מתי רזה מדי הופך להיות לא סקסי? זאת השאלה ששאלנו אתכם, וכדי לעזור לכם להחליט הצגנו את אותה דוגמנית בצילומי עירום, פעם אחת במצבה הטבעי ופעם אחת בגרסת הפוטושופ.
אחרי בדיקה קפדנית של מאות התגובות שהגיעו (וממשיכות להגיע), המסקנה חד משמעית: הגבר הישראלי אוהב נשים שמלאות במקומות הנכונים – ושלא ריטשו את גופן באמצעות פוטושופ. 86 אחוז מהטוקבקיסטים הצביעו בעד התמונות בהן הדוגמנית – נגה דקל, מהסוכנות Simply U של עדי ברקן – מצולמת במצבה הטבעי, ללא עצמות בולטות. 24 אחוז מהם אפילו חשבו שנגה צריכה להיות מלאה יותר. רק חמישה אחוזים חשבו שהתמונות שרוטשו בפוטושופ הפכו את הדוגמנית לסקסית יותר.
עוברים לפנטזיות שאפשר לממש
"בדיוק כפי שציפיתי, הרוב המוחלט בוחר בנשים אמיתיות, סקסיות ומלאות במקומות הנכונים," אומר עדי ברקן, שכזכור יצא בקמפיין חדש נגד אנורקסיה ומוביל הצעת חוק שתוגש בקרוב לכנסת – חוק שיאסור על העסקת דוגמניות רזות מדי (פחות מ-18.5 BMI), כמו גם על הסרת היקפים דיגיטלית באמצעות הפוטושופ.
לדברי עדי ברקן, התוצאות מראות את הפער הגדול בין מה שמשדרת התעשייה הכוללת את המדיה, משרדי הפרסום ובעיקר את הלקוחות, לבין הרצון והיכולת האמיתית של הצרכן להזדהות עם המודל. "הגיע זמן שנפנים ונצא מתוך הבועה בה אנו חיים ונעשה את השינוי כבר עכשיו," אומר ברקן. "זה לא אומר שנפסיק לבנות פנטזיות – כי זה התחום שבו אנו חיים – אך זה אומר שנבנה פנטזיות הניתנות למימוש.
"בוא נהייה ריאליים, כמה נשים הן במידה 24 בזכות הגנטיקה? אם המודלים החברתיים יחזרו למידות נורמליות, מידה 38, כולנו נרוויח: המפרסמים, הצרכנים והחברה כולה. מגפת הפרעות האכילה תקטן בעשרות אחוזים, נעודד אכילה, התווית דרך חיים בריאה והעמדת גבולות. וכן, יש דבר כזה 'רזה מדי'".