כבר הרבה שנים שהמוזיקה השחורה, ההיפ הופ ושאר הגוונים והסוגים, נחשבות למובילות בעולם. מה שהחל כסוג של מרד עבדים ותושבים של הסלאמז בארה"ב, הפך למקצוע מבוקש ולא פחות מזה - מאוד משתלם. המוזיקה אולי שחורה, אבל ההווה של חלק מהאמנים שלה מאוד ורוד. אותם אנשים שחיו במקום הכי נמוך בעולם, רבים מהם בעולם הפשע, הגיעו לטופ העולמי והחבר'ה האלה יודעים גם יודעים להתפנק. מכוניות יפות, בתים מפוארים ומסיבות חלומיות. מכירות התקליטים כבר לא מה שהיו פעם, אבל האמנים המובילים בעולם מצליחים להרוויח סכומי עתק בזכות הפופולריות האדירה וחוש עסקי מפותח.
ד"ר דרה
אנדרה רומל יאנג, הידוע יותר בשם הבמה ד"ר דרה, נולד בעיר קומפטון ודי מהר מצא עצמו בכנופיות של "החוף המערבי". את דרכו המוזיקלית הוא החל כאחד מהמייסדים של להקת N.W.A, להקת בסגנון הגנגסטה ראפ, שהתמקדה בעיקר בשירי מחאה והסתה נגד המשטרה, מה שהפך אותה לאהובה בקהל הבית. אבל את ההצלחה הוא התחיל להרגיש אחרי שהתחיל את דרכו כמפיק מוזיקלי וגילה כמה מזמרי ההיפ-הופ הטובים בעולם - אנשים כמו סנופ דוג, אמינם ואחרים. ההצלחה שלהם הכניסה לו הרבה מאוד ירוקים ועם השנים הוא הפך לאחד ממפיקי העל של התעשייה. בהמשך גם הוציא תקליטים כזמר עצמאי.
די מהר הד"ר הזה צבר הון של 550 מיליון דולר, אבל חיי העבר השפיעו עליו ועל וחבריו, בעיקר כששניים מהזמרים המובילים שלהם, אחד מהם טופאק, נרצחו במסגרת מאבק הכנופיות של החוף המערבי נגד החוף המזרחי, כל צד היה מיוצג על ידי הראפרים שלו. הוא החליף חברות והמשיך לעבוד קשה, מה שהפך אותו לראפר הראשון שהפך למיליארדר. זה קרה הרבה בזכות עסקה עם לא אחרת מאשר חברת אפל, בעקבותיה הבחור הגדיל את השורה של העו"ש ל-1.3 מיליארד דולר.
לד"ר יש מספר בתים וצי של כמה עשרות רכבי מרוץ ואספנות, אבל השוס הגדול זה הבית שרכש בהוליווד הילס בתמורה לסכום פעוט של 32 מיליון דולר. על שטח של 10,000 מטר רבוע יש שם שישה חדרי שניה, תשע מקלחות ומהגינה, או מהבריכה, ניתן לראות את כל העיר. יש גם חדרי קולנוע, ספא, אולם מסיבות ובקיצור כל מה שצריך בבית ממוצע.
שון קומבס
אדון שון קומבס, שידוע גם בשמות פי דידי, דידי, פאף דידי ובאד בוי (ילד רע) וגם זו רק רשימה חלקית, שווה היום כ-730 מיליון דולר. הוא מגיע מהצד המזרחי של מפת הכנופיות, כשנולד בשיכונים של הארלם ניו יורק. גם הוא החל את חייו בצד הלא נכון של החוק, בין השאר בגלל שאביו, שהיה גנגסטר, נרצח כשון עוד היה ילד. אבל בניגוד לחבריו בשיכון הוא העדיף להתמקד במוזיקה השחורה ודי הצליח בכך. בשנת 1997 הוא מאבד חבר קרוב, הראפר נוטוריוס בי. איי. ג'י (ביגי) שנרצח והוא מקליט שיר לזכרו, שהופך ללהיט עולמי ועל הדרך גם מוסיף לו כמה ירוקים לחשבון. בהמשך הוא נכנס לעולם המשחק, הופך לזמר מיינסטרים וגם נכנס לעסקים, מה שמציב אותו כיום במקום השני ברשימת הראפרים העשירים. היום הוא חי הכי רחוק מהחיים שבהארלם, באחוזת ענק ששווה 14.5 מיליון דולר. יש לו מטוס מנהלים חביב, הרבה מכוניות ולפי התמונות - גם לא מעט זהב בדמות תכשיטים נוצצים.
לא משנה איפה יש לו הופעה - הוא כנראה לא צריך מלון. יש לו פנטאוז מטורף בניו יורק, המשתרע על שטח של 7,000 מ"ר, שזה המון. ועוד אחוזה בג'רזי ואחת נוספת באיסט האמפטון, כל אחת מהן עלתה לו כמה עשרות מיליוני דולרים. בנוסף לאלה, הוא גם שוכר יאכטה מפוארת בעלות של 840 אלף דולר לשבוע.
