הקריירה הספורטיבית של האצן הג'מייקני לשעבר יוסיין בולט אמנם הסתיימה בצורה מאכזבת באליפות העולם בלונדון החודש, אבל זה לא מנע מהאיש המהיר ביותר שנמדד אי פעם מלפתוח בקריירה עסקית חדשה.
בולט, שבבעלותו שתי מסעדות של מזון ג'מייקני הנושאות את שמו במולדתו, מתכנן לפתוח 15 סניפים של "יוסיין בולט טראק אנד רקורדס" (Usain Bolt's Tracks & Records) בבריטניה עד שנת 2022.
חברת פרנג'ם (Franjam), המעניקה את הזיכיונות ואשר בה שותף בולט, הודיעה כי הסניפים בבריטניה יוקמו באמצעות שותפות עם CDGR, אשר מפעילה גם את סניפי KFC ופיצה האט בממלכה.
הסניף הראשון של "יוסיין בולט טראקס אנד רקורדס" נפתח בקינגסטון, בירת ג'מייקה, באביב 2011, וסניף נוסף נפתח בהמשך בעיר אוצ'ו ריוס בחופה הצפוני של ג'מייקה. התפריט כולל מגוון "המבורגרים בסגנון יוסיין", וכן מאכלים מסורתיים מהמטבח הג'מייקני.
מוקדם יותר החודש נפרד בולט מהמסלול בצורה מאכזבת, בגמר מרוץ השליחים ל-4X100 מטרים באליפות העולם בלונדון. בולט, הרץ אחרון עבור ג'מייקה, קיבל את המקל במקום השלישי אך החל לדדות מעט אחר כך לאחר שמתח שריר, הפיל את המקל ולא סיים את הריצה כלל.
עם זאת, למרות שהמרוץ האחרון שלו לא ממש הסתיים בצורה בה רצה, נראה כי הדבר לא ימנע מבולט להמשיך להרוויח מהפיכתו למותג.
מותג רשת "יוסיין בולט טראקס אנד רקורדס" מתבסס לא רק על שמו של האתלט, אלא גם על תנוחת "מכת ברק" (Lightning Bolt) המזוהה עמו, שמשמשת כלוגו של הרשת. גם המילים בשם המותג, Track (מסלול) ו-Record (שיא), לקוחות מתוך הקריירה של בולט.
הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker. לכתבות נוספות: