעמם של הקילרז, שכנראה יעלם די מהר. עוד כישלון כזה, ועוד יש סיכוי שבסוף הם כן יבואו לארץ.