שון קורי קרטר
שון, שמוכר לנו בשם הבמה ג'יי-זי, שווה היום בין 515 ל-650 מיליון דולר, וזה כשאנחנו לא סופרים את ההון של אישתו הידועה ביונסה, מעניין אם יש להם חשבונות נפרדים. בכל מקרה, גם הוא, כמו רוב חבריו לז'אנר, נולד בשכונת מצוקה, במקרה שלו בברוקלין ניו יורק. אבל בניגוד אליהם כבר בגיל צעיר הוא התמקד במוזיקה, בהתחלה כראפר שפשוט מופיע ברחובות ניו יורק. הוא הצליח בסצנה המקומית אבל לא הצליח לפרוץ לשאר חלקי המדינה והעולם בשנים הראשונות. זה השתנה אחרי שהשקיע את ההון שלא-היה-לו באלבום פרטי, שדי מהר קיבל אלבום זהב. אז גם החל לעבוד עם הגדולים כמו פאף דדי מגאנג סטאר ואחרים. כל אלבום שלו הופך להצלחה גדולה, והוא מפתיע בשיתופי פעולה חריגים לז'אנר כמו למשל עם ברודווי, מה שרק מוסיף ליוקרה שלו ולחשבון הבנק.
באמצע שנות ה-2000 הוא לוקח הפסקה מהחיים כזמר ועובר להפיק, חוזר לשיר וגם נכנס לתחום העסקים. משנת 2002 הוא נשוי לביונסה, מה שאומר שיש אהבה וגם הרבה מאוד כסף. אגב, יחד הם עוקפים את הד"ר שנמצא במקום הראשון. בני הזוג חיים יחד בבית של 1,600 מ"ר. חוץ מזה יש לו צי מפואר של רכבים, רולס רויס, מייבאך 62S, פרארי 430F ספיידר וגם בוגאטי ווריון גראנד ספורט, שביונסה קנתה לו ליום הולדת 41.
האחים וויליאמס
האחים רונלד ובריאן וויליאמס, או יותר נכון לומר - סלים ובירדמן, שווים יחד יותר מ-300 מיליון דולר ויש מצב שהם כבר קרובים ל-400, תלוי את מי שואלים. בירדמן הוא זה שמוכר יותר מבין השניים, בזכות קריירה מצליחה מאוד כסולן. סלים, הפחות מוכר, הוא יותר בקטע של הפקה וניהול הכסף. לפחות על פי מצב העו"ש נראה שהוא עושה עבודה לא רעה בכלל. אגב, שמה של חברת התקליטים שלהם זה קאש מאני רקורדס, שם מצדיק בהחלט. מה שמעניין באחים האלה, חוץ מהמוזיקה כמובן, זה שלפני כמה שנים הם נכנסו לעסקי הנפט. זה קרה אחרי שהקימו את חברת ברונלד נפט וגז, ו"ברולנד" זה עוד שם מקורי ולמעשה חיבור השמות של האחים.
שניהם כמובן חיים טוב מאוד, למקרה שתהיתם. בירדמן פינק את עצמו, למשל, באחוזת ענק במיאמי, שעלתה לו 14.5 מיליון דולר, הכי רחוק מהסלמס שהוא גדל בהם. יש שם בין השאר תשעה חדרי שינה ונראה שהבחור ממש נקי כי יש שם 17 חדרי מקלחת ושירותים. יש גם בריכה, אולם קולנוע וחדר סנוקר. אבל אם להגיד את האמת - העיצוב שלו הפתיע אותנו בסולידיות שלו.
מרשל ברוס מאת'רס השלישי
למרות השם הדי מלכותי, שקוצר לשם הבמה אמינם, הלבן היחיד ברשימה שלנו נולד ב-1972 לחיים מאוד קשים, משהו שעולה הרבה בשירים שלו. חוץ מעוני ואלימות, מרשל הילד אושפז אחרי שטען כי ראה חייזרים. ונאמר גם שיש לו משקפי ראייה בגלל קטטה עם ילד אחר בבית הספר, עוד משהו שזכה לשיר.
אמינם הושפע מאוד מהביסטי בויז - הלבנים הדי ראשונים שעשו ראפ וגם הצליחו. תחת ההשפעה הזו הוא החל לעבוד כשוטף כלים ובכסף שחסך הקליט את האלבום הראשון שלו. זה לא הצליח כמו שרצה, אבל אחרי זה הגיעו עוד הרבה אלבומים, כאשר מה שהביא לו את הפריצה היה The Slim Shady. חוץ מזה הוא התחיל גם לשחק, לפרסם ספרים, בעיקר על החיים שלו וכמובן שגם נכנס לעסקים. כל זה הביא אותו להון עצמי של כ-200 מיליון דולר וסוג של שולם עם הגרושה, שספגה לא מעט בשירים שלו.
ואם נעבור לחלק שהכי מעניין אותנו - מי שגדל בבית עלוב הוא כיום הבעלים של 12 בתים ואחוזות בארה"ב ובאירופה. מה שכן, הוא פחות פזרן מהאחרים לפי איך שזה נראה, כי רוב הנכסים שווים כ-4, 5 מיליון דולר. חלקם נרכשו במחירים האלה לפני עשר שנים ושווים כיום הרבה יותר. כמו למשל האחוזה שרכש במישיגן בשנת 2003, המשתרעת על שטח בנוי של 10,000 מ"ר ושישה חדרי שינה, תשע מקלחות ועוד. זה עלה לו רק 4.7 מיליון דולר ב-2003 ושווה היום כפול ואף יותר.
נסיים במדד האמא תרזה שלנו, משהו שאנחנו אוהבים, ונספר שלמרות התדמית הרעה (והדי מוצדקת) הוא אימץ שלושה ילדים - של אחייניתה, של גרושתו ושל אחיו החורג, כדי שלא יגדלו כפי שהוא גדל.