התוכנית השלישית של שלב "שופטים מקרוב" ב"כוכב הבא", הוכיחה עד כמה פורמט הסינון הזה הוא אכזרי, ועד כמה מתמודדים שנטמעים בצבע הספות שבחדר ההמתנה משך שעות ארוכות נשכחים והופכים למובנים מאליהם. זה הסיפור של אסיף זילברמן, המתמודד הכי אובר-רייטד בתולדות תוכניות השירה בישראל, שבתוכנית של אתמול שר סביר ולא יותר, ונתקע בחדר מההתחלה ועד הסוף, בזמן שהשופטים מקיזים דם על זמרים טובים ממנו בהרבה. חוץ מאסף אטדגי, שאמר בשלב מסוים "אנחנו נשבים בקסם של החיוך והמראה החיצוני", וקרן פלס שהודתה "יש לי סופט-ספוט אליו", המקרה של זילברמן לא זכה לדיון המעט יותר מעמיק לו הוא ראוי, וחבל. כי בדיון שכזה היו מגלים (אולי) לארבעת המוסקיטרים, שזמרים מוכשרים ממנו בהרבה כמו שלי פרג'ון, שי סול וגל חייק, הלכו הביתה.

אסיף זילברמן - "תחזרי"

אסיף זילברמן נתן אודישן לא טוב, ולא ברור איך דווקא הוא המשיך לנבחרת, על חשבון כשרונות גדולים ממנו בהרבה כמו שלי פרג'ון ושי סול. בביצוע שלו התרגש יותר מדי, נשמע ממש לא אחיד, זייף, הקול שלו רעד, אפילו עלה וירד, קצת כמו נער בר-מצווה בדרשה שמתחלף לו הקול באמצע. בגלל חוסר הביטחון שלו הוא שר דרמטי מדי. התחבר לשיר, אבל התחבר אליו יותר מדי ושר באובר-מעורבות. לפעמים צריך לדעת לנשום. זה רק שיר. הוא לא מהזמרים ה"מתאבדים" וכ"מתאבד" הוא לא טוב. הוא שר בסדר במקרה הטוב, לא הרבה יותר מזה. קסם אישי, יופי חינני וכריזמה לא יכולים לבוא על חשבון יכולות שירה. ולא משנה כמו "סופט-ספוט" יש לקרן פלס כלפיו.
ציון: 7.5
מילות השיר בשירונט

 

אביה שושני – "לולה"

אביה שושני ממשיכה להראות שהיא רוקרית בדם, גם בזה שהיא בולעת מילים בשירה שלה (אפילו במשפט הראשון - "השפה שאנחנו מדברים"). כשהיא שרה בשקט זה היה קרוב ונחמד, אבל מאוד מיושר, היא לא צללה עמוק לרגש. הצלילה לרגש הגיעה כשהיא פתחה את הקול, ופתחה עוד, והמריאה עוד, ובסוף עפה התקרה. היא הבינה איך צריך לשיר משפטים כמו "אני סתם בחור שכונה, שמאוהב במלכה". גם הפעם יש לה את זה. בסך הכל אודישן טוב מאוד ל"כבשה שושנה".
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

אביב לוי – "אצלך בעולם"

אביב לוי שרה יפה מאוד. הקול שלה טוב, היא משתמשת בו בצורה נאה, ויודעת להעביר את השיר. הבעיה שלה מתחילה בבחירת השיר עצמו ובקשר שבין המשמעות של המילים למי שהיא כזמרת. "אצלך בעולם" הוא שיר אהבה שכתב מאיר בנאי, ואני מניח שלוי מכירה מהקאבר של אורית שחף ולהקת "היהודים", אבל אין קשר בין המילים והשיר עצמו לבינה - נערה בת שש עשרה. מה לה ולשיר אהבה שכתב גבר בוגר לאישה בוגרת. חוסר החיבור הזה למילים ניכר בביצוע שלה, שהיה מתוק ולא מספיק בשל. יש "קטע" בכך שבחורה עם קול רך וענוג שרה מילים שכתב גבר מחוספס לאהובת ליבו, אבל זה רק "קטע", כי נוצרת כאן בעיה של אמינות. וחבל. וזה בדיוק ההבדל בין תוכנית שמחפשת זמרים לבין ערב קריוקי שבו מספיק לשיר יפה. עם שיר אחר היא היתה יכולה להצליח יותר.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

עומר ראובן -  "עוד מחכה לאחד"

עומר ראובן שר מאוד מאופק ויפה בהתחלה, וככל שהשיר מתקדם הסגנון שלו מזכיר יותר ויותר שירה של מחזות זמר קלאסיים, קצת אוהד שרגאיי סטייל. הוא שולט בקול שלו יפה, ויש לו יופי של "סנטר", מרכז, הוא יודע מהיכן להוציא את הקול ולאן להביא אותו תוך שמירה על יציבות בביצוע. הבעת הרגש שלו דרך השירה מעוררת התפעלות. שינוי המין במילות השיר אמיץ, ועושה לו שירות טוב. יופי של ביצוע.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

יפי ואושר אריכא - "כשאת עצובה"

