רן לוי - "Carry on"

רן לוי פרומו (צילום: מטין צ'רסי)
מתאים את עצמו לפרטנר. רן לוי | צילום: מטין צ'רסי
רן לוי הוא מהבודדים שלא הסתפקו בקדחת הרדיו כדי להשמיע את קולם ובדומה לדורי בן זאב, דידי הררי וקוואמי, החליטו לנסות גם קריירה מוזיקלית. את האלבום הראשון, "Phony Clown", הוא מגדיר כ"אלבום קונספט שמתאר מסע אישי אל תוככי הנפש של לץ מזויף". הטקסט של הסינגל החדש, "Carry on", רומז על המתרחש בתוככי הנפש אבל לא יותר מזה. במילים אחרות, "כלום לא עצוב, הכל כרגיל" - זה המוטיב הבולט באלבום הזה, כך אפשר להבין משלושת הסינגלים שיצאו עד עכשיו.

בסינגל הראשון, "Signs" התארח קוואמי, בשני, "Heavently destroyd" אורן ברזילי וב-"Carry on" מתארח שי צברי. באופן מובהק אפשר להבחין שלוי מתאים עצמו לאמן איתו הוא משתף פעולה. למשל, הוא הלך לכיוון המזרחי יותר, שמאפיין את שי צברי. באלבום שיצא בחודש הבא צפויים שיתופי פעולה גם עם רננה רז ושלומי שבן.

 

The Raw Men Empire - "Orange land

דה ראו מן אמפייר, the raw men empire (צילום: May Castelnovo)
סאונד מופק היטב. The Raw Men Empire | צילום: May Castelnovo
בהמשך לרן לוי, כנראה שעניין המוזיקה השמחה לאנשים עצובים הפך לטרנדי, כי זה גם פחות או יותר הקונספט של ההרכב. "The Raw Men Ampire" (או בקיצורTRMEׁ). הם כבר שיחררו שני EP, יצאו לשני סיבובי הופעות באירופה והתקבלו לפסטיבלים הנחשבים ביותר בארה"ב CMJ ו-SXSW.

כעת האימפריה מכה שוב אבל חבריה מבצעים תפנית בפן המוזיקלי. לעומת הכיוון האקוסטי שאפיין אותם עד עכשיו, בסינגל החדש והמעיף "Orange Land" הם מפגינים סאונד, מחשמל, מקפיץ ומופק היטב, שמעורר חשק גדול לראות אותם על הבמה.

למזלנו, ההזדמנות הזו תגיע בשישי, 20.7 בשלוש בצהריים ב"איזור" בחגיגת יומולדת שתציין שלוש שנים מאז הוקמה הלהקה ובה יתארחו חנן בן סימון, איסר טננבאום (רוקפור) ורועי ריק (הקולקטיב).

 

אמיר לביא - "רק לפעמים"

אמיר לביא פרומו (צילום: אורית פניני)
בשביל לכתוב שיר יפה לא חייבים לסבך. אמיר לביא | צילום: אורית פניני
לא ברור למה אבל מאיזשהי סיבה, השם האלמוני אמיר לביא עורר תשומת לב בין כל שאר הסינגלים שיצאו לאחרונה. "רק לפעמים" קורה שאתה מנסה להאזין לשיר של אמן בלי שום רקע מקדים והשיר פשוט עושה את שלו.

בכל זאת בהאזנה הראשונה משהו נשמע מוכר ואכן הבדיקה למי נתונים הקרדיטים מגלה שארז לב ארי אחראי על ההפקה המוזיקלית.הנועם שמאפיין כל כך את לב ארי מורגש טוב בשיר, אם זה בגיטרות, בעיבוד ובכנות של לביא.

הטקסט של "רק לפעמים" מוכיח שבשביל לכתוב שיר יפה לא חייבים לסבך, ההפך - אפשר להזדהות עם תחושות, גם כשהאמן בוחר בפשטות נטולת התחכמויות. אלבום הבכורה של לביא, "טעויות שבחרתי" מתוכו כבר יצאו הסינגלים "לעוף" ו"מלחמות", יראה אור בחודשים הקרובים.

 

כנסיית השכל מעל לים?

האתגר הכי קשה עבור להקת רוק ששואפת לשרוד ככל האפשר, בייחוד בארץ הוא היכולת להמציא את עצמה כל פעם מחדש. חוץ מעוד המון דברים, אפשר לציין לזכותה של "כנסיית השכל" שלאורך הקריירה היא עמדה באתגר הזה מצוין. אולי דווקא בגלל שכבר ניסתה הכל, יכול להיות שהפעם, החבל נמתח יותר מדי. "מעל לים" הסינגל הראשון מתוך הפרויקט עם התזמורת האנדלוסית הוא שיר טוב שלא נופל ברמתו מלהיטים אחרים של הכנסייה, אבל מצד שני מזכיר כמה מהם כמו "תנו לי לשתות" בגרסת ה"אוטוביוגרפיה".

הסיבה לאכזבה הקלה מהשיר החדש כנראה טמונה ברף הגבוה שהציבו לעצמם החברים בעשרים השנים האחרונות. שוב, מגיע להם קרדיט ענק שהם ממשיכים לפעול מבלי להסתמך על אלבומי אוספים והופעות כמו להקות ותיקות אחרות, אבל יכול להיות שאלבום פשוט ורגיל בלי תוספות מפתיעות ומאמץ יתר, ישמח את הקהל שלהם לפחות באותה מידה.

>> הרד הוט צ'ילי פפרז: "זוכרים את הלל סלובק"