Baby One More Time

ההחלטות שעשתה והמאבקים שניהלה יחד עם אנשי הצוות שלה על שירים מסוימים הפכו את בריטני ספירס במידה רבה לכוכבת שהיא היום. נראה שההחלטה הגורלית בחייה הייתה לבחור בשיר ״Baby One More Time” כסינגל הבכורה שלה. רבים לא יודעים זאת, אך השיר היה מיועד עבור הרכב הבנות המצליח מהניינטיז - TLC.

חברות הלהקה סירבו להקליט את השיר, שנשלח אליהן בזמנו על ידי המפיק המוזיקלי מקס מרטין, בטענה שהוא ״פופי״ מדי ושאינו מתאים לאלבום השלישי שלהן, ״Fan Mail”, שיצא ב-1999. לבסוף ספירס הקליטה את השיר, שהפך ללהיט ענק וסימן אותה ככוכבת הפופ הכי מבטיחה של אותה תקופה.

I’m a Slave 4 U

בתחילת שנות ה-2000 צמד המפיקים המוזיקליים ׳הנפטונז׳ (פארל וויליאמס וצ׳אד הוגו) השמיעו סקיצה ראשונית של השיר לג׳נט ג׳קסון, שחיפשה אז חומרים עבור אלבומה השביעי ״All for You”. ג׳נט האזינה לשיר ומסיבה לא ברורה החליטה לוותר עליו, זאת למרות שהוא תאם באופן די מדויק את הסגנון המוזיקלי שליווה אותה באותה תקופה.

זמן קצר לאחר מכן השיר עבר לידיה של בריטני, שצילמה עבורו קליפ פרובוקטיבי למדי. רבים טוענים שהשיר חתם את תהליך ההתבגרות שעברה כזמרת, והשאיר הרחק מאחור את ימיה ככוכבת דיסני צעירה.

״I’m a Slave 4 U״ יצא כסינגל הראשון מתוך אלבומה השלישי של בריטני, הנושא את שמה הפרטי. אותו פרויקט כולל גם את השיר ״Boys”, שנכתב גם הוא עבור ג׳נט. בהמשך השיר יצא בגרסת רמיקס, שכללה שיתוף פעולה עם פארל וויליאמס וליוותה את מסע הקידום של הסרט ״אוסטין פאוורס - גולדממבר״ (2002).

Toxic

בעיני רבים ממעריציה, ״Toxic” הוא השיר הכי טוב שבריטני הוציאה. הלהיט הפך לקלאסיקת פופ מוערכת והעניק לזמרת את פרס הגראמי היחיד בו היא זכתה במהלך הקריירה שלה (׳שיר הדאנס הטוב ביותר׳ ב-2005). כיום, קשה לחשוב על ספירס מבלי לזמזם את השיר בראש, אך מתברר שהכוונה המקורית של יוצריו הייתה למסור אותו לכוכבת פופ אחרת.

ב-2003, השנה בה הוקלט השיר, הזמרת האוסטרלית קיילי מינוג הייתה בשיאה. אחרי קאמבק מצליח שכלל שינוי מוזיקלי ולווה ברצף של להיטים (ביניהם ״Spinning Around”, “Love at First Sight״ ו-״Can’t Get You Out of My Head”), קיילי קיבלה את ההצעה להקליט את ״Toxic” במסגרת העבודות על אלבומה התשיעי, ״Body Language”. הזמרת האזינה לדמו שנשלח לה ואפילו החזירה ליוצרים סקיצות שהקליטה, אך לבסוף החליטה לוותר עליו.

בראיון שהעניקה מספר שנים לאחר שבריטני כבשה איתו את המצעדים, קיילי סיפרה על השיר: ״אני הצבעתי נגד השיר. זה כמו הדג שכמעט תפסת ופספסת. הייתי חייבת להשלים עם זה״.

Umbrella

בשנת 2007 ריהאנה שחררה את ״Umbrella” כסינגל ראשון מתוך אלבומה השלישי ״Good Girl Gone Bad”, שסימן את הפריצה שלה ככוכבת פופ בינלאומית. השיר הפך ללהיט הגדול של הקיץ באותה שנה ועד היום נחשב לאחד השירים הכי מצליחים בקריירה המטורפת של רירי.

אחד מיוצרי השיר, כריסטופר ׳טריקי׳ סטיוארט, סיפר שאת השיר הוא ושותפיו יעדו עבור בריטני וקיוו שנסיכת הפופ תפתח איתו את הקאמבק שלה, שהגיע לאחר המשבר הגדול בחייה וכלל את האלבום המהפכני ״Blackout”, שנחשב עד היום לאלבום האהוב ביותר בקרב מעריציה. למרבה ההפתעה, בריטני סירבה להקליט אותו, ולאחר מכן הוא נשלח למנהליה של זמרת הארנ׳בי מרי ג׳יי בלייג׳, שעשו גם הם את אותה הטעות ואמרו ״לא״.

סטיוארט עבד עם בריטני על הדואט שלה ושל מדונה, ״Me Against the Music”, שהשתיים הוציאו ב-2003, מספר חודשים אחרי שהתנשקו מול המצלמות על הבמה של טקס פרסי ה-VMA.

Telephone

להיט נוסף שספירס ויתרה עליו הוא “Telephone”, שבסופו של דבר הוקלט כדואט על ידי ליידי גאגא וביונסה. בשנת 2008, רגע לפני הפריצה הגדולה שלה כזמרת בפני עצמה, גאגא ניסתה את מזלה כיוצרת מתחילה כששלחה גרסת דמו של השיר לחברת התקליטים של בריטני.

בריט הקליטה את השיר ותכננה לכלול אותו באלבום שהוציאה באותה שנה, ״Circus”, אך לבסוף הוחלט להשאיר אותו מחוץ לעריכה הסופית של האלבום. כעבור מספר שנים הקלטות של בריטני מבצעת את הלהיט של גאגא וקווין בי הופצו ברשת.