מגזין צילומי העירום "פנטהאוז", יריבו הוותיק והמר של "פלייבוי", הודיע בסוף השבוע כי יפסיק להוציא מהדורה מודפסת לאחר 50 שנים שבהם הופץ המגזין בדוכני העיתונים, וכי מעתה יפורסם רק במהדורה דיגיטלית.
"המהלך הזה יבטיח שפנטהאוז יישאר תחרותי בעתיד תוך שילוב איכויות הצילום והתוכן המערכתי שלנו שאין להן אח ורע, יחד עם שירותי הוידאו והשידור שלנו", אמר ג'ונתן באקהייט, מנכ"ל חברת פרנד-פיינדר נטוורקס (FriendFinder Networks), המוציאה לאור את המגזין.
"המהדורה הדיגיטלית של מגזין פנטהאוז מותאמת להרגלי צריכת התוכן המועדפים על הצרכנים בימינו, ותשלב ותמיר את כל מה שהקוראים מכירים ואוהבים בחוויית המגזין המודפס כדי לחזק את החווייה הדיגיטלית", נאמר בהודעת פרנד-פיינדר.
בה בעת, משרדי פנטהאוז בניו יורק ייסגרו והמערכת תעבור למשרדי פרנד-פיינדר בלוס אנג'לס.
הודעת פנטהאוז באה שלושה חודשים בלבד לאחר שהמתחרה הגדולה "פלייבוי" הודיעה כי תפסיק לפרסם תמונות של נשים בעירום מלא במגזין החל מחודש מארס 2016. מנכ"ל המגזין, סקוט פלנדרס, הסביר את ההחלטה בכך ששפע האתרים הפורנוגרפים באינטרנט הפך את תמונות העירום ל"פאסה" כדבריו.
כשבוע, פלייבוי גם הודיעה על העמדתה למכירה של "אחוזת פלייבוי", ביתו המפואר של מייסד פלייבוי, יו הפנר, בו הוא נהג במשך שנים לארח מסיבות הוללות גדושות ידוענים ושפנפנות מין. האחוזה מוצעת למכירה במחיר של 200 מיליון דולר - אחד המחירים הגבוהים בתולדות ארה"ב עבור בית פרטי - ובתנאי שהפנר בן ה-89 יורשה להמשיך להתגורר בבית עד יומו האחרון.
מגזיני הגברים, שהיו מהראשונים בענף המו"לות שסבלו מירידה במספר הקוראים עקב זמינותו של תוכן באינטרנט, מתקשים להתאים את עצמם לעידן הדיגיטלי. פנטהאוס, אשר בימי הזוהר שלו בשנות ה-70 הגיע לתפוצה של יותר מחמישה מיליון עותקים, סובל מהתדרדרות מתמשכת בעסקיו מאז שמייסד המגזין, בוב גוצ'יונה, הכריז על פשיטת רגל בשנת 2004 ואיבד את השליטה בחברה. תפוצת המגזין כיום מגיעה ל-800 אלף עותקים בלבד.
הכתבה המקורית פורסמה ב-TheMarker.