אם אתם עוקבים אחרי המדור שלנו, אז בטח לא פספסתם השבוע את כתבה על ברוק לופטון - דיילת יאכטות ממיאמי שחשפה את הפעילות השערורייתית המתרחשת במועדוני יאכטות מסביב לעולם; ממסיבות סקס עם נערות ליווי ועד לדמי שתיקה שניתנים לאנשי הצוות בשווי של אלפי דולרים. הדיווחים של הדיילת הצעירה גרמו לי לתהות: האם יכול להיות שהפעילות הזאת מתרחשת גם במועדוני היאכטות בישראל? ובכן - כן ולא.
בשביל לענות על השאלה הזאת פניתי לד', סקיפר שעבד בתחילת העשור במועדון יאכטות יוקרתי במרכז הארץ בשביל לקבל ממנו את הפרספקטיבה הישראלית על התופעה (אם היא בכלל קיימת). ובכן, לטענתו ניתן להיתקל במקרים כאלו במועדוני היאכטות בארץ, אם כי היא הרבה יותר נדירה ביחס למקומות אחרים בעולם – ויש לכך סיבה טובה.
"ישנה תפיסה, שלא לומר סטיגמה, בנוגע לפעילות מן הסוג במועדוני היאכטות בארץ, אבל היא לא בדיוק קשורה למציאות", הוא מסביר. "מספר המרינות בישראל שמסוגלות להכיל יאכטות פאר הוא מאוד מצומצם ובמקרים רבים מדובר באזורים מסחריים והומי אדם. לא בדיוק המקום שאתה רוצה להימצא בו כשאתה רוצה לעשות משהו דיסקרטי". ד' מדגיש כי הוא לא מתכחש לתופעה הזאת במרינות אחרות רחבי העולם. "הייתי במרינה ביוון שהייתה מפוצצת ביאכטות מפוארות והכניסה לשם הייתה מוגבלת", הוא מספר, "שם באמת אפשר היה לעשות הכל".
לטענתו של ד', קיימים שני סוגים של שייטי יאכטות במרינות הישראליות: אלו הפרטיים ואלו שנזקקים לשירותי המועדונים – שני הסוגים נתקלים בבעיות בכל הנוגע לפעילות מינית על היאכטות. "אנשים שיש בבעלותם יאכטות מפוארות בארץ, כלומר מנועית בשווי מיליון יורו נניח, הם קומץ מצומצם מאוד - ובהרבה מקרים מדובר גם אנשים בעלי פרופיל גבוה", הוא מספר. "תחשוב על אנשי עסקים אמידים שאתה וכולם מכירים, אנשים די מוכרים בתקשורת. עכשיו תחשוב על מישהו כזה שמגיע ליאכטה שלו במרינה בהרצליה עם חבורה של נשים שאף אחת מהן היא לא בת הזוג שלו. כולם רואים אותו. זו לא בדיוק הדרך הכי חכמה לבגוד באשתך".
ד' מוסיף שגם אם הצלחת לעלות על כלי שיט בצורה דיסקרטית - אתה עדיין תתקל בקשיים ברמה הביצועית של האקט עצמו. "אני יודע שהקונספט יכול להישמע סקסי, אבל פרקטית זה מאוד קשה לביצוע", הוא מסביר. "גם אם הבאת ליאכטה את הפרטנרית הכי גמישה בעולם. בטן היאכטה היא לא בדיוק המקום הכי זוהר לקיים בו יחסי מין – במיוחד על יאכטה מפרשית. כלי השיט זז, אין שם כמעט חלונות, זה קלסטרופובי ולא אידיאלי". אף על פי כן, הוא מודה שהוא אכן נתקל בכמה סיטואציות שנויות במחלוקת במהלך תקופתו במועדון.
"אל תיכנס!"
"לפעמים כן יוצא לך לראות דברים במהלך העבודה במועדון", מספר ד', "פתאום מגיע לך איזה איש עסקים/אוליגרך, מהסוג שיש לו את הכסף לשים על יאכטה של 500 שקל לשעה, עם איזה כמה נשים שהוא משלם להן 'להתלוות' אליו למשט. מדובר ב'מקצועניות' שעולות הרבה מאוד כסף. הם אמנם טיפה בים, אבל אתה כן נתקל בהם מדי פעם". ד' מספר גם שבמהלך תקופתו במועדון אפילו יצא לו להפריע פעם למישהו תוך כדי האקט.
"בתחילת דרכי במועדון, אחד התפקידים הראשונים שלי היה לנקות את היאכטות", הוא מגלה. "בכל יום סוגרים את המועדון ב-22:00 ומתחילים לנקות את כלי השיט. באחד הלילות, קצת אחרי שסיימתי לעבוד על אחת היאכטות, ראיתי שחסרה לי אחת הסחבות והיא לא נמצאת איפה שהשארתי אותה". ד' עלה על היאכטה ואחרי בדיקה יסודית של הסיפון, הוא ירד לבטן של כלי השיט. כשהתקרב לדלת של חדר השינה הוא הבין שיש מישהו בפנים. "פתחתי את הדלת ומיד שמעתי מישהו צועק לי: 'אל תיכנס!'", הוא נזכר. "ירדתי מהכלי והלכתי לשבת בנקודת תצפית כדי שאני אוכל לראות מי הבחור שהיה בפנים. התברר שזה היה אחד מחברי המועדון. מאוחר יותר, כשסיפרתי לעובדים אחרים על מה שקרה, הבנתי שהחבר הזה מוכר בתור אחד שעושה את הדברים הללו".
למרות שמסתמן כי ההוללות המינית שבאה לידי ביטוי בווידויים של ברוק לופטון אינם נפוצים כל כך בקרב מועדוני היאכטות בישראל, ד' מספר שסקיפרים עלולים להיתקל לעיתים באנשים שמקיימים יחסי מין על כלי השיט – ולפעמים אפילו להיות מעורבים באקט עצמו. ד' מודה שגם הוא היה מעורב באקט מיני במהלך הפלגה.
"זה קרה פעם אחת כשהפלגתי עם סקיפרית נוספת", הוא מספר. "יש חוק שאסור להפליג על כלי שיט מסוימים ללא ליווי של אדם אחד נוסף לפחות. במקרה הזה - אני הייתי האדם הנוסף. יצאנו להפלגה של כמה שעות ומפה לשם העניינים התחילו להתחמם. זאת גם לא הייתה הפעם היחידה שזה קרה איתה. באותה תקופה יצא לנו לעשות את זה כמה פעמים. משהו אגבי, כיפי ולא מחייב. ברגע שזה נגמר, זה נגמר".