הגמר של "הכוכב הבא 2" מתקרב, ובדרך כלל נהוג לומר שזה הרגע שבו מפרידים את המבוגרים מהילדים. במקור האמירה הזו מתכוונת להגיד שהגיע זמנם של הילדים לעזוב, אבל לפי אמש דווקא הנעורים הם אלה שמנצחים ומתקרבים לסוף. נדב גדג' בן ה-16 נפל בביוע לסלין דיון, אבל התעשת מהר ונתן ביוע מעולה לברונו מארס. לעומתו יפי ואושר אריכא, ששרו פעמיים בעז שרעבי, לא שרדו. שרי נחמיאס, למרות שנחשפה כמעריצה של שירי מימון, היא רוקרית לא פחות אביה שושני, אבל היא צריכה להוכיח את זה גם בביצועים. לא תמיד היא מצליחה. סער "ראסטי" דוידוב, גיבור העונה, הביא יציאה מגניבה ב"דרך המלך", אבל עוד עלול לסיים כגיבור הטראגי.

אביה שושני – "מילים"

אביה שושני שרה את "מילים" שונה מהראל סקעת, כזמרת רוק. היא אמיצה והיא נשמעת נהדר. שרה את הפרידה הכואבת הזו כמו שבחורה פגועה עם לב גדול וחור גדול בתוכו יכולה. השירה שלה מחוברת לבפנוכו שלה והיא מוציאה אותה החוצה בצורה מעוררת התפעלות. כשהיא נותנת "ברייק" של ירידה באנרגיות היא שומרת על הדיוק ואז ממריאה שוב כלפי מעלה, ועולה ועולה, ועוד מדרגה ועוד שלב, עם הקול החרוך המקסים הזה, שהוא לא גדול מהחיים, אבל יודע היטב איך לשיר את החיים האלה. יופי של נאמבר.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

יפי ואושר אריכא - "הלוואי"
_OBJפתיחה "קרה" כמעט א-קפלית ומאוד מרשימה. יפי ואושר אריכא בחרו שיר שאמור להתאים להם ברמת הז'אנר והוייב הרגשי. בהתחלה הם אכן מביאים את הקולות היפים שלהם ומדייקים יפה בסלסולים. כשנכנס הקצב הם קצת יורדים ברמת הביצוע, אבל שומרים על קו סביר. מה שעומד כאן בעוכריהם הוא קטע המעבר הספרדי-לטיני באמצע, שלא עבד להם טוב. הם היו חזקים יותר ברגש, פחות בלעשות שמח.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

נאוה תהילה  ולקר – "עוד נגיע"
_OBJנאה תהילה ולקר היא כה מיוחדת, עד שהקול שלה לבדו עושה לי צמרמורת. היא מרגשת אותי, השבריריות שלה, כשהשיר כל רגע נשמט לה מהידיים, אבל בעצם הוא ממש לא. בבית השני היא מעלה את הרף ונותנת תקווה גדולה ותפילה גדולה, למרות שהקול שלה רועד. בביצוע הזה שלה סוף סוף שמים לב למילים הנפלאות של אהוד מנור ז"ל, ואפשר להתרפק בנועם על ה"אווווו" שלה. הפזמון האחרון היה אמור להיות מלהיב יותר, אבל היא לא הרימה אותו יותר גבוה אלא קצת מסמסה אותו.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

סער דוידוב - "דרך המלך"
_OBJיציאה מגניבה, מקורית, אמיצה, ראסטי שיחק אותה. לקחת את הכותרת "דרך המלך" ולכתוב מילים חדשות על חייו, על היציאה מאשפתות לאור הזרקורים, ולמעשה לא לעשות קאבר לשיר של גילי נתנאל ושייקה פייקוב, אלא להכניס גם כאן שיר משלך, זה קטע. עוד בצד החיובי - השילוב עם הזמרות שעשו קולות רקע מצוין והטקסט של ראסטי עובד טוב. אלא שבצד הפחות חיובי, השיר נשמע כל השירים שלו שכבר היו, הוא לא יוצא מהשטאנץ, אבל עושה עבודה טובה בהחלט.
ציון: 9

 

אורית ביינסאי - "כאילו כאן"
_OBJאורית ביינסאי עשתה שני מהלכים מעניינים בביצוע שלה, היא גם שרה אחרת ממה ששרה עד היום, וגם ביצעה את השיר שונה מהמקור של בעז מעודה. היא לקחה את "כאילו כאן" שיצרו דנה אינטרנשיונל ושי כרם למקום נוצץ פחות ועמוק יותר, היא שרה כמו שכולם חיכו שהיא תשיר מתחילת העונה - מחוברת ללב, בעברית, נוגעת, מרגשת, כמו אחת שאכפת לה. הביצוע שלה נשמע אולי בכיוון שכברה קסאיי היתה שרה אותו במסגרת "הפרויקט של עידן רייכל", ומדובר במחמאה גדולה.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

