התופעה ששמה קותימאן ממשיכה להכות גלים, ולא רק בקליפ יוצא הדופן שביים לאחרונה עבור קרולינה. אחרי שפרויקט "Thru You", בו חיבר קטעי וידיאו של מוזיקאים חובבים ליצירות חדשות באתר יו טיוב, כבר הפך למיתולוגיית רשת ולמופע חימום לדיג'יי שאדו, הוציא לאחרונה קותי(מן) את הפרויקט החדש "Sue You".
הוא כולל קליפים המחברים ויזואלית ומוזיקלית בין 5 ל-10 קליפים קיימים של אמנים מוכרים לפאזל מש-אפי חדש ומרהיב, כשהעיקרון המנחה הוא שהויז'ואל והצליל הולכים יחד ומה שאתה שומע - זה מה שאתה רואה. שישה קטעים כבר יצאו בפרויקט החדש, שבתרגום נקרא באירוניה "לתבוע אותך" - כיוון שהוא מרסק במודע את כל סוגיית זכויות היוצרים של החומרים המקוריים.
"זה התחיל כעבודה לקמפיין לחברה שבאמצע הדרך נפל והחלטתי לסיים לעבוד על זה כי כאב לי שזה מתייבש על המחשב", אומר קותימן, 28, שרק בתעוזת הזהות מופיע שמו המלא אופיר קותיאל. "החלטנו לעלות את זה עם שם שהוא קריצה לקונספט, מעין המשך ל-Thru You, לא המשך ישיר, אבל עוד איזה משהו, למרות אני יותר נהנה לעבוד עם אנשים לא מוכרים, לא אמנים מוכרים וגדולים, אלא אנשים בבית שמנגנים מול המצלמה, יותר כיף לי".
"אין סוד, זה ניסוי וטעייה"
-איך אתה עושה את זה? מה הסוד?
"אין סוד. אני יושב על המחשב הרבה, זה ניסוי וטעייה. אני בוחר תופים למשל ומנסה לזרוק על זה קליפים אחרים, מחפש משהו שיתאים. זה הרבה מאוד לשבת על המחשב ולשחק עם זה".
-הצגת לאחרונה עבודה במוזיאון גוגנהיים בניו יורק.
"בשיתוף פעולה עם יו טיוב. גוגל וגוגנהיים התאחדו לעשות תערוכת אמנות של סרטים מיו טיוב ובחרו 25 סרטים קטעי וידיאו. הצגתי עבודה שמשלבת סרטי יו טיוב עם תזמורת לייב על הבמה שניגנה את 'מחול הונגרי' של ברהמס. היה מדהים, מופק ונראה ממש מיליון דולר, חוויה מדהימה ועוד במקום כמו הגוגנהיים בניו יורק, וקשרתי קשרים להמשך, אני רוצה לקוות שייצא מזה משהו".
"אני חייב לעשות דברים גם בשביל לשלם חשבונות"
-אתה גם מרוויח מזה, כמו בפרויקט שעשית למארון 5?
"הכסף מגיע מזה שאנשים מגלים את העבודות ורוצים שתעשה משהו על אותו קונספט. ואז 'ת'רו יו' ו'סו יו' מביאים עבודות כמו מארון 5. עשיתי את הדברים לאינטרנט ולכיף, אבל אני חייב לעשות דברים גם בשביל לשלם חשבונות.
"אז עשיתי פרסומת לקראפ-מן - חברת כלי עבודה. הם צילמו את עצמם עובדים עם פטישים ומסורים והרכבתי מזה קטע אינסטרומנטאלי. בארץ עשיתי לכוכב נולד פרומו באותו קונספט. לחברת טלפונים בחו"ל גם עבודה באותו קונספט - קליינטים שלהם ניגנו והעלו את זה לרשת ועשיתי מזה שיר".
- מה לגבי מוזיקה משלך?
"אני עובד על זה כל הזמן, לאט לאט. אני לא אוהב להופיע, לא ממש מת על זה. מעדיף לשבת בבית על המחשב".
מסרב לתקלט: "אני לא דיג'יי"
-היית יכול להסתדר יפה מאוד כדיג'יי מבוקש.
"קיבלתי הרבה פניות, אבל אני לא דיג'יי ולהכל אמרתי לא. אני מנסה לעצב קריירה שתהיה מותאמת אלי וזה לא פשוט. אני לא רוצה לעשות כל דבר שמגיע. כל הזמן מבקשים הופעות ותקלוטים - דברים שלא בא לי לעשות. אני מנסה לבנות קריירה על העניין שלי - קריזה על חיבורים, או קליפ, או המוזיקה שלי, כי החופש הכי חשוב לי כיוצר. גם הרבה דברים נמאסים עלי מאוד מהר. אני מאבד את העניין לעשות את זה, ואז לא שווה כלום".
-היו לך כמה הפקות יפות עם סבו.
"יש את האלבום של קרולינה וסינגלים שעשינו לכל מיני זמרים. לא פשוט לעשות את זה בארץ. אין המון אמנים שממש מרגשים אותי עד כדי כך שממש אכנס לתקליט לחודש -חודשיים, זה קצת פחות מעניין אותי.
"יש לי כל כך הרבה רעיונות ודברים שאני רוצה לעשות לעצמי ולכל זה אני לא מצליח להגיע. גם אם זה אמן מעניין ומסקרן אני נאלץ לוותר כי יש חמישה או שישה דברים שלי שאני רוצה לעשות ולא מספיק. אז לא ממש יוצא לי להפיק. פרויקט אחד בשנה עם סבו זה טוב כדי להישאר בכושר".
"תעשיית המוזיקה אבודה"
-אתה חושב שלפרויקטים שלך ודומיו תהיה השפעה על המיינסטרים?
"אני לא יודע מה יהיה, אבל כל התעשייה אבודה היום. היא לא יודעת מה לעשות עם האינטרנט וההורדות. זה חלק מהאבולוציה ואנשים מתחילים לעבוד עם הכלים החדשים. מעלים ליו טיוב כל כך הרבה חומר של עצמם מנגנים ושרים ויוצרים מאגר סימפולים ומוזיקה אדיר, שלי מובן מאליו שצריך להשתמש בזה.
"הרבה להקות ולייבלים מחפשים עכשיו לעשות משהו קצת שונה, קליפ מיוחד ליו טיוב או דברים שיגניבו. אני לא יודע לאן זה הולך, אבל לראות את זה משתנה זה מאוד מרגש. השינוי הגדול קורה עכשיו ואותי מרגש ומסקרן לראות לאן כל הטירוף הזה יגיע".