יפי (יפת) ואושר אריכא הם כמו "הפרויקט של רביבו", גרסת האבא והבן. הם שרים את עמיר בניון כמו פיוט בבית כנסת של תימנים. יש בשירה שלהם אהבה גדולה לזמרה ולאמונה. החיבור ביניהם הוא שלם שעולה על סכום חלקיו, כשכל אחד מהם יש את הזמן והמקום שלו בתוך השיר להתבטא סולו, וזה חשוב. שניהם מסלסלים יפה, אושר הרשה לעצמו בביצוע הזה לסלסל יותר מיפת, ועשה את זה טוב. כשהם מאמצים את הגרונות שלהם זה נשמע נפלא, כי הם יוצאים מרגשים. בסך הכל הם משלימים אחד את השני ונשמעים חזקים ביחד. עבודה משותפת מרשימה.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

שי סול – "מלאכים"

שי סל היא גם זמרת, גם יוצרת, גם ראפרית. השירה שלה כאן מתחילה שוב מהמקום הסגור, ונפתחת ככל שהשיר מתקדם. קטע הראפ שלה היה מאוד מעניין. היא באמת מוכשרת מאוד. השאלה לאן היא תיקח את הכישרון. בינתיים היא שרה על תרבות צריכה, שזה לא רע. היא הביאה ל'כוכב הבא' משהו שנדיר למצוא בתוכניות מהסוג הזה, אוונגארד. חבל שהסוף היה עצוב.
ציון: 9

 

גל חייק - "תרצי בי"
_OBJהאודישן של גל חייק הוא ההוכחה עד כמה חוסר ההבנה של השופטים במוזיקה מזרחית צועק לשמיים. מוקי אמר ש"הביצוע לא היה שונה מהמקור", כי הוא לא מבין עד כמה גל חייק שר את השיר שונה משלומי שבת. אין לו את הכלים (או שזה לא מעניין אותו) להבחין בניואנסים שבין המקור של שבת לביצוע של חייק. וקרן פלס הצביעה כחול ואמרה "באינטואיציה שלי אני יודעת שאתה זמר ממש טוב", ונשמעה כמי שלא ממש מתעמקת בסיבות לכך. גל חייק זמר מוכשר, שסלסל את השיר שונה מהמקור ולקח אותו למקום יותר "ערבי". חבל שאין מקום בתוכנית גם לסגנון שלו, שבו הוא מצוין.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

שלי פרג'ון - "מה שהלב שלי בחר"
_OBJשלי פרג'ון היא זמרת טובה מאוד, שמגישה את השיר עם המון ביטחון, שקט ויופי. נדיר לשמוע מישהי כזו צעירה ששרה כל כך יציב. האמת שהיא מזכירה את רוני דלומי ואפילו עולה עליה, לא רק בכמות התלתלים, אלא גם מבחינת הקול והיופי של השירה. הקול שלה יותר עמוק וחם ועגול, והשירה שלה יותר אינטליגנטית. אהבתי כשהיא שרה את הלהיט של קובי אפללו באיטיות, שהדגישה כל מילה. המהירות שכפו עליה השופטים היתה מיותרת. אחר כך בוכים שמתמודדים לא עושים משהו מקורי. אבל אחלה ביצוע.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

רנדום דוגס - "אין לי מקום"
_OBJ"רנדום דוגס" היא להקה לא רעה בתחומה, בהנחה שאנחנו עדיין בשנות התשעים. הסגנון הגראנג'י שלהם נשמע די מיושן היום בעולם הרוקנ'רול, שהשפיצים הכי חזקים שלו הם מי שמחברים רוק עם פולק ואלקטרוני. זה לא שאין היום להקות רועשות מצוינות כמו 'מיוז', שיש להניח שנמצאים ברשימת ההשפעות על 'הדוגס', אבל בשביל לעשות היום רעש ולהיחשב לאיכותי, אתה צריך להיות מאוד איכותי. והדוגס הם אנרגטיים ומכסחים, ומנגנים לא רע והסולן שלהם צורח נחמד למיקרופון, מה שבמועדוני רוק היו קוראים "בן-זונה של להקה". אבל כשהסולן שלהם מנסה לשיר יותר בשקט, מבינים שיש עוד הרבה מקום לשיפור. לא כל אחד שצורח טוב גם שר טוב, וחובת ההוכחה עדיין עליו.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

איקי לוי והראסטה היברומן - "היו זמנים"
_OBJאיקי לוי וחבורתו הם חבר'ה נחמדים שמנגנים רגאיי מאוד בסיסי. רגאיי זו מוזיקה שכמעט כל נגן סביר יכול לנגן, מה שעושה את ההבדל הוא הוייב, ויש להם וייב טוב, וצליל טוב. עד עכשיו הם היו בסדר והם ממשיכים להיות בסדר, אבל לא מתעלים. רגאיי יכול להגיע לקהל רחב דרך כמה אפשרויות. או להיות ממש מגניב, או להביא אמת עמוקה, או לדבר על לגליזציה. שירי אהבה זה נחמד, אבל רק איתם לא מגיעים רחוק בז'אנר הזה.
ציון: 8