נדב גדג' - Ne Partez Pas Sans Moi
_OBJאוי נדב אוי נדב. גדג' המוכשר כשד לקח שיר קשה, שכבר בגרסת המקור קשה לסבול אותו, וביצע אותו עם הרבה יותר גרוב מסלין דיון. הכוונה היתה טובה, השליטה בצרפתית לא רעה, אבל השיר עצמו קלקל לו, כי הוא לא באמת מתאים לסגנון שלו, ולכן הוא נאלץ להיאבק על הצרפתית, להיאבק על הלחן שיישב לו בפה ועל הוייב הבלתי אפשרי. היו כאן שני עולמות מוזיקליים שקשה לחבר אותם, והוא ניסה בכוח. זה כמעט הצליח, אבל היתה חסרה לו יכולת ווקאלית כדי להמריא עם השיר למעלה.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

שרי נחמיאס - "השקט שנשאר"
_OBJהאינסטינקט הראשוני צעק: סכנה! סכנה! סכנה! מה אתה עושה!?? איך אפשר להתמודד עם המאסטרפיס של שירי מימון?. ואז באה שרי נחמיאס ובהתחלה העיפה את הסכך של העולם עם ביצוע רוקיסטי א-לה נינט טייב (!!). היא כמעט מדהימה כאן, קצת מזכירה כאן את דיאנה גולבי. אבל ככל שהשיר התקדם התברר שהיא לא באמת מצליחה להרים את הקטע הרוקיסטי. המעבר שלה לאנגלית היה נהדר והיא נשמעה בה אפילו יותר טוב מאשר בעברית. ואז, שוב, בקטע החזק של השיר, כשהיה צריך להרעיד את אמות הסיפים, היא לא הבריקה ולא דייקה, אבל היא נלחמה עד הסוף. שאפו.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

איקי לוי והראסטה היברו מן - "נתתי לה חיי"
_OBJביצוע מבריק. האסטה אסטה של כוורת הפך לראסטה ראסטה של ההיברו מן. איקי לוי שר את הטקסט של דני סנדרסון כמו זמר רגאיי המצוין שהוא, עם הדגשים הנכונים. הלהקה ניגנה בסדר גמור, במיוחד הבריקו כלי הנשיפה, החצוצרה והסקסופון. הכיף והגרוב הם בילט אין ברגאיי, אבל כך גם המחאה, וההיברו מן הצליחו גם לגרום לכולם לרקוד (שוב), וגם, כמו שעשו ב"עבדים" של ברי סחרוף וב"אתיופיה", להכניס את המסר הטקסטואלי, בשורת הנושא של השיר ש"נתתי לך חיי, נפלתי על ברכיי, יאמינו לי כולם, למדתי מה זה סתןם ונעלבתי", וכמובן השורה שאומרת: "אם יש מספיק אוויר למדינה או שתיים". ככה עושים רגאיי.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

יפי ואושר אריכא – "אם את עדיין אוהבת אותי"
_OBJהאב והבן הלכו על שיר נוסף של בועז שרעבי, בחירה לא ראה בכלל. אושר פותח יפה, לא מושלם אבל בסדר. יפי השלים אותו בדרכו הנעימה. בפזמון הם עברו איכשהו, אבל לא הבריקו. יפי הוא זמר נחמד, אבל פחות חזק לאוויר הדליל של השלבים הסופיים בל התוכנית. הקול שלו לא מאפשר לו לדייק כמו שהיה רוצה. אושר טוב ממנו, וכשהוא לקח את הדומיננטיות בשיר, העסק טיפס למעלה, אבל לא באמת ריגש. יפי הצטרף כדי לחזק את הבן, אבל מהזיווג שגדול מסך חלקיו כבר לא נשאר הרבה יופי כמו בתוכניות הקודמות. לא באמת. חבל, אבל בעיני הם מיו את עצמם בתוכנית, ומכאן צריכים לצאת יחד להופעות. יש קהל שמחכה להם.
ציון: 8.5
מילות השיר בשירונט

 

נדב גדג' – "When I was Your Man"
_OBJביצוע מצוין של זמר מוכשר ופרפורמר טוב. מאז מומי לוי לא היה בארץ מישהו ששר ככה סול בארץ. בחלקים ארוכים מהשיר קשה היה להאמין שאנחנו לא שומעים הקלטה שהוכנה מראש, ושבכלל מדובר בזמר ישראלי, ועוד בן שש עשרה (!). לא הכל היה מושלם אצלו, לא את כל המחוות הפיזיות והקוליות שלו אני אוהב, לפעמים תנועות הגוף שלו מגוחכות, אבל זה באמת בקטנה. שש עשרה מלאו לנער, וליבו המה. ביצוע מאלף ומעלף.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

שרי נחמיאס – Fallin'
_OBJשרי נחמיאס חזרה לעצמה בביצוע שבו היא שוב הפגינה את היכולות המוכרות. אולי היא לא רוקרית בנשמה כמו אביה שושני, אבל יש לה את התכונה הנהדרת להיכנס לעומק של שיר ולעשות ממנו משהו אחר, שלה, מיוחד. הקול שלה נגע יותר מהשירה. הבנתי מה היא עושה, וזה היה יפה ומקסים. אלישיה קיז היתה עושה לה "כחול".
ציון: 9
מילות השיר בשירונט