סביר להניח שכשאתם שומעים על פסטיבל באילת, מה שקופץ לכם לראש, הוא פסטיבל הג'אז ביום האדום, או דווקא התימניאדה. לפני שנה החליטו להרים ברשת מלונות פתאל פסטיבל "רוק", ועכשיו אחרי השנה השנייה המוצלחת, הם מתכננים להפוך את זה למסורת.
ההגדרה "רוק" לא עונה בדיוק על ליין-אפ האמנים שהופיע בפסטיבל, אשר שמר על קו המיינסטרים אבל היה די מגוון: הדג נחש (שפתחו עם "היפ הופ ציוני"), עברי לידר עם נינט טייב, אברהם טל עם קרולינה, עילי בוטנר וילדי החוץ, כנסיית השכל, והרכב רוק מיוחד שכולל את חמי רודנר, אפרת גוש, יהלי סובול ואריק ברמן.
שאלה מעניינת כאן היא קהל היעד. יוזמי הפסטיבל תארו שהם מצפים לקהל של "אוהבי מוזיקה באשר הם". אבל גיל הכניסה הוגבל ל-18 ומעלה, וכיוון שלא מדובר בהופעות "לכל המשפחה", הציפייה היתה שיהיו שם סטודנטים רגע לפני פתיחת הסמסטר, שינצלו את החבילה הזולה מבין אלו שהוצעו - זו שמתחילה ב-1600 ש"ח לשני לילות לזוג. התהיה התעוררה לגבי המלונות היקרים יותר של הרשת.
אבל כבר בערב הראשון לפתיחת הפסטיבל, בו הופיעו כנסיית השכל ועברי לידר שאירח את נינט, הופתעתי לגלות קהל במגוון גילאים: היו שם חבורות של סטודנטים, בני 30, בני 40 פלוס ואפילו מבוגרים יותר. עוד הפתעה חיובית הייתה אורך המופעים. ציפיתי להופעות קצרות בסגנון יום העצמאות, 45 דקות מקסימום. אבל גם כנסיית השכל וגם עברי לידר נתנו כל אחד הופעה של שעה ורבע, מלאה בלהיטים, כזו שנעה משיא לשיא, מול אולם מלא שהחזיר אהבה. לצדי הבמה הוצבו מסכים גדולים שאפשרו ליהנות גם מירכתיי האולם.
היום השני לפסטיבל (יום שישי) נפתח עם הופעת צהריים של אברהם טל שאירח את קרולינה. כשגבר מבוגר נדחף בין שתי בחורות צעירות שרקדו לפניו, כדי לצלם את טל בזמן הלהיט "הזמן עושה את שלו", קלטתי את הקטע: הפסטיבל של פתאל באילת הוא כמו "יום סטודנט" למי שכבר אינו סטודנט אבל עדיין רוצה ליהנות מהופעות של מוזיקה ישראלית טובה עם בירה ביד. מול הבמה, כתף אל כתף, רקדיו בחורה בגלביה, בחור עם חולצת צ'ה גווארה, צעיר בן 20, מבוגרת בת 50, כולם זזו לפי הקצב ושרו את המילים.
בערב המשיכו את החגיגה "עילי בוטנר וילדי החוץ", ואת הלילה סגרו "הדג נחש" עם השיר "יום שישי", למרות שהשעה הייתה 01:30 בלילה ובעצם כבר שבת.
ביום האחרון של הפסטיבל הופיע הרכב מיוחד שכלל את חמי רודנר, אפרת גוש, יהלי סובול, ואריק ברמן, שהתחברו יחד במיוחד עבור האירוע. בניגוד להופעות הקודמות, שנערכו באולם של מלון "הרודס", המוגבל לקהל של כאלף איש, המופע של הקוורטט נערך כמסיבת חוף ב"יו קלאב". בפסטיבלים הבאים ייתכן וכלל ההופעות יעברו לשם, כדי שתהיה אפשרות לפתוח אותן גם לקהל אילתי שהופעות לא מרבות להגיע לעירו בשגרה.
שש הופעות ב-200 שקלים
המארגנים מספרים על השקעה של מיליון וחצי שקלים בהרמת הפסטיבל, כעוד דרך להביא קהל לאילת בחורף. התוצאה היא חווייה מיוחדת עבור הנופשים, שזכו לשלב שש הופעות טובות, עם שני לילות בבית מלון.
בדיקה השווואתית של מחירי סוף השבוע הקרוב באילת באחד ממלונות הרשת, לעומת החבילה שהוצעה ב"פסטיבל פתאל רוק", מגלה שהחבילה של הפסטיבל יקרה יותר ב-200 שקלים. החשבון הזה מראה שהקהל רכש ב-200 שקלים כרטיסים ל-6 הופעות באורך של כשעה ורבע עד שעה וחצי כל אחת. שווה.
אבל המסקנה היא שמחירי הנופש בישראל כה גבוהים, כך שמשתלם לרשת להנחית באילת אמנים שיופיעו מול הנופשים ועדיין להרוויח גם כשתוספת המחיר לא גבוהה במיוחד.
אבל אני בעיקר התרגשתי לגלות איזה קהל מגוון, חם ואוהב יש למוזיקה ישראלית בארץ. וזה כבר מחמם את הלב.
*הכותבת היתה אורחת רשת מלונות "פתאל".